2.313 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Yamaha R1 2007 - drosling...?!?!?! Yamaha R1 2007 - drosling...?!?!?!

Hello!

Har lige købt en 2007 R1'er i Tyskland igår...det eneste problem er bare at den er drosslet til...ja...30hk eller noget i den stil...hehe...ikke fedt at jorde rundt på sådan en cykel men så lidt trækkraft...!!

Mit spørgsmål...

Kan jeg selv fjerne den gasbegrænsning...?? Drosslingen består i, at jeg kun kan dreje gashåndtaget små 10mm ud af de 40-50mm man normalt kan vride det...er det nemt nok selv at fjerne, det er jo højst sandsynligt bare en dims som gør at håndtaget ik kan vrides mere end de 10mm...??

Har hørt hos den lokale MC mand, men han har ikke tid før om et par uger og det ville jeg sgu nødigt vente på...!! :o(

På forhånd tak!

(og jo det haster pænt meget!)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Yamaha R1 2007 - drosling...?!?!?!
  • Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    jul 2006

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 26
    #1   5. jul 2009 Kunne forestille mig begrænsningen sad nede ved karburatoren, er det ikke bare at pille tanken og luftfilteret af og se om du kan se den dims et eller andet sted ? smiley

Bare et bud.
    Hev selv hevet tanken af min egen MC idag for første gang og det var faktisk ret lige til.

• #2   5. jul 2009 hæ hæ jo det sidder helt sikkert nede ved hans karbrorider.... lol lol

men
    prøv dog at følg dig gas.. kabel, fra håndtag til indsprøjtningsystemet og se om der ikke sidder noget der blokkerer, det må da være til at have med at gøre

mvh

• Anders L
    Anders L Tilmeldt:
    jul 2006

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 26
    #3   5. jul 2009 Hmm ja rimeligt flot tænkt af mig, for en R1 fra 2007 har da helt klart karburator *doh*

• #4   5. jul 2009 Jeg er kommet lidt længere i min opklaring...her er den "gaswegbegrenzer" som er monteret på min R1'er...det står i papirene at der er nødagtig denne her:

(link fjernet)

Type 0804 - begrænser til 25kW = 34hk...så tror jeg da fanden den er lidt sløv...men set på den lyse side, så har den jo aldrig fået prygl...!! :o)

Men gad vide om den er lige til at fjerne...hmm...

• #5   5. jul 2009 Her er et eksempel på en "Gaswegbegrenzer" dog ikke samme type, men det ser da ganske enkelt ud...det er vel bare at få skildt skidtet ad og se på sagerne... ;o)

• #6   5. jul 2009 Anders
    ja men klokke er sku også mange : )

Ruben R

jeg er temelig sikker på at det er lige til at gå til...

hmmmm pryl det kan den sku tåle.. og hvem hved hvor længe den har siddet på..

my 5 cent

mvh

• #7   5. jul 2009 Ja jeg springer ihvertfald ombord imorgen...her er svinet som skal af...

http://www.youtube.com/watch?v=EyKEQOgp3DU

• #8   5. jul 2009 hmm hvad for en til at drosle en R1'er??? så hellere vente til at det er tilladt at køre uden drosling og så få erfarring på en mindre cykel.

• #9   5. jul 2009 Det er da bare med at få fjernet det beslag i en fart Ruben!

• #10   5. jul 2009 Det samme som der sad på min også.. *host host* sidder på selvfølgelig.

• #12   6. jul 2009 Fik det ordnet igår...ganske rigtigt var det bare det lille fine stykke blik, som var monteret på spjældet...operationen tog ca. 1 time...dog havde det taget noget længere, hvis jeg skulle afmontere beslaget, da jeg så skulle have kåbe osv af, men tog en polygrib tang og bøjede blik dimsen ca. 10mm til siden, så gas akslen kunne passere frit... ;o)

Kan lige smide et par billeder op af operationen senere idag... ;o) Det gav lige de sidste 155hk, så nu har den de 189hk...seriøs tuning...hehe...

Kommentér på:
Yamaha R1 2007 - drosling...?!?!?!

Annonce