{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.391 visninger | Oprettet:

Varmt, men er det for varmt? {{forumTopicSubject}}

Hejsa allesammen... Sidder lige nu indenfor, for det er da godt nok varmt! (Ja, sikke et luksusproblem)...

Overvejer virkelig at køre en tur når jeg har justeret kæden og fået den smurt, men gider næsten ikke.. Det er sg næsten for varmt. Det er dejligt når man kører 80 hen ad vejen, med vinden mod sig, og brisen blafrer i jakken og alt det der poetiske stuff, men det er da godt nok frygteligt når man kører rundt inde i byen...

Hvad gør i for at kunne holde varmen, eller modsat, for at holde den ude?

Jeg åbner visiret lidt op, så der kommer luft ind og kører i shorts, støvler, jakke, hjelm, handsker og med mit rygskjold.

Overvejer at smutte på mc'en med støvler, shorts, hjelm, handsker og rygskjold. Altså uden jakke, og så bare i en t-shirt, men så er det jo at man kan være uheldig og det kan gå mere galt, end det ellers ville.

Uff, hvor er det varmt... Gider næsten ikke ordne mc'en, vil bare ligge på sofaen og se tour de france..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Varmt, men er det for varmt?
  • #1   4. jul 2009 hmm jeg kører altid med bukser jakke på altid,al kørsel uden ordentlig tøj er som at ligge hovedet af der hjemme:)
    men mindst muligt tøj under dragten og så ud af byen så man ka få luft
    Vh Møller

• #2   4. jul 2009 for varmt ...nix, om du vil køre in the nude er jo op dig selv, risikoen for asfalt eksem er der jo altid...uanset om der er tøj på eller ej...de bliver bare lidt dybere uden tøj....men pas på med den åbne jakke, en hveps der inden for kan gi nogle trælse hævelser... go tur

• #3   4. jul 2009 I feel your pain mate!!

Sys sku også det er for varmt med alt det lædertøj..........man er sku gennemblødt af sved inden man overhovedet får startet kværnen op!!
    Mht. at tage en tur i t-shirt og lign. ja så sys jeg sku bare du skal gører det!! Der er sikkert maaaaaaange der vil komme med moralprædken om dit og dat men det er sku da for helved ens egen beslutning!!

Men nu sys jeg ikke vi skal klage over sol og sommer..........dog vil jeg give dig ret i det er sku næsten en smule for varmt!!

Nyd sommeren mens den er her........It'll all be over soon.....trust me!! :o)

• #5   4. jul 2009 Skal hilse og sige at man godt kan mærke en hveps på armen, når man køre i shorts og tshirt, men på den anden side er det også meget mere forfriskende end at kravle i læderet, så er det bare en rolig hygge tur, så behøver jeg ikke kohuden.

• #6   4. jul 2009 Ja, man er s'gu ved at blive kogt allerede inden man har startet op. Men hav en flaske vand med i rygsækken eller inderlommen - så undgår man da at de-hydrere fuldstændig ... smiley

• #7   4. jul 2009 Jeg synes det er for varmt pt... Omvendt er jeg også træt af vejrudsigten for den næste uge eller to, hvor de lover masser af regn.... Lidt svær at gøre tilfreds måske? smiley

• #8   4. jul 2009 helt rigtigt at det er vores eget ansvar!!!!
    men det er f..... træls at blive knaldet af cyklen af en skide bil og ska gå sygemeldt i flere uger pga asfalt eksem
    min mening
    go sommer til jer alle
    Vh Møller

• #9   4. jul 2009 Dr, Mug - Det er kun overflade skrammer :-\
    Så en i Italien der var skrabet helt ind til knoglen. Ederman... ulæggert.
    Jeg sveder som et svin, men har lige bestilt en sommerjakke...

• #10   4. jul 2009 All The Gear Every Time.

Så må jeg svede sålænge jeg holder stille. Nydelsen bliver tilsvarende stor, når farten bliver høj nok til at luften begynder at køle.

Og derhjemme igen, kan man jo bare tage et bad....

• #11   4. jul 2009 prøv med sandaler shorts og uden tshirt. Hjelmen er også unødvendig når det er så varmt....

; )

• #12   4. jul 2009 Jeg kører bare i shorts og t-shirts når det er så varmt. Så må folk have det imod det de vil. Kører som det passer mig og hvad jeg har det bedst med:)

• #13   4. jul 2009 Ja. Det er FOR varmt.
    Var i sverige og køre i søndags og skumsvedte i alle 10 timer pta. udstyret kun bestod af tynde bukser, knæbeskyttere, støvler, brynje og hockytrøje

Jeg har valgt at splitte min ad for at give den den helt store overhaling over de næste par uger!
    Jeg orker alligevel ikke at køre pt.
    Næ, efterår, vinter og forår er mere til den kørsel jeg kan lide ;O)

• #14   4. jul 2009 Dennis P

Same here. Man er vel viking smiley

• #15   4. jul 2009 Hehe, tak for svarene allesammen smiley Dejligt at høre noget om folks meninger, vanemåder og hvordan folk har det lige nu i varmen smiley

Har lige været ude at køre, blot 30 km for lige at tøffe lidt rundt.

