{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.567 visninger | Oprettet:

Jesper  H
Jesper H
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 38

Hvad ville DU vælge ( Race ) {{forumTopicSubject}}

183 høj, søger fart og sjov - Gode køre egenskaber og småture.
Alle cykler under 35.000 ,- ( dette er mit maks budget )
Kan lide deres race udseende og egenskaber.

1. Suzuki gsxr 400
2. Yamaha fzr 600
3. Kawasaki zzr 600
4. Suzuki gsf 600

Gerne begrund valget.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlkoder på opvaskemaskine Bosch Serie 8 1.000 kr.
  • Radiator termostat sidder løst 500 kr.
  • Opvaskemaskine installation og reparation af vand rør 1.950 kr.
  • Udskiftet vandhane til opvaskemaskine 1.100 kr.
  • Montere en 15 m lang lyskæde i 10m højt valnøddetræ lyskæde og plastcstrips haves 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad ville DU vælge ( Race )
  • #1   25. maj 2009 Jeg kan tale for en ZZR.

Har haft sådan en, og den køre suveræn. Er du til smule race og touring, så er cyklen velegnet. Den kommer dælme frem ad, og man sidder perfekt. Har heller aldrig haft problemer med den. Men den kostede så en del mere end 35.000, og det var en 93 model,.

• #2   25. maj 2009 En 600 for extra grunt!

Udover det kender jeg ikke modellerne - slet ikke de ældre.

• #3   25. maj 2009 Jeg er rigtig glad for mig fzr600! Den kører rigtig godt, og ligger også dejligt i svingene... spørg endelig hvis der er noget du vil vide.

• #4   25. maj 2009 Af de der ville jeg vælge en fzr 600 - det er en kvalitetsmaskine, og kan du leve med udseendet, så tror jeg du får meget for pengene i den..

• #5   25. maj 2009 det må blive fzr600 . men det er en gammel skude efterhånden..

gsxr 400 er den eneste af dem der er lidt race over.. om du så kan leve med at den er lidt lille og ikke så kraftig i motoren, tja det er op til dig..

zzr har ikke noget med race at gøre.. det er en touring cykel
    og gsxf'en er ligesådan.. dog bare ringere.

• #6   25. maj 2009 Peter S:

Det er ikke helt sandt det med at ZZr kun er en touring. For det første er det en zx6 motor som ligger i med 100 hk. Modellen kaldes en Ninja i udlandet, og er en SPORT/Touring mc. Så den har en smule sport og en smule touring. Der er spark i den, og man sagtens ligge den i sving. Man sidder skide godt, og hvis man vil, kan man ligge sig ned som på en rigtig racer smiley - Ulempen er at den vejer 200 kg, men den vender man sig til.

• #7   25. maj 2009 Hej .. Min første cykel er en gsxr 400 den har jeg været meget glad for .. og er det stadig.. den går godt der er godt i riv i når du søger en cykel til 35000...
    køre egenskaberne er gode og den er let at gå til ...

desuden er min tilsalg det er en 400 gsxr se den i min profil..
    den kan du godt få for 35000

jeg er selv 185cm høj.. og jeg sidder godt... !

• #8   25. maj 2009 jeg ville helt sikkert også anbefalde en ZZR det er bare alletiders maskine du kan jo kigge forbe min annonce den er inde for dit buget smiley og så er den rigtig rigtig sjov især med jetkit smiley

og som sagt så er der en del sports maskine i sådan en smiley

• #9   25. maj 2009 Søren `MC AASE´ nu vokser trærne ikke ind i himmelen bare fordi der er en god motor i, at det er en ræs cykel er squ mange andre ting end motoren.

• #10   25. maj 2009 Er det kun derfor jeg siger det er en Racer ?

Nu har jeg selv haft en i 2 år, og nu har jeg en R6´er. Jaa der er forskel. Men R6´eren er også en fuldblodsracer, hvor zzR er en SPORT / Touring. SPORT SPORT SPORT. Den bliver endda forsikret som en racer model. Så medmindre du har kørt på en, og kan sige at den overhovedet ikke har noget sport i sig, så synes jeg ikke du skal debatere videre.

