1.298 visninger
|
Oprettet:
17½ årig uvidende dreng - spørgsmål... {{forumTopicSubject}}
Hej MG.
Jeg er en 17½ årig dreng som ELSKER motorcykler (højest sandsynlig som jer andre også!)
Jeg er 100% opsat på at jeg vil have en når jeg bliver 18.
Jeg er ikke klog på motorer eller motorcykler generalt, men det vil være rart hvis nogen kunne give mig nogen forslag til en god starter. Min favorit er en "Baby Ninja" men ellers en der ligner meget
En anden ting jeg godt kunne tænke mig at vide noget om er omkring forsikring, hvad koster det osv.
Hvad med benzin? Hvor langt kører den pr/l ?
Håber i kan gøre en "lille" dreng glad ved at svare.
Pris klassen betyder ikke det store.
sep 2004
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 6 Emner: 12 Svar: 177
Hvis prisen ikke betyder noget så vælg noget lidt større og få det droslet. En 250 ninja er en fin maskine men den er lidt lille og det er mange penge i afskrivning osv. Hvad med evt. en droslet Suzuki SV eller lignede ?
Ellers er der jo også hondas nye CBF 125. en lille solid maskine du får smidt i nakken. eller yamahas yzf-r 125 .. den er fed men også lidt dyr.
Når du ikke selv vil eller kan skrue er det smart at vælge noget der ikke skal pilles i hele tiden.
apr 2007
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 3 Emner: 113 Svar: 1.034
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 4 Emner: 12 Svar: 158
Nej, en god begynder maskine "kunne" være en Suzuki SV650. Den er der mange af til fornuftige priser lige nu. Cyklen er heller ikke for tung og meget let kørende. Mange som har kørt mc i en del år holder stadig fast i den model.
Jeg kan se at på www.dba.dk kan de fåes for mellem 40-50.000.-. De er også billige i forsikring.
Ang. hvor langt de kører på litteren ??. Efter min mening er det ikke så vigtigt på MC. Meget mere vigtigt er det at du finder dig en MC som passer dig godt og længe.
Der kunne SV650 være en af dem.
mar 2007
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 489
jan 2007
Følger: 106 Følgere: 105 MC-er: 6 Emner: 172 Svar: 337
Jeg synes en ninja 250 er en fantastisk mc og starte på, og har kigget ganske alvorligt på den til min hustru når hun skal have... ung, uerfaren og en få kilo, så passer en ninja 250'er fint.... og den er livlig nok til og følge med langt hen af vejen, bare ikke på motorvejen...
just my 50 cent....
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.710
sv650n eller s... letkørt, frisk og let motorcykel med godt træk i mellemområdet.
cbr600 meget direkte styrende mc, med god kørestilling
cb500 naked men med en god række 2'er og ikke alt det plastik der går i stykker når eller hvis man taber den...
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 574
Jeg har selv en Ninja 250R og du finder nok ikke en bedre begyndercykel. Den er rigtig god at starte på og jeg ved at Kawasaki tilbyder en billig forsikring til nye MC'ister. Spørg din Kawaski forhandler omkring dette.
Den løber omkring 25 km literen. Den er dejlig nem at køre på og smide rundt i svingene, du lærer rigtig meget på sådan en maskine. Jeg kan kun anbefale den.
Og det med at der skulle være større afskrivning på Ninja 250R i forhold til SV 650 - Det er da noget bullshit.
Jeg kan sælge min Ninja for 45.000 (gav 50.000 fra ny sidste år)
Hvad tror du en Suzuki fra 2008 kan sælges til (kostede 100.000 fra ny), eftersom de har sænket prisen til 80.000 for en 2009 model?? I hvert fald mindre end 80.000 kr - så kan du jo selv regne på det..
sep 2006
At jeg ofte fravælger motorvej er ganske enkelt fordi jeg synes det er vildt kedeligt..
apr 2007
sep 2006
Tja, det har jeg sådan set fået, så det er der vist ingen grund til at diskutere yderligere
apr 2007
var det svar nok til dig eller skal jeg skrive mere om hvorfor jeg skriver som jeg gør eller ikke
vi kan jo alle begynde at spørge hinanden om hvorfor vi skriver og svare som vi gør jeg gør det fordi jeg kan og er så pisse ligeglad var det nopk til dig
feb 2008
Følger: 49 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 131 Svar: 649
jun 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
Mange af de spørgsmål du har spurgt, kan findes ved at sørge rundt omkring på internettet, downloade PDF'er med info og evt. også gå på google /youtube og søg "Kawasaki Ninja 250R top speed" "acceleration"
Men, nogle cykler jeg selv kigger lidt på er, blandt andet "Baby Ninjaen" men ud over det så kigger jeg også lidt på Yamaha YZF R125 og måske en Aprilia RS125.. Ja, det er ikke særlig store cykler, men jeg tror det er vigtigt at se lidt ind af og kigge på hvad man SELV vil have..
