{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.045 visninger | Oprettet:

Schuberth hjelme.. {{forumTopicSubject}}


Har brug for lidt hjælp herinde til ny hjelm..

Sidder og kigger på ny hjelm, og havde egentlig en Schuberth s1 pro, men solgte den da den blev for stor, men overvejer nu at købe en igen, og så købe en hjelmhue dertil, så den kan passe bedre.

Dog har jeg også kig på den R1 model - da jeg har læst den er lidt smallere i siden, men ved ikke om det passer? men hvad har den af db ved 100 km/t?

For S1 pro'en har så vidt jeg kan se ca. 85 db ved 100 km/t.

Synes nemlig jeg så et sted den var på 95 db på R1'eren og tænkte at det er da meget højt taget i betragtning mod andre Schuberth hjelme.

og så ville jeg høre om der er forskel på størrelserne på alle Schuberths hjelme? altså mellem R1, C3, S1 pro og de andre.
For hvis der er en der er mindre i størrelsen af skal - eller inderfor, så kunne jeg jo prøve den.

Syntes nemlig min S1 pro var stor i størrelsen og bruger XS, så kan ikke få mindre end det.

Så ville høre om der var nogle kloge mennesker herinde der kunne svare på det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Schuberth hjelme..
  • #1   17. jun 2009 Er lige med på en lytter her...!!!

    spændende med gode svar...

    Patrice


  • #2   17. jun 2009 Kender ikke til modellernes individuelle str., men jeg ser kun en vej: Ud at prøve dem, og så må du finde den hjelm der passer til dit hovede. Om det så bliver Schubert, Arai, Shoei eller andet er i min verden underordnet. Bare den sidder rigtigt på dit hovede. Til nogle modeller kan det vidst lade sig gøre at få inderfor med mere fyld, så den sidder mere stramt. Men kender ikke til mærke/model. Men prøv at spørg ved forhandleren

  • #3   17. jun 2009 Hvis du har brug for en hjelmhue for at hjelmen sidder ordentligt, så er det den forkerte hjelm du har sat på hovedet...

  • #4   17. jun 2009 Nu er det alle hjelmene jeg har prøvet, hvor jeg stort set synes de er en tand for store til mig. Det er meget lidt.

    Jeg får mega ondt i hovedet af hjelme der larmer, selvom jeg har købt gode ørepropper, så derfor jeg spørger jeg herinde.

    Desuden ligger den nærmeste butik noget stykke herfra og synes ikke helt det er fair jeg kommer og prøver deres ting og køber på nettet.


  • #5   17. jun 2009 Jo, der er forskel i pasformen på S1, S1 Pro og R1. Efter min mening endog stor forskel. Så der er ingen vej uden om at prøve dem på.

    Jeg har selv R1'eren, og den virker lille i størrelsen i forhold til hvad jeg tidligere har haft af hjelme.


  • #6   17. jun 2009 Så tag et nummer mindre. En ny hjelm skal sidde meget stramt og give mærker i panden samt trykke kinderne ind i munden.
    Hvis du ikke kan finde en Schubert der sidder ordentligt skal du kigge efter andre mærker.


  • #7   18. jun 2009 Med hensyn til støj er det min erfaring, at kåben man har på betyder utrolig meget, ja faktisk helt vildt meget.

  • #8   18. jun 2009 Jeg har ingen kåbe, da min er en naked bike.

    Desuden bruger jeg XS, så derved kan jeg ikke få en mindre hjelm af den grund, for så havde jeg jo bare købt det.

    Den sidder også til i starten, men synes den bliver lidt løs sådan ved brug. Jeg kan i hvert fald vippe hjelmen en smule rundt. Det er lidt øv bøv.

    Jeg må jo prøve de andre hjelme så. tak smiley


  • #9   18. jun 2009 Prøv en Shoie XR 1000, og hvis den passer på din knold, så sæt et whisperkit på den, wupti så har du en hjelm der er lige så støjsvag som en S1pro.
    XR 1000 fås ned i en XXS og er mindre i størrelserne en S1 pro, så den burde du nok kunne få lille nok.


  • #10   18. jun 2009 Det kunne da være en mulighed ja...

Kommentér på:
Schuberth hjelme..

Annonce