Andre forumemner med "Tonet visir Lovligt??"
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tonet visir, Lovligt??
  • #1   15. jul 2009 Har aldrig hørt noget for det..

• #2   15. jul 2009 Heller ikke her. Spejl-solbriller er vist også lovlige:)

• #3   15. jul 2009 Du må bruge dem indtil solen går ned. Derefter skal det være klart visir

• #4   15. jul 2009 Men efter solen går ned bliver de praktisk talt også umulige at se igennem, så det giver sig selv smiley

• #5   15. jul 2009 De siger intet og du kan bare køre med visiret oppe om aftenen så vidt jeg ved er det ikke et lovkrav at have lukket hjelmen.

• #6   15. jul 2009 Hvis det var ulovligt at køre med, så gjorde forhandleren nok en opmærksom på det, når man køber, hvilket de IKKE gør.

• #7   15. jul 2009 Enig Cartman. Men jeg har dog indtil dato, aldrig set et sort visir, hvor der stod - only for race use / track use. Om det også gælder de her spejlvisir ved jeg dog ikke. Men alm. sorte sælger alle forhandlere jo ud, som slik, så hvis der er forbehold ved brug på gaden, på disse, tror jeg sgu forhandleren gjorde en opmærksom på det.

• #8   15. jul 2009 Det er lovligt - trust me! Købte en SHOEI hjelm med tonet visir som tilbehør i starten af sæsonen. Det fremgår af kassen den kom i, at indholdet er CE godkendt. At det så er nødvendigt at køre med det tonede visir oppe om aftenen/natten er en anden sag. På min tager det ca. 5 sek. at skifte visir, så problemet er ikke voldsomt stort..

• #9   15. jul 2009 Jeg købte en kasse. I kassen var der 2 stk visir (tonet og klart) samt et whisper kit og naturligvis en hjelm. Jeg skriver ikke at jeg købte visiret som tilbehør seperat, men at visiret var tilbehør til hjelmen:)

• #10   15. jul 2009 jeg har godt nok aldrig hørt om det skulle være ulovligt, men brug din rette fornuft så går det nok også.

men skal man køre meget om aftenen/natten, så er det da klart fornuftigt at finde en hjelm der er let at skifte visir på, eller køb en med solbriller i, dog har de som regl den bagside, at de er lidt tungere end en hvor man bare skifter visiret

• #11   15. jul 2009 spejl og tonet visir er lovligt når det er lyst..

der står også normalt på arai visir daytime use only

• #12   15. jul 2009 Jeg ved at en kammerart fik en bøde for det for ca år siden. og i går vente en mc betjent om efter at have kørt forbi mig og det eneste jeg kan tænke på var om visiret er lovligt, men har dog også hørt at det skulle være ok. for policen køre selv med det om sommeren. men det er nok indbygget "solbriller"

Fik aldrig snakket med ham for han skulle holde for rødt og jeg skulle en anden vej kort efter.

Men det lader til at det er okay at køre med om dagen. For om natten er det ikke helt så praktsk, men hellere sort visir end solbriller under helmen.

• #13   15. jul 2009 mike, jeg er fuldstændig enig med dig der, det er altså ikke ret praktisk med solbriller under hjelmen, de kan også knække fra hinanden under styrt, men øjenskader til følge, jeg kan dog ikke bevise det, men det er da kraftigt min egen vurdering, og tør sgu ikke faktisk

• #14   15. jul 2009 Jeg er blevet stoppet af politiet med sort/mørkt/tonet visir - de nævnte intet.

• #16   15. jul 2009 Cartman: Tror nu ikke ligefrem at et spejlvisir er livsfarligt om aftenen. Uhensigtsmæssigt måske...
    I det hele taget er diskussionerne omkring sikkerhedsudstyr ofte for sort/hvide. Nogle synes at man skal ligne en ishockeyspiller og have støttehjul på sin MC for ikke at optræde uansvarligt og befinde sig i livsfare hele tiden. Andre synes korte bukser og t-shirt er OK..
    Sund fornuft rækker i de fleste tilfælde:)

• #17   15. jul 2009 De burde være ulovlige - også i dagstimerne! Man kan jo ikke se skidt på vejen ordenligt. Alt contrast forsvinder. Jeg kører stort set aldrig på landevej med mørk/spejlvisir.

/K

• #18   15. jul 2009 Hvis motorcyklen var blevet opfundet idag var den aldrig blevet lovlig smiley

/K

• #19   15. jul 2009 Kristian >> Det samme kan siges om alkohol smiley

• #20   15. jul 2009 Ved ikke lige hvordan det er med mc-visirer, men de sidste mange biler jeg har haftm skulle jeg i hvert fald ikke skifte vinduer i ved solnedgang!

På den anden side er der grænser for, hvordan man må tone ruder, så mon ikke også der er det ved visirer??

Kommentér på:
Tonet visir, Lovligt??

Annonce