{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.562 visninger | Oprettet:

usikker ang drossling. Politiet? {{forumTopicSubject}}

Hey.

blev på vej hjem fra Dhb vinket ind til siden af politiet.
havde kun regnet med at skulle puste.
men da han ser mit mc kort og ser det kun er et lille mc kort.
så begynder han om det ikk er en for stor cykel.
og jeg svarede at den er drosslet og han er velkommen til at tjekke.
han reg.attest liggende der hjemme hvor der står 25 kw max effekt. og at den er lavet en kontruktiv ændring.
men han påstod efter lang tids snakken i radioen at den ikke stod nogle steder som ned drosslet.
så han fik alle oplysninger på mig. og det tag lidt overtaling at få lov at kører videre.
så han ville gå dybt i sagen og ringe tilbage?

Er jeg forkert på den når jeg mener de skulle kunne se det i deres system?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  usikker ang drossling. Politiet?
  • #1   7. jun 2009 Fordi hvis den ikke står i deres systemer som neddrosslet.
    så skal jeg da hurtigt som muligt at have fat i motorkontoret/politiet og få lavet det om.
    så jeg undgår at bruge 15 min på bruge de bedste tale gaver jeg har.


  • #2   7. jun 2009 Det skal siges, at jeg er tidligere ejer af cyklen, og det er mig der har købt og fået monteret drosselkit. - Og fået cyklen synet med dette.

    På registeringsattsten står der at der er konstruktive ændringer, og max effekten er opgivet til 25 kW. - Og jeg talte endda med synsmanden om drosling generelt.

    Jeg forstår bare ikke, at politiet ikke kunne se dette? Hvis de henter oplysninger fra pladen, må de da komme frem til registeringsattesten som beviser den konstruktive ændring TIL 25 kW?


  • #3   7. jun 2009 - Kawak -
    Jeg har faktisk lige snakket med trådstarter om det samme.
    Jeg havde altid en kopi af reg.attesten under sadlen, så jeg kunne bevise den var droslet.


  • #4   7. jun 2009 hvorfor lod du ham ikke bare prøve en tur, han burde vel kunne vurdere den bedre derefter.. smiley


  • #5   7. jun 2009 Princippet skal man medbringe en attest hvor der står hvilke type neddroslet kit man køre med. Og på den står der at den er lavet speciel til denne mc med stel nr noteret.
    Sådan en har min søn som kører i en Dragstar 650.


  • #6   7. jun 2009 Ole K
    lidt enig.
    men problemet er bare at hvis man nu smider den attest væk så er det meget surt.

    da den er specail til cyklen jo.


  • #8   7. jun 2009 Ole K.
    Man er ikke forpligtiget til at medbringe andet end sit kørekort. Skal man f.eks også medbringe forsikringspolicen, så politiet kan se at man har minimum ansvar på den? Så skal man da også medbringe kvitteringen på at man har betalt osv. Nej, det er politiets opgave at kunne tjekke om den er registreret som droslet, Kører man til udlandet på en droslet mc, er det sikkert en god ide at medbringe dokumentation for droslingen, og der skal man jo alligevel medbringe reg. attesten.


  • #9   7. jun 2009 Min søn har bare fået at vide at man skal køre med neddrosle attest og selvfølgelig også kørekortet smiley

  • Lars G
    Lars G Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 118
    #10   7. jun 2009 Poul A. Man er faktisk forpligtet til at medbringe en kopi af reg. attest eller som minimum del 2. Sådan er det i hvert fald med bil nu om dage

  • #11   7. jun 2009 Lars G - det er kun i udlandet... i DK er det bare at køre...

  • #12   7. jun 2009 Skal man ikke have en kopi af sin reg. atsest med sig når man kører? Jeg har altid haft en kopi af reg. atesten liggende under sædet.

  • #13   7. jun 2009 X3: Nej ikke i DK

  • #14   7. jun 2009 ok.... troede jeg faktisk, men never mind.... Det jo ikke noget besværd at have den..

  • #15   7. jun 2009 i terorien kan man vel også have en reg atest som siger den er droslet ... men hvor droslingen er fjernet ....... en drosling burde vel være synlig plomberet

  • #17   8. jun 2009 Ole K og andre:

    Man skal ikke medbringe et eneste stykke papir på cyklen her i landet, så længe den er registreret og ikke forsynet med sidevogn eller trailer.

    De konditioner hvorunder cykloen er synet fremgår af registreringsdata hos CRM og ejer. Det kan policen henholde sig til.

    At man så kan eliminere en del palaver ved at have sagerne med er en anden sag:-)


Kommentér på:
usikker ang drossling. Politiet?

Annonce