628 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

vibrationer på FJ 1200 vibrationer på FJ 1200

har købt FJ 1200 fra 1995, dejlig maskine stort set hele vejen igennem, men den har nogle ualmindelige træls vibrationer fra godt 4000 til lige omkring 5000 omdr
HJÆLP mig, det er simpelthen ikke til at holde ud at køre med.
jeg har tjekket alle boldte som stellet er skruet sammen med og der var en der var lidt løs, og den er spændt, jeg syntes at det måske hjalp lidt, men der er stadig masser af vibrationer mellem godt 4-til 5000 omdr, det kan da ikke passe at den skal gøre dette, ellers køre den rigtig fint.
mvh. claus o.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklip + køre afklip på lossepladsen 2.000 kr.
  • Fjernelse af ukrudt på fortov 700 kr.
  • install a few ikea items 550 kr.
  • Fjerneukrudt/ stort bed. 2.000 kr.
  • Toilet der løbet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vibrationer på FJ 1200
  • #1   4. aug 2009 hej calus
    det er da skidt med den nye kværn.
    håber du får bugt med problemerne så du kan komme ud og køre
    hilsen
    mini

• #2   4. aug 2009 Jeg havde samme problem, men det blev bedre efter at jeg skiftedeluftfilter og tændrør.. Ellers skal du nok have synkroniseret karburatorne..

• #3   4. aug 2009 Prøv at sætte den op på central støtte benet og tag et koben og sæt det ind under hjulet og tryk opad og se ad om der ikke er slør i bagsvingeren der hvor den er spændt fast på stellet. det er en svaghed de har og det gir en masse vibrationer.

• #4   4. aug 2009 gætter også på en synkronisering, og evt tjek af kæde, slidt eller for stram...
    en fin fj skal ikke gøre sådan...

• #5   4. aug 2009 min fj holdt op med det efter den fik synkroniseret "karbunaderne" det var næsten som at få en helt anden cykel bagefter.

• #6   4. aug 2009 ok, jeg prøver lige det med kobenet for at se om der er slør i bagsvingeren, men jeg tvivler på at det er dette der gør det, men det er selfølgelig et tjek værd, tak for rådet og alle de gode indlæg.
    Den skal over til Rydbergs MC i Aidt i morgen, så skal den have komplet motorjust., nyt fordæk, olie og filter, og de er også gjort bekendt med de uønskede vibrationer, så jeg forventer faktisk at den spinner når jeg henter den igen, men jeg melder selfølgelig tilbage med det endelige resultat, .
    Har ikke solgt min gamle ZX 10 `er endnu, og tror også lige jeg afventer resultatet på FJ`eren inden jeg gør noget drastisk

• #7   4. aug 2009 satser også på kaburator problemer ellers er jeg bare med på en lytter her smiley

• #8   5. aug 2009 Hm

Det er sikkert noget noget ressonnans, der udløses af en eller anden løs dimmer. Det er åbenbart begrænset til at ligge i et omdrejningsinterval. Eller mener du i virkeligheden en bestemt hastighed???

Jeg tror ikke på karburatorsynkronisering her. Det ligger efetr min mening ved for højt omdrejningstal. Sunkroniseringsproblemer er i regelen overstået heroppe.

Det kunne være dårlige indsugningsgummier, hvis det især føles ved accelleration, men forsvinder ved konstant hastighed

Kommentér på:
vibrationer på FJ 1200

Annonce