Jeg er som sagt selv ung og en begynder, så i andre må lige råbe op hvis mine råd stinker. (:
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Normalt vil kvinder have ligeret - her får nogle en positiv særbehandling, mens andre bare får en sær behandling
Trådstarter:
MC markedet er noget rigtigt møg for sælgere lige nu. Hvad betyder det så?
Jo det betyder at du har langt større udbytte af nog 5-700 CC der så er droslet. Dels kan du få temmelig meget for det du skal betale for en ny baby-ninja, men hvad vigtigere er, om to år fjerner du droslingen og har så en fuld MC, men du med 99,8% SANDSYNLIGHED VIL UDSKIFTE DIN BABY-NINJA. oG DET KOMMER TIL AT KOSTE DIG KASSEN I VÆRDITAB.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Man kan være enig med dig i dine vlag eller ej, men din tilgang er sund. Kig efter det DU vil have. Det er Dig, der skal køre på det, ikke alle os Andre.
Det tager jeg sgu hatten af for.
maj 2006
Følger: 12 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 101 Svar: 716
Men det er jo bare min mening, vil alligelev foreslå at prøve en hvis du synes den virker interesseant.
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 16 MC-er: 6 Emner: 9 Svar: 8
Det er må og vil helt sikkert være min stærkeste opfordring at købe den !
- Kim..
jul 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 26
sep 2006
En MC er en dårlig investering, forstået på den måde at der altid vil være afskrivning når man skal af med den igen. Til gengæld er det superfedt at komme ud og køre og mærke vinden i hjelmen, og det er vel det MC-livet handler om
apr 2007
Følger: 67 Følgere: 64 MC-er: 9 Emner: 117 Svar: 799
apr 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
Jeg har er en dreng på 19 det vil sige at jeg stadig har det lille kørekort, jeg havde til at starte med osse kigget på en 250 ccm, men så tænkte jeg at det gad jeg ikke for så skulle jeg jo osse af med den igen når jeg en dag må kører på de store, så nu har jeg købt en suzuki GSX F 600 også er den blevet droslet ned, så den dag jeg må køre på de store så får jeg den lavet om igen så behøver jeg ikke ud og købe ny cykel eller noget. og så kender jeg den jo osse . Og det er jeg rigtig glad for.
nov 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 28 Svar: 226
sådan er det jo ... lige som med biler... det rasler jo ned i pris lige så snart det er brugt...
Det første år er altid det dyreste.. !
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 1.355
men jeg syntes at en GS 500 er en rigtig go begynder maskine den er ikke tunger en man nemt kan trække rundt med og parker... og den køre nemt 25 Km/l (unden morfar kørsel) den er billige i forrsikring serlig med IF (selv med kasko)
og den fås med og unde kåbe og den er også til at komme til at købe ( også rimlig ny årgang hvis du regner med en baby ninja) og så har den og lidt mere moment selv når den er droslet til de 34 Hk
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 1.355
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 7 Emner: 92 Svar: 647
Mit råd er at købe noget med en masse ccm, så du får noget træk, og en motor som ikke lyder som om den bliver pint til det yderst når du kører..
Altså køb en 600 ccm eller der omkring, og drossel den..
just my five cent..
sep 2006
Tja, jeg synes da afskrivningen på brugte MC'er er lige så stor som på en ny. Min første MC var en gammel sag fra 1991 - men der røg alligevel 30% på bare to år. Min nye har trods alt kun smidt 10 % på et enkelt år.
Kærestens MC er fra 2003 og han har haft den i to år. Den har nok også tabt omkring 25 % på de to år.
Så synes da ikke man kan sige at afskrivningen altid er størst på en ny.. Som hovedregel kan du vel regne med 10 % pr. år.
Pointen var også bare at man skal regne med en hvis afskrivning, når man har valgt at købe MC, men glæden ved at køre skulle gerne være det hele værd
dec 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 14
Ved i hvad alle sammen?
Det er sgu' rigtig dejlige svar alle sammen!
Jeg har læst dem grundigt og det hjælper sgu.
Så i kan godt give jer selv et klap på skulderen, tak for hjælpen !!!!
17½ årig uvidende dreng - spørgsmål...