1.574 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Gammel engelsk MC Gammel engelsk MC

overvejer at købe mig englænder fra ca 1970. Skal kun bruges til en gang Søndags hygge max et par tusinde km om året. Vil jeg komme til at skrue mere end jeg kommer til at køre ? øs af jeres erfaring godt eller skidt.

ps kræver det den helt stor mc mekaniker uddannelse og vedligholde sådan en sag, eller kan en glad amatør holde den kørende

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gammel engelsk MC
  • #1   10. jun 2009 En glad amatør med tid til at samle lidt viden, kan sagtens holde sådan en gående.

Jeg har kørt gamle englændere i halvfjerdserne. Skal de ikke køre for meget er de helt OK. Skal de køre dagligt, skruer man om søndagen for at køre ugen igennem - groft sagt smiley

• #2   10. jun 2009 fordellen ved de gamle mcer er at de er meget mere simple i opbygning end moderne hvor det efterhånden er blevet meget svært at skrue ret meget selv, så hvis du har ordnet dine knallerter selv (skilt dem ad for at se hvorfor de virkede)lige som mig vil jeg sige du er godt på vej

• Godsejeren
    Godsejeren Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 2 MC-er: 1 Svar: 15
    #3   11. jun 2009 Jeg har en Royal Enfield 500 - en hyggelig maskine - velegnet til 'sjov og søndagstur' - onde tunger siger den kan repareres med en lægtehammer og en tøjklemme - hehe!

- er ikke teknisk geni, men har lært utrolig meget ved at surfe nettet tyndt, hakket mig igennem en halv million engelssprogede hjemmesider, meldt mig i RE-klubben hvor der er et godt forum og mange erfarne ejere som villigt øser ud af deres viden.

Jeg bruger faktisk ikke ret meget tid på rep eller justeringer, MEN vælger man en gammel/gammeldags motorcykel bliver det faktisk på et tidspunkt sjovt at kunne mere og mere selv - (tro det eller ej)

Der ER sgu noget over at ha en cykel med noget 'sjæl'....

Vh.

• #4   11. jun 2009 Der er ikke de store problemer ved at eje en ældre englænder. Jeg var ejer af en BSA Lightning fra 1971. Der var der ingen problemer med. Den fik stillet ventiler og karburatore et par gange. De er meget nemme at skrue på - det er jo gammel engelsk teknik. Køb en Haynes bog om cyklen og du kan lave næsten alt med en svensknøgle, skruetrækker og hammer ;-).

• #5   11. jun 2009 tak for svarene :o) jeg går på jagt efter en.

Kommentér på:
Gammel engelsk MC

Annonce