• #11   26. maj 2009 jeg holder med søren her

• #12   26. maj 2009 ja den er forsikret som en R model fordi der er et R i model betegnelsen, ikke en skid andet,

men det hjælper ikke på at det er en lang tung cykel men ½ bløde dæmpere og en relativ flad kronrørs vinkel der gør den har styre enegskaber som en traktor.

blackbird hayabusa zx12r og hvad de færger nu hedder er i samme forsikrings boks og det er heller ikke ræs cykler,

bare det at du selv skriver touring så burde du da selv kunne se det ikke er en ræs cykel.

en Srad er en ræs cykel, feks

• #13   26. maj 2009 Suzuki gsxr 400, prøv også at se honda fireblade 400, var min første cykel og kæft det var en lækker maskine! du kan se den i mit galleri, kørte skide godt! ville helt klart vælge en af de cykler som den første, har dog ikke prøvet de andre cykler du skriver om, men syndes personligt de er røv grimme smiley men hver har sin smag heldigvis!
    bare min mening uden jeg prøver at sælge dig en mc.

har du flere spørgsmål om den så smid en pm!

• #14   26. maj 2009 I det selskab du søger, vil jeg også klart gå efter FZR600, hvis du ønsker mest "race" i det prisleje.

Jeg vil fravælge GSX-R400 fordi der er for stor risiko for at en gammel 400-motor er blevet godt brugt og stor chance for at du relativt hurtig bliver træt af at køre med de høje omdrejninger og konstante gearskift.

Fravalg af gsf600 fordi det er en "naked" bike, som ikke har noget som helst med "race" at gøre

Fravalg af ZZR fordi jeg simpelthen synes den kører som en færge og ikke appellere til race! Den er rigtig TUNG at bakse rundt med både på vejen og udenfor vejen og så er affjedringen ALT for blød og minder mest om et par udstrukne sofafjedre.

Just my 2C

• #15   26. maj 2009 vælg da en cbr 600 f2, klart den bedste af dem....

• #16   26. maj 2009
    Anders [ Kolding ] mange tak det var lige min pointe.

fordi en kylling er født i en kostald så er det jo ikke en ko

en ZZR er en bukket have låge, men super at køre til skagens træf på ikke nogen tvivl der, men det går jo også kun lige ud

• #17   26. maj 2009 Hvad med en vfr 400 smiley den er nok lidt dyrer end dit budget tillader, men det har fået meget god kritik af en gammel cykel at være. Jeg har ikke selv haft mulighed for at køre en længere tur på min, da den først skal toldsynes, men motoren går helt fantastisk.

Mvh Esben

• #18   26. maj 2009 Esben B: Det var lige mine ord.

Her får du en maskine du kan stole 100% på med sikkerhed.
    Plus at det er en flot cykel.

• #19   26. maj 2009 Hvis du vil have race look og race køreegenskaber....
    Yamaha SZR 660

• #20   26. maj 2009 Kan ikke snakke for de andre, men jeg startede på en gsxr-400 og havde den i 4-5 år, den blev jeg ikke træt af. Synes det er en super begynder cykel, letkørt og hurtig.

• #21   26. maj 2009 Var det ikke noget med en kawa ZXR 400? Den var ellers en drømmebike for mig tidligere. Synes stadig den er lidt rå smiley

• #22   26. maj 2009 Søren Mc AASE !
    Mig bekendt er en zzr600 noget ældre end en zx6, så hvordan det kan være en zx6 motor der er i den, er mig noget udforståligt.

• #23   26. maj 2009 Stellet på en ZZR600 hedder ZX.... I USA hedder modellen ZX600 Ninja. Motoren i ZZR600 har INTET med ZX6R motoren at gøre.

• #24   26. maj 2009 Jeg har heller ikke sagt det var en racer maskine. Men har sagt det er en Sport / Touring hvilket det her, og som jeg har skrevt 10 gange.

