{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.124 visninger | Oprettet:

Frustration over folks reaktion... {{forumTopicSubject}}

Nu har gennem længere tid undret mig over folks udtalelser over de mc-ulykker der desværre sker alt for mange af… Eller gør der? For der kommer jo også flere og flere mc-ister til, og kombineret med dette, køber folk større og kraftigere maskiner, fordi det er da cool at have noget der er vildere end naboen og de andre nede i klubben….

Anyway… Når det nu går galt, og jo, det gør det nemlig igen af den ene eller anden årsag. Om det så er mc’istens egen skyld eller det er en fodgænger, en bil, lastvogn der ikke overholder sin vigepligt, eller en traktor der forsøger at overhale en indenom. Hvorfor er det så at der er så mange der absolut skal male fanden på væggen og forsvare mc’isten for enhver pris?
Hvorfor ikke se realiteten i øjnene og erkende at det nok ikke altid er de andres skyld. Skal det nu lige pludselig være den stakkel der har asfalteret vejen for 30 år siden der skal gå rundt med dårlig samvittighed fordi der er en Mc der har ramt et hul i vejen????

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at hvis vi nu alle (alle os der færdes på vejene, 2, 4 eller flere hjul) tog lidt mere ansvar for os selv (og evt. også andre hvis der er overskud til det).
Så er jeg ikke i tvivl om at vi ville slippe med færre ulykker blandt os.

Vi kommer aldrig videre ved at køre rundt med en tanke i hovedet der siger. ”Hvis alle de andre bare kører ordentligt og tager hensyn til mig, og så ellers bare gør deres arbejde ordentligt, så er der ingen problemer”

Vi kommer aldrig videre, der er sku kun os selv til at tage lidt mere ansvar.

Og hvis man nu absolut vil bore i hvad der gik galt i en ulykke, så være forberedt på at se sandheden i øjnene, for det er ikke altid de andres skyld.
Det går stærkt derude. Det tør jeg godt sige, for jeg ser det hele tiden, det er for naivt at tro at mc’ister altid kører fint, flot og snusfornuftigt, for hvad fanden skal folk så med alle de store maskiner???.


Beklager, men jeg måtte lige af med lidt galde og frustration…

Fortsat go’ dag derude smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frustration over folks reaktion...
  • #1   14. jul 2009 Hvis folk bliver ved med at afslutte deres indlæg med :
    "Jeg skulle lige af med noget galde"
    Så ender det sgu med at jeg hælder round-up i de danske vandforsyninger.


  • #2   14. jul 2009 hvad fuck er der så specielt ved at dø på en mc at vi alle skal gå rundt og græde snot over det ????

    mennesker dør hver fucking dag....

    det er sådan verden er forholdjer da til det...

    må så sige jeg kan da godt forstå at folk der mister en person de kender de skal da selvfølgelig have lov til at sørge...

    men alt jeres " falske " medlidenhed det kan i for min skyld sparer jer


  • #3   14. jul 2009 HØRT !!!

  • #4   14. jul 2009 Fin, flot og snusfornuftig kørsel? hvad fanden bilder du dig ind, sådan et prædikat vil jeg kraftedmne ikke have siddene på mig.
    Man er nødt til at give den gas og køre råddent, ellers finder man jo aldrig ud af hvor omdrejnings begrænseren slår til.

    indsæt selv ironi på de passende steder smiley


  • #5   14. jul 2009 Det er netop det jeg skriver i en anden tråd. Der er kun en der er ansvarlig for at man kommer sikkert hjem igen og det er en selv.

    Hvor meget man stoler på andre trafikanter er også 100% op til en selv.

    Trafikanter begår alle fejl (de fleste gange uden konsekvens). Det sjældent at man bliver direkte torpederet for så der selvfølgelig ikke noget at gøre.


  • #6   14. jul 2009 Jeg er ikke ude efter nogen... Kaster bare lidt lys over et ofte diskuteret emne.
    Claus K siger egentlig lidt det samme, blot med andre ord der er til at forstå smiley
    -Unbreakable- : Vil ikke prædike for dig, det må du selv klare


  • #7   14. jul 2009 Jeg tror faktisk at det er de færreste der går rundt med skyklapperne nede. Jeg ved at der er nogle MC'ister der kører pænt, kun kører på 500ccm fordi de ikke har brug for mere... Men jeg ved også at der er nogle/mange der kører med hovedet under armen, men ofte erkender disse personer da også, "jamen, jeg kører for at have det sjovt." Af selv samme årsag kører disse ofte rundt på maskiner med 100 hk eller flere. Fordi det er sjovt... Men jeg tror ikke at disse typer dømmer alle andre trafikanter for uansvarlig kørsel - i hvert fald ikke størstedelen.

  • #8   14. jul 2009 Bobin:

    Det er som talt ud af min mund - der er en tendens til, at alle andre er idioter - alle andre individer, alle andre trafikantgrupper og alle andre end en selv idet hele taget.

