{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.708 visninger | Oprettet:

Honda VFR 700 vs cbr 1000 {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg står foran og skulle købe ny (gammel) mc. Mit valg står mellem disse 2 maskiner, men vil gerne høre om der er nogle der har erfaringer med disse maskiner da jeg ikke har noget kendskab til dem. Jeg regner med at begge maskiner vil være fra 1992 - 1995. Mit behov er primær hyggeture ud i det blå og så én tur om året sydpå i en forlænget weekende.
Mvh Tommy


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda VFR 700 vs cbr 1000
  • #1   14. jun 2009 jeg ville vælge en vfr 750 rc36-2 fra 1994-95 ,meget sjovere mc ,knap så hurtig som en cbr 1000 , men meget sjovere på de små veje

  • #2   14. jun 2009 Generelt kan du regne med at CBR er hurtigere, men den skal læbe ved flere omdrejninger for at være det. Tilsvarende er den mere sprotslig, hvad siddestilling angår.

    VFR har mere jævnt bundtræk og er ikke helt så sportspræget. P å den anden side er den for mig klart den bedste all-round af de to. Dens trækkarekteristika giver den langt mere fleksibilitet i blandet kørsel, og den er bestemt ikke sløv. Det er vel heller ikke uden grund, at VFR igen og igen er udråbt til verdens bedste all-round mc.


  • #3   14. jun 2009 Jeg har haft MANGE maskiner og en del VFR´er.
    To gange har jeg grundet rastløshed købt mig en CBR, samtidig med, at jeg havde en VFR 750. RC-36 årg. -90 - -94, hvor jeg begge gange solgte CBR´ene. VFR´en kan flere ting og mere overbevisene, selvom CBR´en har ca. 30 HK mere. Men hestekræfter er i den forbindelse af mindre værdi.
    Om det så er en tp. 1 eller 2 af RC-36´erne har ingen betydning.
    Selv en erfaren VFR-chauffør kan ikke mærke forskel på de to årgange, hvis han ikke var istand til at se maskinen han kørte på.
    At køre VFR er lige som at trække i sine gamle træsko - de sidder rigtig og man falder aldrig i dem - kommer højst til at lugte sure.
    Pøj - pøj......
    ;O)


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #4   14. jun 2009 cbr1000 fra 92-95 - sportspræget? Ahhh... Knud! Den holder ikke...

    Men tilbage til Tommy's spørgsmål... Vælg VFR750 - hvis det "kun" er imellem de to valget skal tages! Du får ikke en bedre allround MC... den er ikke bedst til noget som helst - den er bare god til det hele...


  • #5   14. jun 2009 CBR er ikke en sportsmc .... de er begge sporttouring ...... men tiden er løbet fra CBR 1000 F sc21/24 for flere lysår siden

    VFR er bestemt ligeså sportspræget i siddestilling som CBR om ikke mere smiley
    men bestemt allround for VFR !

    VFRen er lidt lettere og nemmere kørt , hvis du kan vænne dig til V4 motoren ? dog har den en masse plusser , fedt træk fra bundomdr. til den ringer ud ... tandhjulsdrev til knasterne vs CBR`s kædedrev som altid støjer pga en dårligt udført kædestrammer (som regel) , mindre vægt på vfr , og VFRen kommer først på de snoede veje og kører sikkert flere kilometer


  • #6   14. jun 2009 Jeg udtrykker mig nok uklart, Når jeg skriver sportspræget, så handler det om gangkultur - så udtrykket er nok det bedste.

    CBR udvikler sit moment fra et højere omdrejningstal, hvilket igen betyder, at den lægger op til en mere aggressiv kørsel, hvis man vil have noget dynamik frem i den - det er nok mere præcist - beklager:-)


  • #7   14. jun 2009 en CBR1000 fra starten af 90'erne er mere en færge, til og køre langt på.... er man til små veje med sving, så er en VFR nok og foretrække... ellers er det ned på en CBR600.....

    Ikke at en CBR1000 er dårlig, men den er noget tungere og nok mere til de lange ture du en gang imellem vil på...


  • #8   14. jun 2009 det nok et spørgsmål om smag osv. de lyder bestemt ikke ens smiley men VFR er jo en forkortelse af : Verdens Fedeste Racer smiley
    men V4eren lyder bestemt ikke slap eller touringpræget men som alle andre gadecykler trænger den originale lyddæmper sikkert til et spark til højre !!!! bare for lydens skyld


  • #9   15. jun 2009 JEg tror knud udtaler sig om en cbr100rr og det er ikke den der er på tale det er den gamle "færge" CBR1000 F og det er en ren touring færge der er kæmpe stor... absolut intet sport over den !

    den er kendt for at være en cykel du stort set ikke kan slå ihjel, den er bund solid det samme gælder for vfr i øvrigt.. så det er rent et spørgsmål om hvor stor den skal være skal i køre 2 på den og med oppakning så vælg cbr, skal du være alene og på de små snoede herhjemme er vfr sjovest....