Hvis i læser hvad han skal bruge den til:

183 høj, søger fart og sjov - Gode køre egenskaber og småture.

Fart og sjov det har den 100% - Køreegenskaber er bedre end på en fuldblods racer, og maskine velegner sig helt sikkert til små og lange ture.

Han søger ikke en fuldblodsracer.

Motoren som ligger i, er mig bekendt den samme som en ældre Ninja. ZX6. Ninjaen har 103/5 hvor ZZR har 100 hk. Umiddelbart kan jeg kun se forskellen i Boring/slaglængde og kompression, ellers er alt andet ens. men selvfølgelig, de er ikke 100% ens så, men det satme tæt på.

• #25   26. maj 2009 Søren: ZZR kom før ZX6R. De har motormæssigt ikke andet end 4 cylindre og vandkøling til fælles. Når boring/slaglængde er forskellig er motorbund og topstykke heller ikke ens.

• #26   26. maj 2009 Er ikke skide motor stærk, men det jeg sammenligner dem med, var gentlig deres HK og NM i første omgang. Har så været inde at undersøge det, og der er det boring/slaglængde og kompression der er forskelligt. Det lader ikke til det gør den store forskel, da de stadig yder det samme.

• #27   26. maj 2009 Ahhhh, der er forskel i motorkarakteristikken og mellemområde.

• #28   26. maj 2009 Godt råd til dig der søger en maskine til: SMÅ TURE, GODE KØRE EGENSKABER og SJOVE TURE

.. læs alle de andre indlæg, og undgå at kigge for dybt i Søren 'MC AASE' 's indlæg.. han har vidst ikke helt forsået hvad du ønsker i en MC..

No offense.. men tror Søren mistolker "gode køre egenskaber"

gode køreegenskaber har oftest IKKE noget at gøre med at man sidder blødt og har en magelig og blød affjedring.

Gode køreegenskaber er oftest noget med præcis styring, præcis affjedring og gode bremser at gøre.. og der mangler en ZZR sports touring maskine altså noget i forhold til en racer, da den er bygget med et helt andet formål end en racer.. sammenlign den med en rummelig familie bil..

Jeg krummer helt tæer når jeg læser: "Køreegenskaber er bedre end på en fuldblods racer"

du tolker vidst komfort som køreegenskaber..

smiley

• #29   26. maj 2009 Citat søren : Umiddelbart kan jeg kun se forskellen i Boring/slaglængde og kompression, ellers er alt andet ens. men selvfølgelig, de er ikke 100% ens så, men det satme tæt på.

er det tæt på hvor fanden har du lært motor lære henne ??

den motor der ligger i en Viber og den som ligger i en semi truck er den samme motor men semi trucken bliver aldrig en Viper gør den ???

søren du er helt ude i hampen, har bedre styreregenskaber end en ræser, er du blevet tabt på hovedet som spæd ??

og jo du har gentagende gange sagt det er en ræser, hvilke det ikke er og det bliver det aldrig nogen sinde,

som peter skriver har komfort INTET, med om det er den ene eller den anden type MC, og det har det katagori som forsikrings selskaberne, sætter den i heller ikke, ydere mere indrømmer jeg da gerne, at ræs cykler ikke er de cykler, der er bedst at side på og køre langt på, men hvis man generalt, skal køre små og sjove turer, så er det RÆS cykler, man skal have fat i og ikke en fucking færge

Søren jeg tror du skal sætte dig med og læse lidt om hvad det er du udtaler dig om inden at du gør det,

har da aldrig hørt magen med sludder,

• #30   26. maj 2009 Jesper - Ok jeg overgiver mig, du har ret. Der STOR forskel.

Peter S:

Det jo din måde at definere køreegenskaber på. Som du definere den kan jeg kun give dig ret, at så er en fuldblodsracer meget bedre.

Jeg vil definere det sådan, at når jeg tænker på køreegenskaber så har det noget at gøre med, hvor nemt det var at manøvre den, altså hvor nemt det f.eks at at lave en uvending osv, og egentlig også hvordan kørestilling er.

