905 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

sebastian p
sebastian p
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 33

første cykel 600raccer. hul i hovedet? første cykel 600raccer. hul i hovedet?

jaa.. var egentlig helt opsat på at min aller første cykel skulle være en 600cc ninja..men nu er jeg kommet lidt i tvivl om det måske er hul i hovedet.

Jeg tog det lille MC kort for 1½ år siden er 21 nu og får nu snart automatisk det store.. men jeg har aldrig haft en MC før.. og faktisk aldrig prøvet en cykel større end 125cc smiley

Jeg er absolut ikke en af de unge som ikke tænker sig om og bare ska ha fuld skrue.. derfor jeg egentlgi følte at det ville være ok at starte med en 600 racer så længe jeg lagde roligt ud..

men det er måske alligevel overkill?

nogen der har erfaringer med den slags cykelr sm den første?

Skal lige siges.. at den skal drossles ned i 2-3 måneder så jeg når at køre den lidt til med kun 34 heste inden den får de fulde 108..

Pengene er bare ikke det store problem, og har mest af alt lyst til at købe en cykel som jeg ikke bliver træt af lige med det samme.. og som samtidig lyder og ligner en rigtig mc..

en 250ninja er sku lidt for scooter agtig synes jeg smiley Kommer jeg ikke til at kede mig selv ihjel efter 1 season?

(beklager de mange spørgsmål der efterhånden har hobet sig op i forummet fra min side af smiley - men det duer sku bare med alle de hurtige og præcise svar! :))

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 6x gardinstangsbeholder 1.000 kr.
  • Skift af blandingsbatteri 1.000 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Kenwood røremaskine. Blender har sat sig fast 500 kr.
  • Reparation af skriveborde 800 kr.
  • Græsslåning 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  første cykel 600raccer. hul i hovedet?
  • #1   19. jul 2009 Vent til du får det store kort og så er det bare at bruge hovedet på en 600 ninja med fuld power ;o))

• #2   19. jul 2009 startede selv på en Z1000 (ældre årgang) smiley
    sjov tung spand og umulig at tumle men 600 cc burde da være rimeligt muligt , men gad ikke til at drosle og skulle pille det af igen

• #3   19. jul 2009 Som sådan kan man sagtens begynder på en 600cc-racer. De er godt nok forrygende hurtige - men køres de i lidt lavere omdrejningerne, så er de yderst medgørlige (sløve). Der er dog andre motorcykler, jeg finder langt mere begynderegnede, men hvis det er en racer, du vil ha'...
    Men forsikringen for en nybegynder på sådan en racer er helt hul i hovedet.

• sebastian p
    sebastian p Tilmeldt:
    apr 2008

#4   19. jul 2009 super super! så har jeg ro i sindet smiley

ja kunne også godt vente.. men får først det store kort til maj.. og tvivler på jeg ka vente så læneg smiley

derudover synes jeg også det ville være en god ide lige at starte stille smiley Har sku stor resekt for de maskiner! smiley

• #5   19. jul 2009 Jeg starteder selv på en zx6r... Den kan du sagtens hoppe på.

• sebastian p
    sebastian p Tilmeldt:
    apr 2008

#6   19. jul 2009 regner ikke med at købe kasko til den også.. selvom det selvfølgeilg er en cykel til 70k så synes jeg det er HELT hul i hovedet hvad de ska ha for det.. mener det var 20-30k om året og det holder jo ingens tederh ende hvis du spørger mig smiley

bor i et MEGET stille og roligt dyrt familie boligkvarter lidt uden for byen.. så chancen for den blir nakket er vidst utrolig lille..

det sku selvfølgelig være hvis jeg vælter men så må jeg jo køre rdenligt! smiley

Ansvar er ikke ret meget? vel? smiley

• #7   19. jul 2009 startede selv på en 600 og ingen problem i det, ansvar kan du få for 2700 kr ca ved Gf-forsikring

• #9   19. jul 2009 Du skal bare vide at man bliver psykopat når man sætter sig op på en kværn, så skal den bare have max smadder! OK måske overkill, men det kræver sgu noget at kunne holde igen. Selv har jeg kone og en søn og alligevel sker det at den får liiige en tand for meget.......

• sebastian p
    sebastian p Tilmeldt:
    apr 2008

#10   19. jul 2009 cool cool..

hvor bøvlet er det at sætte drossle sæt på og fjerne det igen? og kan sådan noget genbruges? sælges? osv? og passer det til alle cykler eller?

• #11   19. jul 2009 hej sebastian igen
    jeg startede med en yamaha vmax og den trækker så armene er ved at blive rykket af og køreenskaberne er ikke alt for gode men kan sagtens styre svinet bare man tænker når man køre er det ingen problem

• #12   19. jul 2009 startede os på min kawa zxr6 og det er bestemt ikke noget problem...ville nemlig heller ikke stå at skulle sælge igen for at få en større næste år... så go for it....

• sebastian p
    sebastian p Tilmeldt:
    apr 2008

#13   19. jul 2009 im going for it! smiley

tak for alle de super svar. ses på vejene inden længe!

• #14   20. jul 2009 Startede også på min nuværende R6'er. Som du selv siger kører man med hovedet. Du kan sagtens slå dig ihjel på en 125cc.

Man tager det bare stille og roligt indtil man bliver mere og mere fortrolig med maskinen man nu engang sidder på og efterhånden rykkes en grænser og mod godt styret af ens fornuft smiley

Sådan en racer er utrolig nem at styre rundt med efter min mening.

• #15   10. aug 2009 Begrænsningen kan som regel af og på monteres, men det koster jo penge hver gang hvis ikke man selv kan. Mulighederne er vist 34, 50 og så 108 HK, altså fra 3 til 10 gange det din 125er havde, groft sagt! Du kender dig selv, vil du kunne styre dig eller hur? Det er din beslutning!
    Knæk og bræk!
    PS! Hvis du beslutter dig for at ta mMCen i stedet for bilen er der 37 gange større risiko for at dø!
    Ha det!

• #16   10. aug 2009 ja ja ja
    og ligger man og regner på den dag det sker ?

Kommentér på:
første cykel 600raccer. hul i hovedet?

Annonce