Havde støvler (Uden strømper), jakke og rygskjold (Uden andet på kroppen), shorts, handsker og hjelm...

Fortrød det også på vejen hjem, for der var jeg ved at koge.. Næste gang bliver det i t-shirt (Muligvis rygskjold udenpå), støvler og hjelm.. Skal også være behageligt at køre, for ellers er det ikke noget ved smiley

Hygge ! smiley

• #17   4. jul 2009 sad i kø i vejle igår på mc, og det var med fuld udstyr, turde ikke overhale mellem bilerne da jeg lige havde set de storte komme forbi, men hoooooooold kæft det var hot, min skjorte kunne vrides da jeg kom hjem.
    Men den der kølige pilsner smager altså også bedre så.

Men jeg turde sgu ikke køre uden udstyret på, har en kammeret der væltede forleden på en lille crosser på asfaldt med ca 30 km/t og hans arm så ikke særlig lækker ud bagefter.

• #18   4. jul 2009 Hvem der bare kunne kommer ud og køre.. Svedte sgu gerne lidt i læderdragten, hvis ikke det var fordi min ellers passede, velstrammede og kun 4000 km gamle kæde sprang den anden dag på r1'eren og tog motorblokken, trækakslen og diverse plastikstumper med sig i købet..

Igår trænede jeg i padborg i 30 graders varme på ræseren, gik rundt i fuld læder hele dagen, det syntes jeg ikke der er så slemt, hvis man bare får nok at drikke.. Man kan jo bare snuppe et bad og skifte t-shirten ud bag efter..

• #19   4. jul 2009 Nemlig, Gert... smiley

• #20   4. jul 2009 Jeg kører kun med jakke handsker og hjelm når det er så varmt, engang imellem uden jakken, for ellers går glæden sku af det hvis jeg skal sidde og møgsvede. smiley

Så jeg tager chancen, men så kører jeg også pænt, dvs. ikke over 160...

• #21   4. jul 2009 LunD^ (Stevns) >< God kommentar........enig i at ellers "går glæden sku af" turen

• #22   4. jul 2009 Du mener 260...

• #23   4. jul 2009 Lund> Friskt at køre bundløs - er dog lidt for genert til at lade det hænge synligt dernede. :O))

Jeg kører først tur ved en 20-tiden i disse varme dage, jeg vil have alt mit gear på så man kan gi' lidt gas.

• #24   4. jul 2009 Fakta:

De dræbende ulykker sker ve relativ høj hastighed, og hed gør grej ikke så meget forskel.

Langt de flest styrt sker ved manøvrering, start, stop, vendign osv.

Her handler det om ikke at klippe fingre og tæer af og ikke slå hovedet evet. ryggen. Asfalteksem, javist, det er dunder ubehageligt, men det går over!!!

Derfor - i det her vejr, kan man sagtens forsvare handsker, fastsiddende lukkede sko/støvler og hjelm, og så kør eller i øvrigt ordentlig.

Jeg tror sgu det er langt farligere at køre rundt på kanten af et hedeslag og tabe koncentrationen.

• #25   5. jul 2009 260, nej det er jo ikke en 1000 jeg har. smiley

• #27   5. jul 2009 Nå, nu ser det da ud til, at det ikke er nødvendigt at køre i shorts og T-shirt den kommende uge ... smiley

• #28   5. jul 2009 Altid fuldt udstyr - tør sgu ikke andet.

• #29   5. jul 2009 Har investeret i et par dragginjeans - bilder mig ind de er lidt sikrere end et par almindelige jeans. Og så er det stadig støvler, handsker, jakke og hjelm. Ville aldrig køre i mndre. Men det syntes jeg også var passende i løbet af ugen.

Men "vi" kan godt være lidt vanskelige at gøre tilpas. Jeg synes den perfekte temp. er et par og 20 grader og let skyet.:-)

• #30   5. jul 2009 Draggin Jeans er jo forsynet med kevlarforstærkninger på de mest udsatte steder (hofter, knæ og overlår) samt puder.

Helt på højde med fuldblods bukser kommer de ikke, men de er absolut bedre end almindelige cowboy bukser og i alle henseender bedre end shorts.

Jeg har selv et par, de er ved at være godt slidte (fik dem lidt for billigt), så det varer ikke længe, inden de skal skiftes ud.

Desværre er sådanne ikke vandtætte... kunne jeg konstatere på en tur til Frankrig. Det pissede ned i lårfede stråler fra Padborg til Hamborg.... GG

• #31   5. jul 2009 Jens L: Jeg tør slet ikke se Tour De France, se de kører jo uden rygbeskyttere, hanskerog m.m. Puha da.... det er farligt - smiler.

• #32   5. jul 2009 Jørgen B. G. - Ja, har jeg sg også mange gange tænkt på... Når de nogle gange kører med 3-4 vandflasker på ryggen, så må de sg da kunne gøre rimelig meget skade hvis personen vælter!

Kommentér på:
Varmt, men er det for varmt?

Annonce