Men det er jo 2 forskellig maskiner, med 2 forskellige køreegenskaber. Det ene passer til det andet. Hvis du havde en Racer cykel med sport /Touring egenskaber ville det jo ikke være godt, og det samme omvendt.

Men jeg vil gerne sige undskyld for, at min forklaring er lidt misvissende. Den har selvfølgelig ikke bedre køreegenskaber til at køre RACE, men bedre køreegenskaber end en fuldblodsracer har til at køre sport / Touring.

For mig lyder det ikke som om han vil have en fuldblodsracer ?

• #31   26. maj 2009 hehe, jeg har jo lige sagt at der er forskel, og at jeg ikke er særlig motor stærk. Da jeg købte min, havde en kammerat en ninja. Værkstedshåndbogen var den samme, og det smed de samme nm og hk. dog som jesper siger, et andet mellemområde. Så gik ud fra de egentlig var ens, som jeg også har hørt flere sige.

Jeg går så ind og kigger fordi I siger de ikke er ens. JEg kigger og finder ud af det er slagboring / kompression der er til forskel. Derefter siger jeg så, at jeg hovedesagligt kiggede på hk / nm, og erkender at jeg har misfoestået noget ang at det er den samme motor

• #32   26. maj 2009 hvis ZZRen og ZX6r eren er de samme cykler og ZZRen har bedre styreegenskaber så er jeg satme træt af at jeg lige har købt en ZX6R fra 08 til at køre bane på, når jeg kunne nøjes med at købe en ZZR

mod tåber kæmper selv guderne forgæves

og du køre R6er herrer jemene

• #33   26. maj 2009 det alligvel den underligeste ide om køreenskaber jeg nogensinde har hørt.
    uvending og kørestilling? what the fack? v

• #34   26. maj 2009 ha ha ha ha.. godt gået drenge.. tak for lidt underholdning..

jesper.. find nogle og prøv dem...

køb den du føler bedst for..

generelt for alle de modeller er at de er gamle.. så vedligehold har meget at sige.. du kan få en gang lort i alle modeller og du kan købe en lækekr mc i alle.. det vigtigste er at du køber lige netop den du føler dig bedst med!!! og det kan ingen fortælle hvilken er..

• #35   26. maj 2009 og til alle sammen.. må jeg lige tage søren side her.. i læser sku ikke hvad han skriver.. han skriver det er en sports/touring.. han har jo aldrig skrevet at det er en racer.. smiley

men ok.. i snakker i øst og vest.. vil dog råde jer til lige at læse alle indlæg igennem inden i skriver mere.. hehe

• #36   26. maj 2009 Gsxr 400 er for lille til min højde(185cm) så sikkert også for høj til dig.

ZZR er altså for touring, har haft en. Kørte godt, men for lidt power og for meget mormor.

FZR kører godt, ser måske ikke fandens godt ud. men er pålidelig.

Gsxf er også lidt for touring, og har for lidt atityde, hvis du spørger mig.

Men man får jo ikke alverden for 35.000kr

• #37   26. maj 2009 Morten (Fredericia) P jo det har han faktisk i hans 3 indlæg der skriver han at den selv bliver forsikret som en racer..

• #38   26. maj 2009 Arrrh, hold nu lige. Har jo aldrig sagt cyklerne er ens. Har sagt at motoren på en ninja fra 95 var den samme som en ZZR motor. Og det har jeg skrevet hvorfor jeg troede det. Jesper skriver så, at det ikke er. Og så undersøger jeg det nærmere, og ser at de ikke er ens i boring/slaglængde og kompression. Jeg skriver det så at der er forskel der. Jesper skriver så at så ændre man jo også motorbund og topstykke. Hvor jeg så herefter skriver, at han har ret og der er stor forskel på dem så.

Thomas H:
    Der står til at manøvre den, til F.EKS en uvending OG SÅ VIDERE. Ikke at det kun er en uvending.