  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #10   15. jun 2009 ....hvorfor opstilles cbr1000 (gammel model eller ej) vs. VFR som et valg imellem 2 på ferie (langtur) eller snoede veje i DK? Folk har en absurd holdning til valg- såvel brug af MC! Hvad der for en R6-wannabe er perfekt kan måske være optimalt for en VFR750 eller K1200 MC'ist på anden baggrund? Det er derfor vi ikke har den samme MC alle-zu-sammen. Og glædeligt er det..... kedeligt hvis vi alle så ens ud! En cbr1000 (selv den gamle) flår' du rundt på de danske veje med samme køreglæde som en VFR... cbr'en er teknisk en "ældre hund" hvor VFR'en trods den alder holder sig "ung af sind" og "dyrkes" fortsat af mange... måske den mest udbredte MC herhjemme?


  • #11   15. jun 2009 personligt ville jeg vælge cbr 1000f . den er stor blød og trækker fortrinligt eller en kawasaki zzr 1100 men når det er sagt er vifferen den cykel er holder længst og der er ikke nogen knastkæde i rc 24 , rc 36I , rc 36II min kammi havde kørt 36000km før vi åbnede den ,for at se til ventilerne men de var allle ok , og lukkede igen

  • #12   15. jun 2009 Man skal vel også huske på at RC36'eren er forholdsvis dyr og beværlig at skrue i, i forhold til CBR'en. CBR'en er vel lidt mere udbredt teknik, som ikke kan være så dyr eller hvad???

    Og så synes jeg generelt at priserne er noget urealistiske på RC36'ren, i forhold til alder. Det er stort set den eneste cykel, som ikke er faldet nævneværdigt, i forhold til alder - i det sidste halve år. Både VFR'en før og efter, er faldet en del i pris i samme tidsrum.

    Men det bedste valg for dig er nok VFR'en... selvom du vil savne den ekstra plads på CBR'en, når du kører sydpå... smiley



  • #13   15. jun 2009 -> Hans M

    Giver dig helt ret der...

    Jeg er da godt klar over at det ikke er den mest svingvillige cykel, jeg selv har (ZX10 fra '88) - men den er bestemt ikke langsom i svingene, selvom det er en stor gammel færge. Vægten ligger i bunden af cyklen, og den føles betydeligt nemmere at svinge rundt med, end mange mindre cykler. Alligevel hører jeg også den der tit - endda uden at de nogensinde har prøvet en tilsvarende cykel.

    Så selvom det er en stor cykel og også har lidt alder på - behøver den ikke være helt dum på de små veje også... og så elsker jeg bare den der herlige accelleration fra 0-100 på 2,7 sek...


  • #14   23. jun 2009 Knud: Der er du så også gal på den. For motoren i en CBR1000f er tunet til stærkt mellemområde, ikke høj topeffekt. Det gør den til en stærk tourer der ikke er sportspræget i sin gangkultur.
    Faktisk topper momentet på en CBR1000f 500 o/min tidligere end for en VFR, hvis vi taler om årg. 93, og hk topper hele 1000 o/min tidligere til CBR'en favør.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #15   23. jun 2009 Jesper [Virum] P: Skal du have Cola & Popcorn med? ;o)

  • #16   23. jun 2009 Martin Klaus C.

    nej CBR 1000 klarer sikkert småveje fint hvis man vil lege sumobryder i ethvert sving der ligner 45 grader


  • #17   24. jun 2009 Jeps der er kun 14 kg mellem de 2 sådan ca. men betyder ikke meget da CBR'en har et lavere tyngdepunkt end VFR. Men CBR har fladere kronrørsvinkel, længere akselafstand, længere efterløb og er lavere. Det gør den mere træg i sving når man kører frisk rundt.
    Jo, den kan godt svinge, VFR'en er bare markant bedre til dette, ligesom CBR er bedst til touring.


  • #18   24. jun 2009 Martin: Nej ikke meget, men den er der, og det påvirker køreegenskaberne nok til at mærke forskel

Kommentér på:
Honda VFR 700 vs cbr 1000

Annonce