1.431 visninger
|
Oprettet:
tips til billig afgift {{forumTopicSubject}}
Hej derude. Jeg har har lige købt en zxr 400 fra 95 uden afgift. Er der nogen der har nogle ideer til hvordan man slipper billigst med afgiften, når den skal betales. Jeg regner med at omlakere den, så den kan godt laves grim inden jeg skal have den til vurdering. Toppakningen skal skiftes på den, kan den synes med det, eller skal det laves inden syn?
Venlig hilsen Roar
apr 2009
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 4 Emner: 18 Svar: 497
Med hensyn til afgift , tja kan være det hjælper i din hjemby af gøre den grimmere , men i Aalborg har Aplus fået besked på fra Skat ,at der kun i særlige tilfælde kan accepteres under middel.
Der har været alt for mange undermiddel fra synhallens side.Men omvendt skal du heller ikke pudse og male alt for meget inden toldsyn.
Afgifterne er generelt faldet i takt med at priserne også er faldet. Men vi får at se , jeg skal på Skat i dag og betale afgift af en 90 Virago , regner med 12-13 K men håber da på mindre.
apr 2006
Følger: 37 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 1.088
1. Mc`ens tilstand
2. markedsprisen
3. Accept af SKATs afgørelse og argumenter
jfr 1.
For at få afgiftnedsættelse skal den have direkte skader, evt ridseskader fra et styrt eller være i en tilstand hvor det er nødvendigt med efterfølgende renovering ( begge dele skal være prisfastsat med DK priser for udbedring på aut DK værksted)
Derudover kan km tæller udvise stort km tal ( fikset lidt) for at bringe markedsprisen ned.
jfr 2.
Du har selvfølgelig taget kopier af DBA og bilbasen, det sidste ½ år, for at kunne dokumentere markedsprisen ( du skal betale ca 60% af markedsprisen i afgift) og været inde på SKATs hj.side og taget kopier af tidligere afgørelser.( så kender du også prislejet)
jfr 3.
Du har selvfølgelig mc`en med ved vurderingen. HVIS de kommer med en pris som du synes er for høj, så argumenter hvorfor den er for høj - tag dem med ud at se cyklen ( skadet ) vis dem kopierne med markedspriserne eller overslagene på rep/renovering, og fortæl dem hvad afgiften er. Fortæl at hvis de ikke ændrer afgiften, klager du, og da du ved at få ret, vil du yderligere klage over hændelsforløbet, idet du har gjort opmærksom på at de har taget fejl. Vær saglig, høflig, men bestemt.
Lyder det svært - i mit tilfælde blev afgiften sat ned med 17.900 kr, efter ½ times dis/argumentation, og 2 vurderingsmænd ( Høje Tåstrup )
apr 2009
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 4 Emner: 18 Svar: 497
forsøgte også at forklare at man kunne få mange nyere til 33000 kr i øjeblikket , men lige meget hjalp det.
Jeg spurgte så forsigtigt på mit nye projekt , en 93 Intruder , den koster omkring 25000 i afgift hvis den er middel , så prisniveauet er højt hos Skat Aalborg
jun 2007
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 49
Har lige et par spørgsmål, hvis der lige er nogen der hurtigt kan svare på det.
1.Forgår det sådan at man først køre til syn ved sin syns mand 2.for derefter at køre til nærmeste skatte center for at få den vurderet, og kan man til denne vurdering have alle de dokumenter med for at forsvare sig, som torben skrev?
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 97 Svar: 1.322
Du har selvfølgelig taget kopier af DBA og bilbasen, det sidste ½ år, for at kunne dokumentere markedsprisen ( du skal betale ca 60% af markedsprisen i afgift)"
Det er altså ikke helt fair. De priser, folk skriver på annoncer, er jo deres ønskepriser. De skriver den højeste pris, de på nogen måde kunne forestille sig at få, så kan de give afslag, hvis køberen kræver det, hvilket de ofte gør. Hvorfor skal du betale afgift af de urealistiske ønskepriser i øjeblikket? Hvis det var en brugt SV650, man skulle betale afgift af lige nu og havde udskrifter med fra DBA, så ville de sige: "Ja, jeg kan se, at dem, der er nogle år gamle, er til salg for 100-110k kr." og så ville du sige: "Øh, ved nærmere eftertanke synes jeg, vi skal bruge nyprisen som udgangspunkt for fastsættelse af afgiften i stedet..."
Men hvad kan man gøre? Det bliver ikke registreret nogen steder, at alle de her brugte SV650'ere i virkeligheden ryger for nærmere 60-70k kr., og at det er det beløb, du burde betale afgift af, ikke af hvad alle dem på DBA (som sjovt nok ikke er blevet solgt) koster.
maj 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
Når først den er synet og toldsynet skal du egentlig kun bruge blanketten til afgiften, toldsynsrapporten og så den dokumentation hvis du vil argumentere med dem i Århus.
Linda
tips til billig afgift