Og som jeg har sagde før:

Men det er jo 2 forskellig maskiner, med 2 forskellige køreegenskaber. Det ene passer til det andet. Hvis du havde en Racer cykel med sport /Touring egenskaber ville det jo ikke være godt, og det samme omvendt.

Men jeg vil gerne sige undskyld for, at min forklaring er lidt misvissende. Den har selvfølgelig ikke bedre køreegenskaber til at køre RACE, men bedre køreegenskaber end en fuldblodsracer har til at køre sport / Touring.

Er i uenige i det eller hvordan?

• #39   26. maj 2009 tjek forummet her og læs løs på nettet..find de typiske fejl og skavanker på de forskellige modeller og tag så ud og prøv dem alle af og vælg det der springer på dig! god fornøjelse

• #40   26. maj 2009 Hvor er det jeg har sagt at en ZZr er en RACER cykel? Har da utallige gange sagt det er en Sport / Touring cykel ?

Maskinerne kan jo ikke samlignes.

• #41   26. maj 2009 Den bliver endda forsikret som en racer model. virker det citat bekendt for det kommer fra din mund søren

• #42   26. maj 2009 hehe claus.. han skrev at den blev forsikret som en RACER og ikke en TOURING.. hvilket jo var med til at styrke hans påstand om at det er en sportstouring!!

min gamle GPZ600R ville og blive forsikret som en racer.. derfor tror jeg ikke søren vil kalde den det..

en ZZR600 er en Sports/Touring uanset hvor længe i diskuterer..

og ja søren han har misforstået det med køre-egenskaber.. but hell du misforstår vel aldrig noget?? slap nu af for h da.. smiley

• #43   26. maj 2009 Claus - At jeg skriver den bliver forsikret som er racer, betyder jo ikke at det netop er en racer. Så har du i hvertfald misforstået det. Men hvis det kun er en touring cykel, hvorfor går den så ind under den forsikringsgruppe. Den har vel ikke bare fået betegnelsen R for ingenting. Måske fordi den går som Sport / Touring cykel.

• #44   26. maj 2009 jeg slapper squ helt af, det er ikke mig der bliver ved at påstå at det er verdens bedste cykel. ;-D

• #45   26. maj 2009 søren når vi snakker styring snakker vi køre-egenskab..

når vi snakker behagelighed snakker vi køre-komfort..

• #46   26. maj 2009 Køreegenskaber er bedre end på en fuldblods racer, og maskine velegner sig helt sikkert til små og lange ture.

citat søren

• #47   26. maj 2009 Og ja, man kan godt sige jeg har misforstået hvad der dækker køreegenskaber. Men for mig er der jo forskellige køregenskaber til hver kategori. Racer, Touring.

At jeg så skriver, at en ZZR har bedre køreegenskaber end en fuldblodsracer, det er selvfølgelig forkert. Hvilket jeg har sagt. Jeg fik det ikke skrevet ordentlig.

Til sport/Touring har en ZZR bedre køreegenskaber end en Racer.

Til race har en Racer bedre køreegenskaber som en Touring.

De vel bygget til det de skal bruges til ?

• #48   26. maj 2009 ja generalt handling af cykler i fart så snakker man styreegenskaber

• #49   26. maj 2009 claus.. men det er dig der bliver ved med at sige den bliver kaldt for en racer... jeg tror jeg kan læse ca 30 gange for søren skriver det er en sport/touring HVILKET DET JO ER!!!

så synes nu også at du har misforstået noget..

• #50   26. maj 2009 Claus - Jeg synes en ZZr velegner sig helt fint til små og lange ture. Det kommer vel forfanden an på hvordan du vil køre den. Hvis du bare vil køre med fart, så den da ganske fin ?

• #51   26. maj 2009 I det mindste indrømmer jeg at jeg har taget fejl eller misforstået noget.

• #52   26. maj 2009 Til Touring mener jeg at jeg heller vil køre på min ZZR end min R6´er.

Til at køre på små snoede veje rimelig hurtigt, vil jeg heller køre på min R6´er end ZZR.

