4.249 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

MC kørekort - regler i udlandet?! MC kørekort - regler i udlandet?!

Hey

Jeg ville egentlig bare høre hvordan reglerne for mc-kørekort er i fx tyskland, sverige osv.

Er det opdelt i lille og stor på samme måde som herhjemme?

Og hvis ikke, må jeg så(med lille kort) godt køre en maskine med mere end 34 HK i udlandet?

Mvh

Stefan

Ps. Grunden til jeg spørger er at jeg har planlagt at køre en lang tur med min far, der har en Yamaha YZF Thundercat, og så kunne det jo være sjovt at låne den engang imellem smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jord gravning +Bortkørsel 5.700 kr.
  • Havemand til græsslåning og hækklipning 3.000 kr.
  • Omlægge udendørsfliser 5.000 kr.
  • Handyman to put up curtains by doing the holes in the main wall. Plus to hang up one painting. 850 kr.
  • Metro 30L skal udskiftes 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC kørekort - regler i udlandet?!
  • #1   13. feb 2006 Fair nok.. ikke fordi jeg har tænkt mig at gøre det, men er det muligt at tage stort MC kort i et andet land som dansker??

Har en kammerat der tog bil kørekort i Argentina, det kostede 165 kr smiley

Men du har jo nok helt ret.. ikke mange der kender vores løjerlige regler.

• #2   13. feb 2006 kender en der fik det i usa han tog den på en scooter..
    og ham må da gerne køre på en stor mc... men han skal sku ikke køre på min.... han ved ikke hvordan man skifter gear.... men ret skummelt at han så bare kan få kortet her hjemme ved at betale 250kr..

• #3   13. feb 2006 Så hvis jeg altså flytter til Sweitz i et år. Kan jeg så tage MC kort der, og så efterfølgende få det godkendt i danmark? Sweitz er jo ikke et EU land. Men det er måske lige meget?

• #4   13. feb 2006 Hmm det begynder at blive interessant det her...

Jeg har da intet imod at nappe en kort i Sverige eller andet land for den sags skyld, hvis jeg så kan konvertere kortet og køre stor MC!!

• #5   13. feb 2006 for at få godkendt kortet herhjemme skal man op til den 2 prøve, den er på tilbud lige nu til 8.200 kroner

• #6   14. feb 2006 Jeg tror ikke det er så nemt.. en af mine venner tog kørekort til bil dengang han boede i USA. Altså var 16 år, men efter han kom hjem, måtte han pænt lade bilen stå i to år indtil han blev 18.
    Vil gætte på det er det samme med lille/stor mc. En dansk statsborger må ikke køre en stor mc før man er 21 eller har to års erfaring... vil gætte på de ser sådan på det

Kommentér på:
MC kørekort - regler i udlandet?!

Annonce