Min tur til at smage asfalten Min tur til at smage asfalten
Efter 2 år og ca 20k km på mc blev det min tur til at komme en tur ned og ligge.
Var ude og køre en tur lørdag formiddag i vådt fører, hvilket ikke er spor uvandt for mig da jeg kører hver dag på arbejde på mc'en så har stort set kørt i alt slags vejr.
På vej ud af en rundkørsel giver jeg mc'en lidt gas inden den har rettet helt op, noget jeg har gjort tit og ofte også i semi vådt fører som denne dag, dækkene var kørt varme da jeg havde kørt rundt i godt og vel 20min - og dertil er dækkene kun ca 1500km gamle (metzeler sportec M3)
Men denne dag ville mc'en sgu anderledes med det samme jeg rørte gassen smuttede bagenden rundt og da jeg prøver at kontra styrer den op igen smed centrifugal kræften mig hen over maskinen så jeg glider foran den (heldigvis i min egen kørerbane) i godt 15meter.
Pointen med denne tråd var såmænd bare at man skal have respekt for alt der minder om glat fører - for jeg fandt ud af selv om noget har fungeret tusindevis af gange - kan det pludselig gå galdt og selvølgelig havde jeg ikke taget MC bukser på den dag det skete, men blot cowboy bukser (lad vær med det!!!) det er ikk sjovt at få renset op til flere store asfalt betændte sår på skade stuen
Nå nok om det nu skal kværnen bare blive ordnet hurtigt så jeg kan komme ud i det gode vejr og glæde mig over jeg ikke røg over i den anden vejbane
God vind derude
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.351
mvh
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 185
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 257 Svar: 1.276
Men god bedring herfra.
maj 2007
Følger: 18 Følgere: 18 MC-er: 5 Emner: 41 Svar: 676
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 94 Svar: 424
Smid da nogle billeder op af såret og din bike, så vi kan se hvor slemt det er..
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
Men pis og lort tror jeg faktisk ikke at jeg har set. Hvilken rundkørsel var det?
---
304
mar 2009
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 97
God bedring
jul 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 186
Der kan nu også være glat i tørt føre men sjældent så meget. Ellers er der som ingen grund til at kører mere forsigtigt i regn/våd vej. Mere end rigeligt grip på normale vejdæk:-)
Min tur til at smage asfalten