• #53   26. maj 2009 ja søren det er de.. men man siger bare ikke køreegenskab om det hele..

der er egenskab og komfort.. en zzr har en mellem ting af begge dele..

en zx10r fra 08 har meget egenskab og knap så meget komfort..

nogle kan også have højt af begge dele

nogle har lavt af begge dele som feks en virago... men som bruce willis siger i pulp fiction.. "its not a motorcycle. its a chopper" smiley

• #54   26. maj 2009 nu er det meget sjældent at det er modtager det er galt med ;-D også der for syntes jeg det er mærkeligt at vi er flere der læser det samme som der aldrig er blevet sagt *LOL*

• #55   26. maj 2009 claus.. sådan er det sku tit på et forum.. lige som man ikke kan læse ordlydene og krops-sproget på folk.. derfor er der tit nogle der misforstår et eller andet.. nogle sætninger kan nu engang forståes på flere måder når man ikke kan høre hvordan de er blevet udtalt..

• #56   26. maj 2009 Nej, er godt klar over jeg har brugt ordet køreegenskaber forkert. Det til 2 forskellig formål.

Men ret mig igen. Selvom en zx10r har meget egenskab, så duer den jo ikke til touring. Så må en zzr vel have bedre egenskaber til touring end zx10r ?

• #57   26. maj 2009 Forstår stadig ikke, at du påstår jeg siger det er en Racer cykel? Har skrevet det en en Sport / Touring mange gange. Men sagt en den bliver forsikret som en racer. ikke at den er det.

• #58   26. maj 2009 men det ændre ikke på at zx10ren har en bedre handling end zzren har
    10eren er væsentligt nemmere at komme rundt med end en færge af en zzr

• #59   26. maj 2009 ja søren en zzr har bedre egenskab som touring.. men så kalder man det bare ikke køre-egenskaber.. men komfort-egenskaber..

tror også hellere jeg ville køre til hamborg på motorvejen på en zzr'en.. men nu kan du slet ikke sammenligne de 2 cykler.. var bare for at komme med 2 forskellige modeller.. uanset er det jo begge kawaer.. så vi ved de ikke holder i længden jo.. smiley

der er kun yams der dur!!!! hehehehehe

• #60   26. maj 2009 Jamen vi er jo enige, og det tror jeg vi allesammen her. Jeg har bare brugt ordet forkert, og det er der åbenbart nogle der går op i mere end andre.

Jeg erkender mig skyldig i at have sammenlignet køreegenskaber og kørekomfort en anelse med hinanden,og derfor komme med de forklaringer jeg har.

Men nu er jeg en ny mand, jeg ved at køreegenskaber drejer sig om styring, affjedring,bremser at gøre.

Tak for den gode tone Morten, lærerigt smiley

• #61   26. maj 2009 nu skal man da lige huske at en fzr600 heller ikke lige frem er en fuldblods-racer

hvis jeg var dig jesper ville jeg se om jeg kunne skaffe en par kkr mere og så kigge efter en honda cbr600f2 den har nogle super gode køreegenskaber af en mc i den prisklasse...

• #62   26. maj 2009 var så lidt søren.. smiley det er jo derfor vi har et forum.. smiley

• #63   26. maj 2009 Det lyder sgu ikke altid sådan smiley - Folk vil gerne have ret og kan ofte ikke erkende de har taget fejl..

Vi kan jo kun skrive det man ved og tror, så har aldrig forstået pointen i at man skal svine den anden til fordi han tager fejl.

• #64   26. maj 2009 sandt søren... TRIST.. men sandt.. smiley

• #65   26. maj 2009 hvis man tror man har ret.. og man ikke har det.. så får man andre mindre erfarne til at tro at det man siger er rigtigt...

især når man blir ved med ikke at have ret smiley

• #66   26. maj 2009 Lige for at simde benzin på bålet smiley

"Jeg kan tale for en ZZR.

Har haft sådan en, og den køre suveræn. Er du til smule race og touring, så er cyklen velegnet." smiley :D smiley
    Der står da race... smiley :)

Morten, hvad er det for selvopfundet volapyk smiley :)
    "ja søren en zzr har bedre egenskab som touring.. men så kalder man det bare ikke køre-egenskaber.. men komfort-egenskaber..

