{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.492 visninger | Oprettet:

Hul i benzintank {{forumTopicSubject}}

Øv øv øv, og en masse bandeord.

Har lige opdaget at der "igen" er hul i min benzintank.

Er der nogle der ved, om det kan betale sig at lave eller kan det bedre betale sig at finde en ny eller brugt.

Det er som sagt ikke første gang der er hul i. Første gang var sidste år, lige da den var malet., og dagen før bakken åbnede. Men nu er den gal igen, og ikke samme sted.

Maskinen er en Kawasaki Z1000J årgang 1981, så tanken har jo en del år på bagen.

Men er der nogle der ved om man kan få fat i en ny tank, og kan de evt. Købes i plast. Den eneste jeg har set er en Alu tank. Men den var fra Japan og kostede 8 kilo.

Hilsen

Jan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hul i benzintank
  • #1   17. jun 2009 Du kan sagtens redde den med en tinlodning. Mærk hullet af, afmonter tanken og tøm den, rens godt af ved hullet, lidt loddevand på og brug en stor loddekolbe. Hvis det ikke lykkes, så brug et lille stykke messing folie over hullet og lod igen.
    Jeg har lappet mange tanke på den måde, og der er ingen risiko for et stort skrald.


  • #2   17. jun 2009 Hej Jan,
    har du nu vrøvl med det gamle svin igen, men jeg håber du ved hvor du kan henvende dig, hvis du skal bruge Kawa dele!

    Karsten


  • #3   17. jun 2009 Er lige med på en lytter her...!!!

    spændende med gode svar...

    Patrice


  • #5   17. jun 2009 Hej Jan,

    Hvis du ikke er så tændt på at lodde din tank, kan jeg anbefale et produkt som hedder Tankcure. Det er et epoxyprodukt som sealer tanken indvendigt. Jeg har prøvet det på min motorcykel, og det har holdt godt. Se produktet på veteranimporten.dk, Det kan selvfølgelig ikke klare store huller, men det er nok heller ikke det du har i din tank.

    Mvh
    Anders K


  • #6   17. jun 2009 Det du har i din tank er gennemtæringer. Drop den, og find en ny ( nyere ), så du kan køre de næste 25 år uden problemer!

  • #7   18. jun 2009 Jeg har haft samme problem med min. Jeg købte noget ved morsbikes.dk som hedder Tanksealer. De sender det gerne, og mener jeg gav ca. 150 kr for det incl. forsendelse.

    Det er nu 3 år siden den fik turen, og det holder stadigt. Jeg synes også det var nemt at arbejde med, det der gik længst tid med var nok at få tanken ren indvendig inden jeg hældte sealeren i.

    Held og lykke med projektet.



  • #8   18. jun 2009 Hej alle

    Og tak for jeres fede svar.

    Jeg tror sku jeg prøver alle tingene. Først en loddning, så en gang tanksealer.
    Så har jeg da mulighed for at køre resten af sommeren, mens jeg leder efter en tank.

    Og Karsten, ja det gamle svin brokker sig lidt igen. Men det bliver opvejret af den fede motorgang jeg har købt af dig ;-).

    God vind til alle.

    Jan Flügge


Kommentér på:
Hul i benzintank

Annonce