{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.668 visninger | Oprettet:

bygge cafe racer, Honda CB 750. pris? {{forumTopicSubject}}

Jeg fylder 18 om 9 måneder. - og allerede nu er der nok nogen der vil sige " vent med at købe motorcykel osv"
men jeg har rodet meget med knallerter, og bl.a. bygget en maxi fuldstændig om. og da interessen for motorcykler er steget de sidste 2 år, vil jeg vildt gerne bygge en cafe racer!
Menmenmen, det koster jo mange penge, da jeg sindssyg gerne vil give cyklen den helt store tur.
Jeg kunne godt tænke mig at bygge en Honda CB 750 om.

Hvor dyrt tror i det vil være, hvis man skal lave en CB 750 om til en cafe racer?
jeg havde tænkt mig at skifte følgene dele.
Tank
Røv + sæde.
renovere motor.
forgaffel
fælge + dæk
smide skivebremser på
ny forlygte
lakere stel, tank, røv osv.
få betrukket sæde.
osv osv osv.

Som i kan se er der en lang liste, og når først jeg er kommet ordenligt i gang, bliver listen endnu længere og dermed bliver projektet også meget dyrere.
Jeg regner med at skifte de fleste dele selv.
og renovere motoren selv også.

Hvor meget koster en ikke alt for smadret CB 750 ca?
og hvor meget tror i er nødvendigt til reno. af motor, og masser af nye dele?

er 80 k alt for lidt eller hvordan?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bygge cafe racer, Honda CB 750. pris?
  • #1   24. jun 2009 det er da ikke værd at bruge 80000 firs tusind på sådan en havelåge, køb da en der er lavet og spar mange mange tusind.... bare min tanke

    Jesper


  • #2   24. jun 2009 Når du skriver en Honda CB 750, så mener du vel den fra 1969-77?

    Og hvis det er den, så syntes jeg det er synd og skam at ombygge sådan en classic maskine. Så skal du hellere købe en der står 100% org. Se det er der sgu stil over:-)


  • #3   24. jun 2009 lyder da fedt nok.
    prøv at tjekke hans ombygninger de indholder næsten det samme som din
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=41471

    og hvis man selv kan lave det meste. så koster det ikke så sindsygt meget.
    han har ikke brugt hele friværdi´en på de 2 FEDE maskiner.


  • Grosen
    Grosen Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 2 Emner: 54 Svar: 128
    #4   24. jun 2009 Det lyder fedt! Hvis du ligger mellem 20 og 30k kan du få en fin CB 750, og så behøver du ikke nødvendigvis renovere motoren. Du kan også finde en til under 20k... Så de 80 er at skyde LANGT over. Hvis du derudover ligger 10 k til, mener jeg at du snildt kan bygge dig en flot café racer, vel og mærke hvis du laver det hele selv.

  • #5   24. jun 2009 Smider man sved, blod og tårer i sin ombygning, og bliver den lavet ordentligt, så er det altid værd at bruge de penge på den. Hvad enten det er 20.000,- det koster eller 120.000,-
    At det så ikke er en rentabel investering er ligegyldigt. Uanset hvilken MC man køber vil man miste penge på den.

    En CB750f er et godt udgangspunkt.
    Tag et kig her:
    www.benjiescaferacer.com/750conv.html
    www.caferacermotorcycle.com/
    www.cb750cafe.com/

    Og her er nogle CB750 der trænger til en kærlig hånd:
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60541086
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60543099


  • #6   24. jun 2009 det lyder sku godt! havde nu heller ikke regnet med at skulle bruge 80.000 - men vidste ikke helt hvor meget det ville koste jo.

    Jeg har fundet en cb 750 som er pisse flot! og jeg kunne vildt godt tænke mig en tank og røv magen til dens.
    men ved ikk lige hvor jeg skal finde det henne.
    og har kigget på de links i har givet.

    Hvor kunne det ellers være en ide at kigge henne?

    jeg glæder mig sindssyg meget til at komme igang.
    kan man ikke evt. selv lave røven af glasfiber?


  • #7   24. jun 2009 faktisk den jeg har som billed - en tank og røv magen til den kunne jeg vildt godt tænke mig!

  • #8   25. jun 2009
    Du kan måske skrive til http://www.wrenchmonkees.com/

    Det er vist dem der har bygget den du har på billedet!

    Mvh.


  • #9   25. jun 2009 Rigtig fin ide du har fået Tobias. Det kan sagtens lade sig gøre og nogle af de gamle klassikere kører rigtigt godt.

    Nå nogle taler dårligt om en gammel klassiker er det ofte mennsker der ikke selv har ejet -eller kørt sådan en. Dybest set ved de derfor ikke hvad de taler om.

    Byg selv din kværn. Det giver street credit. At gå ud og købe en færdig ombygget cykel er komplet uden stil. Der findes masser af tilgængelige cafe racer dele til en 750 ude på nettet.