Alle cykler har da køreegenskaber. Nogle er gode til race, andre til touring. Racing maskiner har andre køreegenskaber end fx touringmaskiner smiley

• #67   26. maj 2009 Shit Peter.. har du været profet eller sådan noget i et tidligere liv??

det var sku smukt sagt.. smiley

• #68   26. maj 2009 jo ok sebastian.. men når vi 2 snakker om at et mc har nogle gode køreegenskaber.. snakker vi så normalt vis ikke om det samme?? smiley

• #69   26. maj 2009 Har haft sådan en, og den køre suveræn. Er du til smule race og touring, så er cyklen velegnet." smiley :D smiley
    Der står da race... smiley :)

nej seb.. der står en SMUGLE race og TOURING...

• #70   26. maj 2009 Peter S:
    Det også derfor at folk skal rette det, og når der er flere og man selv kan se at man har taget fejl, skal man også indrømme det.

Selvfølgelig er det ikke godt, hvis man lukker noget ud og så ham der opretter emnet tager det til sig. Men det også derfor man debatere, men samtidig skal man holde det i en ordentlig tone. Ved ikke om man kan sige alle her har brugt en ordentlig tone.

Som Sebastian skriver, har jeg skrevet det, men her står der altså ikke det er en RACER maskine. Da jeg havde den, kunne jeg sagtens køre RÆÆS igennem svingende. Ikke ligeså godt som jeg kan på min R6´er men man kan sagtens.

Men jeg ved 100% sikker at jeg har ret i at det er en Sports / Touring smiley

• #71   26. maj 2009 Det ved jeg ikke, men jeg læste det som om at man ikke kunne bruge det ord om en toruingsmaskine smiley Køreregnskaber kan bruges om alt der kan køre smiley
    Det kommer i sidste ende på hvad formålet med mc´en er.. Men uanset om det er en racer eller en tourer, så har maskinen køreegenskaber smiley Så kan man diskutere om de er gode, da det nok er en subjektiv sag for den enkelte fører og for det formål mc´en er bygget til. En racer der kører som en touring maskine har jo ikke gode køreegenskaber med racebriller på smiley

Mht til "en smule race" så står der stadig race smiley Men nu flueknepper vi smiley Og det kommer vel også an på hvad man forstår ve dordet. Dvs der skal en begrebsafklaring til før man kan diskutere det.
    Det er altid det der går galt herinde. Vi forstår ord forskellig og det ender med mudderkasteri smiley

Race og touring = sport.. Så bliver ingen af ordene brugt smiley så kan vi ikke diskutere det mere smiley :) wohoo

• #72   26. maj 2009 Jesper H:

Du har oprettet emnet smiley - Hvad forbinder du egentlig med gode køreegenskaber, hvis du skal komme med grunden til du skrev det?

• #73   26. maj 2009 Det er nemlig det smiley
    Det er jo de krav man stiller tli mc´en og de behov man selv har som betyder noget for om en cykel har gode køreegenskaber smiley

• #74   26. maj 2009 nemlig.. og det kan manden først bedømme når han har prøvet mc'erne.. smiley

• #75   26. maj 2009 Jep det kan han..

Men hvis han f.eks som mig blander køre komfort, siddestilling, styring, bremsning, fjedring oven i en pulje og kalder det køreegenskab, så kan han så vidt ikke bruge alle andre definationer og meninger om køreegenskab.

• #76   26. maj 2009 Nej men der er jo stadig en standard et eller andet sted. Når proff kørere fx ved bike.dk tester cykler så har de jo en vis mængde erfaring i rygsækken som de ud fra kan vurdere om den testede mc fx har gode racing egenskaber.

er man efter en touringcykel tager man jo ikke en tur på en zx10r smiley så er nman nødt ti lat gå efter de cykler som i forvejen er testet so gode tourere og så ud af den pulje finde den man synes passer bedste til sig selv smiley

• #77   26. maj 2009 Jep, det vil jeg give dig ret i. Der er self en standard når de tester.

