4.995 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Polering af motor? Polering af motor?

hej mcg jeg har set at flere har poleret deres motor, gaffelben og udstødning op så man kan spejle sig selv i det.

men nu er det sådan at når man har gjort det skal man så ikke hele tiden pudse den og er den svær at holde ren.

jeg overvejer at polere min motor på min gn 250 da den godt kunne trænge til noget. Men ellers jeg har fået øje på dette sæt fra thansen i stedet for som er lak. http://www.thansen.dk/product.asp?c=2888718377&n=-2027215848&pn=-2027215758

er det bedre at lakere den med sådan et sæt end at polere?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Polering af motor?
  • #1   18. jun 2009 Nej, den bliver jo bare sølvfarvet som fra alm dåsespray, aldrig noget du vil kunne spejle dig i, er bange for der ikke er nogen let udvej her smiley

• #2   18. jun 2009 Ja, der ligger dig et stort stykke arbejde forude.... PøjPøj med det... :o)

(link fjernet)

• #3   18. jun 2009 (link fjernet)

• #4   18. jun 2009 okay takker for svarene ja det jo rigtigt nok smiley

• #7   10. nov 2012 Spørgmål smiley

Jeg har lige taget motoren af min cykel, og er lidt i tvivl med hvad man skal gøre? Glasblæse den? Og polere op? What to dó? Bare gør den ren? Og polere de. Op? Eller hvad ? Ingen lak efter polering ?

• #8   10. nov 2012 jeg har lavet en lille film række omkring polering af alu, som du kan se her

http://team7000.dk/joomla/index.php/mc/gor-det-selv-video/polering

• #9   11. nov 2012 hej Stig, fedt du er herinde
    jeg har set dine film nogle gange ´før, vildt godt lavet smiley

men jeg tænker om hvordan jeg får min motor til at fremstå flot og ja nærmest ny

• #10   11. nov 2012 Rigtig fint Stig!! -Og som det jo tydeligt fremgår (måske til nogens overraskelse og ærgrelse smiley ) så lønner godt gammeldags slid og low-tech sig. Den hurtige, lette smart-ass-løsning der kan hamle op med dit gode gedigne arbejde her, findes (så vidt jeg er orienteret) stadig ikke...... *S*
    Skal jeg knytte et par enkelte kommentarer hertil, skal det være, at man som nybegynder, indenfor det du viser her, skal være varsom med brugen af "grov" overfladebehandling som sandpapir. Det ser meget tilforladeligt ud på dine videoer her, men har man ikke din fornemmelse og erfaring, risikerer især den uerfarne, at polere godset for tynd, med de farer det så indebærer. Så vidt jeg husker, nævner du ikke noget herom. Især ved sådan noget som stenslag o. lign. skal man tænke sig om, inden man polerer alt i bund med et papirstyndt materiale tilbage som resultat. - Kender faktisk en erfaren person, der for nylig polerede hul i et motorsidedæksel af selv samme årsag.
    Med hensyn til lak på aluminium (noget satans lort smiley ) vil det nemmeste nok være kemisk fjernelse, som du også er omkring. I enkelte tilfælde vil det ikke rigtig bide på lakken, men kan være ret aggressiv overfor den pågældende letmetalllegering (som kan være meget forskellige), så vælger man denne løsning, bør man jævnligt tjekke projektet.
    Man kan også vælge at få det blæst med et mildt middel. Det kan have den fordel, at der også i stenslag, fordybninger m.v. bliver renset i bund. Men polering kommer man som regel ikke uden om desværre *S*

• #11   11. nov 2012 Snehvide
    det med gods tykkelsen har jeg ikke lige tænk over at man skulle uddybe, efter som det ikke er noget som jeg tænker over, da jeg ikke selv tænker over det, da der lige som giver sig selv for mig.

Men hvis man er helt grøn i et værksted er det noget som man skal havde i baghovedet.

Ved rørene sten slag så har jeg ikke gjort det store for at gære noget ved dem.
    Grundet til det er at da jeg polere mit generator dæksten, gik jeg hysterisk til værks, og det resultater i at jeg fik en dæksels som var alt for blankt, efter min smag til sådan en cafe racer som jeg har, det syndes jeg det ser noget mere rigtig ud at man godt kan for nemme at cyklen ikke er helt ny, ved at de blanke flader har noget patina, så som små ujævnheder og stenslag.

• #12   11. nov 2012 Stig kan man bruge, sådan en slibe maskine ? Og få nogle ruller dertil til at polere på? Eller stativ til borde maskine? Holder det ?

• #13   11. nov 2012 Ved ikke lige hvilke slibe maskine du hentyder til , men du kan få en holder til boremaskinen som jeg også er inde på i en af filmende, har ikke selv prøvet dem, men efter sinende skulle det være udmærket .

• #14   11. nov 2012 Tænker på sådan en maskine som man normalt sliber knive på, sådan en sten:) der kan man vel få en polerings skive til?

• #15   11. nov 2012 Jo den kan man godt få polere skiver til, men den afdækning som normalt er omkring slibestenen den ville jeg tro ville være i vejen, hvis der er for mange kringle kroge på det emne man arbejder på .
    En ting som jeg er rigtig glad for er at jeg kan justere hastigheden.
    Når jeg skal ind i nogle små kringelkroge køre jeg med lav hastighed for at kunde få poler skiven helt ind i hjørnede, og på de store flader bruger jeg en højer hastighed for at komme frem ad.
    Til aller sidst når jeg bruger auto sol køre jeg også med den laveste hastighed for ikke at slynge autosolen af skiven.

Kommentér på:
Polering af motor?

Annonce