579 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Støddæmper opsætning? Støddæmper opsætning?

Hey Cyklister

Hvordan er japanske cylker justeret fra fabrikken? Er de justeret ind efter en tynd japaner på 50kg?! For når jeg laver wheelies og kommer til at lande lidt hårdt, så går min gaffel foran i bund og min frontkåbe rammer min forskærm og laver et grimt mærke på forskærmen..
Jeg har en kawa 636 '05...

Mvh Steffen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Støddæmper opsætning?
  • #1   26. jul 2009 det er ikke mange mcère der bygges så den kan kastes ned fra en wheelie uden at bunde . du kan da nemt stramme den op men det vil da være på bekostning af nogle egenskaber du har brug for ved alm kørsel .
    nu aner jeg ikke hvordan din mc er justeret op men vi har sikkert med en 05èr at gøre der aldrig har fået ny olie i gaflen eller på anden måde er serviceret rent affjedringsmæssigt . og det er sku lige så vigtigt som at få serviceret din motor !.

• #2   26. jul 2009 Du har sikkert ret mht service på gaflen. Men cyklen skal snart serviceres, så kan den lige så godt få skiftet olien der også.
    Men hvor meget kan der justeres på originale fjedre? Skal man ud at bruge penge på öhlins for at den kommer til at stå helt skarp til min vægt?

Mvh Steffen

• #3   26. jul 2009 du bør få din affjedring serviceret et sted hvor de VED hvad de har med at gøre . desværre er der ikke SÅ mange alm værksteder der har denne viden . hvor er du fra ??.

hvis whellies er det du gør mest i skal du ikke begynde at tænke i finere opsætning . der er det den er født med rigeligt . så længe det er indstillet korrekt .
    men skal du bruge den til trackdays osv også så kunne du evt tænke i hyperpro affjedring . det er noget billigere end öhlins og fungere stadig rigtig godt .

• #4   26. jul 2009 Jeg er fra Skive, wheelies gør jeg efterhånden rigtig meget i, så vil egentlig heller ikke ud og bruge mange penge på nye fjedre. Da jeg inden for det næste år eller 2 vil have en 1000ccm.

• #5   26. jul 2009 Selv min Superbiks forgaffel bunder hvis den bliver smidt på den måde du beskriver.
    Du kan aldrig få en forgaffel, til at køre optimal hvis du også vil have den skal undgå at bunde. At den bunder er ene og alene pga der er for lidt olie i. Fjedren bruges kun til at holde cykler på "plads" (Hænget)

(-: (præsi)(dækmanden) .
    Vindere går efter guldet (Öhlins)

• #6   26. jul 2009 hmm det er den forkerte side af vandet i forhold til mig så jeg ved ikke lige hvem jeg skal henvise dig til ! .
    men lad mig forhøre mig lidt i kredsene og så skriver jeg det her i tråden .

behold du bare dine std fjedre . de fungere fint til den slags . ingen grund til at kaste flere 1000 kr ud efter fine komponenter når det "kun" er til den slags kørsel .

• #7   26. jul 2009 Vindere går efter guldet (Öhlins)

Ha ha ha ha . mindre KAN nu godt gøre det CH M . men det ER da klart toppen af poppen .

• #8   26. jul 2009 (-: (præsi)(dækmanden): Jeg takker og bukker indtil videre smiley

Kommentér på:
Støddæmper opsætning?

Annonce