Men det jeg mener er, at hvis nu der er en som siger til emnets ejer, at en R6 har de bedste køreegenskaber, og så han har en anden mening til hvad køreegenskab er, så er det jo lidt skidt. Så derfor synes jeg, at i starten skulle man måske bare have spurgt emnets ejer hvad han mener med køreegenskab osv.

• #78   26. maj 2009 Jeps det går vel under den "retning" man søger?

Men ja det er en god idé at få det afklaret, så folk ved præcis hvad der søges smiley

Det er lidt ligesom med de datere der søger kæreste med krav som ingen alligevel kan leve op til .. "Hun skal have en D-skål, lyst hår, skal synke, være god til at køre bil og lave mad, skal......" smiley

• #79   26. maj 2009 Hehe jaaa :).

Ikke for at rode mere i det, men har jo erkendt jeg har har taget fejl, så vil da gerne have uddybet de forklaringer der er.

Jesper Virum:
    Hvor stor forskellen er der på motoren? Hvis de smider ca de samme HK og har det samme NM oplyst. De har et forskelligt mellemområde, men hvor meget drejer det sig om?

Det lyder som om, der er en verden til forskel på de 2 motoren, og den forstår jeg ikke helt.

• #80   26. maj 2009 Tror ikke rigtigt Jesper H fik meget ud af denne tråd smiley , måske skulle i have taget den i nogle PM´s

• #81   26. maj 2009 Tjaaa, det kunne der sgu været noget om. Men det sker jo desværre sjældent. - Vil da gerne slette mine indlæg, men så ser forummet bare mere mærkelig ud smiley

• #82   26. maj 2009 Sket er sket smiley Hvad blev resultatet? >>>popcorn og cola parat<<<

• #83   26. maj 2009 Tror sgu ikke rigtig der blev det store resultat smiley - Har skrevet for meget idag. Der skulle stå "Men det sker desværre ret oftet " sgu da ikke sjældent.

• #84   26. maj 2009 Nu har jeg haft en ZZR 600 og rent ud sagt, så var det, det værste lort at køre i sving med. Men det gik sgu fint til Skagen. Ville vælge en FZR, hvis jeg skulle vælge mellem de maskiner.

• Jesper  H
    Jesper H Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 14 Svar: 38
    #85   26. maj 2009 Så - 5 min senere - kom jeg igennm, hold da kæft en smøre i har fået kørt på mit indlæg!

Men for jer af jer som kom med rigtig gode råd og meninger, tak for det. Jeg har nu fået indskrænket mine cykler til en gsxr og en fzr - Da jeg ikke vidste en zzr´er var sport / touring og ikke just det jeg søgte.

Jeg skal afsted i weekenden og prøve en fzr, det skal nok blive sjovt smiley Jeg takker endnu engang!!

Søren: Næste gang syntes jeg du skulle pm til folk, du skriver som var du på arto chatten.

• #86   26. maj 2009 Som tidligere skrevet, ville jeg også meget hellere se om ikke det var muligt at finde en CBR 600 F2
    Der syntes jeg man får mest "sving cykel" som også kan alt det andet!!!

• #87   26. maj 2009 Jeg vil stadig stemme på en fzr600 til de penge du har at lege med. Kan du finde nogle flere 1000kronersmønter så ville jeg som thomas også stemme på en CBR600F2'er.

• #88   27. maj 2009 Jesper H:

Nu var det jo ikke mig som startede debatten - Jeg måtte jo uddybe og forsvare hvad jeg havde sagt. Så kan ikke se hvorfor det lige netop kun er mig? Alle bidrager da til en debat, så det sgu en ommer.

• #89   27. maj 2009 Fzr eller GSF..

Fzr fordi den har fuldkåbe og generelt virker som en solid bike.

GSF fordi den er gennemtestet og billig i forsikring.

• #91   30. maj 2009 hvad med en szr 660?

Kommentér på:
Hvad ville DU vælge ( Race )

Annonce