Læderdragt {{forumTopicSubject}}
Hej alle i kloge mennesker her på MCG, jeg søger viden.
Jeg er en ung pige, som næsten lige har købt en lækker dainese læderdragt, med meget hvidt læder. Lidt af en fejl men nu er den altså købt. Har prøvet at holde den pæn, men det er sku blevet svært, nu der er så mange dyr og jeg bruger den så meget.
Hvordan får jeg lettest/mest skånsomt disse små insekter og andet snavs af min dragt? normalt bruger jeg bare en fugtig klud, men det er begyndt at blive for svært, gnider så meget, at jeg er bange for at bekadige læderet. '
Efter rengøring, bruger jeg noget der hedder Effekt læderbalsam, men findes der noget som er bedre og evt. billiger til beskyttelse af læderet??
Til slut, nogle steder på min dragt er der, områder med noget elastik agtigt stof. Det er de områder vandet først kommer ind når jeg kører i regn, ret irriterende da min dragt ellers et stort set vandtæt endnu. Hvordan kan jeg gøre de områder vandtæte??
jun 2005
Følger: 6 Følgere: 118 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.682
men om det kan holde hvis ren? det skal jeg være svar skyldig på, men en go gang dainese læderbalsam, så kan man få det meste af
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.007
Ellers gør en god efter-/forbehandling med en læderpleje af god kvalitet også jobbet meget nemmere efterfølgende. Gammeldags læderfedt er ganske fint, men sviner bare lidt mere end moderne midler.
2. Tag en regndragt på, hvis du ikke vil være våd, når du kører i din læderdragt.
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.007
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 36 Svar: 416
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 169
Læderdragt