    SÆT IGANG!


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.850
    #10   25. jun 2009 Jeg mener også de 80k er rimeligt højt sat, men så kan du sgu også kun blive positivt overrasket når du står med din drømmemaskine foran dig.

    Folk bruger alt for meget tid på metervare og færdigkøbt idag, og de værste er sgu dem der vil trække det ned over hovedet på andre.

    SÆT IGANG, ma boy. :o)


  • #11   25. jun 2009 Hej Tobias! bare se at komme igang,hvis du har gåpåmodet til det.
    En cb750 er et rigtig godt udgangspunkt til en cafe,nem at finde dele til, og til at betale.Jeg synes dog at den er lidt for "slidt" men smag og behag ikke!!! Hvis du har mod på det, kan du stort set lave alt selv og så koster det ikke alverden + det er efter min mening ,klart federe end hvis man, "bare" hiver tingene ned fra hylden i biksen. Du kan finde flere guides,til at lave sæder og glasfiber på nettet, og sågar herinde også.
    Men vær klar over, at det er noget MEGET giftigt stads. LC-racing i rønnede, kan være et godt sted at finde dele til projekter, men jeg sætter dog selv en ære i, at genbruge så meget som muligt. Du er velkommen til at skrive hvis du har ? omkring noget af det jeg har rodet med.


  • #12   25. jun 2009 Hvis man ikke selv kan renovere motoren og skal have proffesionel lakering, kan prisen sagtens løbe derop ad.

  • #14   25. jun 2009 Hmm, man skal vist være yankee for at kunne kalde den grønne tingest på fleabay for en caf' racer! Nå, som tidligere ejer af 3 CB 750'ere kan jeg kun anbefale dig at kravle på sådan et produkt! Du skal nok koncentrere dig om, at lede i England, muligvis Tyskland, efter stumper! Et godt sted efter inspira kunne vare www.satanicmechanic.de der netop har CB 750'eren som hovedtema! Der står også lidt om tuning samt der er et forum, hvor folk ved hvad de udtaler sig om

  • #15   25. jun 2009 PS. Nu har du selvfølgelig med i dine overvejelser, at en Honda 750'er har 67 heste og derfor er "no-go-territorie" for en knægt under 21 år?

  • #16   25. jun 2009 rigtig rigtig fedt at der er kommet så mange indlæg i løbet af dagen!
    Nu har jeg bare endnu mere mod på at komme igang med projektet!
    Fedt at der er så mange der kommet med gode råd, og tilbyder hjælp!

    Jeg håber på at kunne lave det meste selv, og så må jeg jo betale mig fra resten.

    Kasper k - Jeg havde sådan set håbet på at den kunne drosles på en eller anden måde?

    I kan helt sikkert godt forvente at se en cafe racer fra min side!
    hvor lang tid der går - må tiden vise.
    men forhåbentlig aller højest et år..


  • #17   25. jun 2009 Yamaha XS 650 er også en god bund til en Cafe-Racer

  • #18   25. jun 2009 Jeg er ikke sikker på, at der findes et droslingsæt til sådan en svend! Du kan jo prøve at google "drosselkit-CB750" og se, om der dukker noget op.

  • #19   25. jun 2009 Lyder som et fedt projekt. men gør dig også nogle overvejelser inden du smider for mange penge i projektet at du ikke kan holde dine penge hjemme på det.

  • #20   25. jun 2009 jep - det er også derfor jeg ikke vil smide alt for mange penge i det ..
    kan godt se nu at 80.000 er alt alt for meget.

    Kasper k - er gjort nu, og har fundet det, så det burde ikke blive noget problem!

    Jeg glæder mig sindssyg meget til at komme igang.

    tror i godt at man kan skrive til www.wrenchmonkees.com og spørge hvor de har fundet tank og røv henne? eller tror i ikke de vil svare? er nemlig helt vild med en af deres cykler ..


  • #21   25. jun 2009 Vil gætte på de selv laver dem. Men de kan sikkert godt fremstille noget på bestilling.

  • #22   25. jun 2009 hmm okay - jeg prøver lige at kontakte dem ..

    Tak for hjælpen alle sammen!

    Hvis i evt. har flere links end dem der allerede står i tråden - så må i meget gerne skrive dem!


  • Grosen
    Grosen Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 2 Emner: 54 Svar: 128
    #23   25. jun 2009 Tobias, du skal helt sikkert slå et smut forbi http://forums.sohc4.net/. Der er nogle virkelig garvede Honda CB gutter derinde, som ved hvad de snakker om. Et meget aktivt forum, hvor du sikkert også kan finde inspiration til din cykel iblandt alle medlemmernes...

  • #24   26. jun 2009 Lasse G - jep, det vil jeg prøve!
    Tak for linket!


Kommentér på:
bygge cafe racer, Honda CB 750. pris?

Annonce