    Hvad i alverden er der ved at have kørt på sin ret og få medhold af dommeren, mens man bor i en etværelses uden bad med låg???

    Eller hvorfor beskylde en mere eller mindre uskyldig modpart, bare fordi en MC-ist har kørt ugennemtænkt.......

    Al bedring starter med en bestemt type erkendelse - i dette tilfælde ville selverkendelse være på sin plads.


  • #9   14. jul 2009 nu er jeg selv en af de mcìster der lyn hurtigt dømmer bilerne bare den mindste fejl, jeg er også en af dem der ikke kan få nok hk i mellem benene, men jeg vil give jer ret i at man bliver nød til at se ind i sig selv for jeg tror lige så tit at det er mcìstens skyld især pga farten. men når de tidspunkter hvor jeg går helt amok er når en eller anden idiot kører ud foran en eller når man først på sersonen høre at nu er de ti første dræbt fordi bilisterne lige skal vænne sig til vi er der igen (overhoved ikke ordret men forstå mig ret) vi må som sagt selv tage ansvar for os selv det er helt sikkert men jeg har oplevet mange gange at en eller anden bil har set sig sur på motorcykler og vil gøre alt for (jeg vil ikke sige skade) men at man nok skal vide det.

    men det ender nok med da jeg bade kører bil og motorcykel at jeg sidder i et hjørne og sviner mig selv til hehe
    det er også de skide motorcykler.
    det er også de skide biler.


  • #10   14. jul 2009 Kommunikation - dagspressen er 1 vejskomm.
    De har fokuceret på mc ulykker, i den sidste tid. Statistisk dør der 400 personer i trafikken i DK pr år. Det er ca 1 om dagen, og situationen og status pt er ikke alarmerende.
    Kør derfor som du plejer - hensynsfuldt, iagttagende og reagerende. Gør dig mest mulig " synlig" enten fysisk ( gul vest mm ) eller via din fart og placering på vejen. Læs trafikken. - og fyr så l... af, - når du kommer på Anderstorp......der tæller din omgangstid. Vi ses derude og deroppe.....


  • #11   14. jul 2009 ZAP´S more or less the fucking lot of ya

  • #12   14. jul 2009 Grand D:

    Du tager desværre fejl. Der er rigtigt, at der er et element af overseelse i ca en trediedel af ulykkerne. I størsteparten af den tredie del er der også et element af for høj fart!

    Det største gruppering af fatale MC-ulykker har de seneste år været eneulykker - det er meget svært at gøre andre trafikanter skyldige i disse.


  • #13   14. jul 2009 @claus K: Du må da have et seriøst problem med dig selv - og ikke mindst dit sprog! Gå ud og vask din mund med sæbe. Og når du så er færdig med det, så nedlæg din profil og smut tilbage til stenbroen smiley

  • #14   14. jul 2009 RIP... rap & rup.. NU SKAL DET VÆRE SLUT... Hmm..

    Filteret er "bare" på for mit vedkommende... Vi Danskere er mere eller mindre "Os selv nærmest"...

    c",)

    Derfor tager jeg en tur på trackday, når "lysten" er for stor...

    C'ya Deru'e


  • #15   16. jul 2009 @ Frank G hvorfor skulle jeg det ?? fordi jeg er ærlig og åben mundet omkring at jeg som 99,9 %, af alle andre i den her verden er hammerende ligegyldig med hvad der sker med mennesker jeg ikke kender.

    men Frank det er da oki med mig at du vil side sky klapper på omkring bålet og flette tær og synge kumbaj jaa med resten af plader humanisterne i Danmark, som stadig ikke er vågnet op om at, det er ens egen ret og pligt, at være sin egen lykkes smed.

    og nej jeg har ikke et problem, med mig selv har en ganske god ide om hvad jeg kan og hvor jeg står i den her verden.



  • #16   16. jul 2009 Du er ikke ærlig og åbenmundet, du er latterlig at "høre" på. Og så kan du putte dine postulater omkring manglende empati op hvor det er mørkest. Læser man dine indlæg, så fremgår det med al tydelighed, at der er en eneste der er vigtig for dig, og det er claus_K! I din egen optik, befinder du dig sandsynligvis lige midt i centrum af verden. Vorherre til hest. Og så tror jeg, at jeg har læst rigeligt fra dig af. Farveller.

  • #17   16. jul 2009 Jamen Farveller Frank G...

    Claus K er da netop åbenmundet og ærlig... men at det han siger passer så åbenbart ikke ind i dit kram, bare ærgeligt Sonny-boy..

    At du ikke har overskud til at give andre mennesker plads til at have deres egne meninger og holdninger, det er vist mest et problem for dig selv Frank...

    God tur Frank.. giv dig god tid..


Kommentér på:
Frustration over folks reaktion...

Annonce