{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.197 visninger | Oprettet:

Start MC? {{forumTopicSubject}}

Goddag allesammen smiley

Jeg står her, og er uden MC. Så derfor søger jeg sådan en.

Jeg har kigget meget på en Suzuki Gsx-r 250, MEN, er det noget maskineri der er værd at kaste sine penge i?

Jeg tænker på holdbarhed, kræfter, osv.
Eller skal man investere i noget større?
Jeg har stadig "kun" det lille kørekort til MC, så det bliver på de tilladte Max 34 HK.

Mvh
Andreas R


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Start MC?
  • #1   6. aug 2009 søg i forum og du vil finde en milion der spørger om det sammen

  • #2   6. aug 2009 Du får meget mere glæde af en droslet 5-600 maskine. Hvis du så oven i købet vælger en relativ langslaget 2-cylindret, så mærker du ikke megt til droslingen i moment men kun i topfart.

    Bare mit beskedne input:-)


  • #3   6. aug 2009 Uden at presse eller lokke men denne her:

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=59816

    Og så skal den bare drosles :o)


  • #4   6. aug 2009 Det korte svar: Nej, en GSXR250 er ikke værd at kaste penge efter, den skal drosles til 34hk før du må køre den, og den er sløv nok i forvejen.

    Hvor stort er dit budget??


  • #5   6. aug 2009 Jesper
    Jamen mit budget er ikke helst fastlagt, fordi jeg endnu ikke rigtig ved hvad jeg skal køre på?
    Helst noget i "R" familien


  • #6   6. aug 2009 R+18 år=Dyr forsikring
    Men det viste du jo selvfølgelig godt.


  • #7   6. aug 2009 HUSK HUSK HUSK HUSK NU FOR HELVED AT RINGE TIL DIT FOSIKRINGSELSKAB INDEN DU KØBER

    ellers for vi igen en tråd om en 18 der har købt en R maskinen og ikke vil give 40.xxx i kasko


  • #8   6. aug 2009 Ja start med forsikringen.
    Find en 4-5 forskelige MC'er og spørg på forsikringsprisen på den, så vil du garanteret hurtig kunne sorterer nogle fra !


  • #10   6. aug 2009 Jeg tror ret hurtigt du bliver træt af en 250 ccm.. Men cyklen du snakker om skal nok holde, hvis ikke det har gået helt vildt mange km.

    Jeg ville dog i dit sted vælge noget der havde mindst 400 ccm. Når du skal til at drosle, er det altså meget trist med en 250'er. Måske en 600'er var endnu mere ideel til drosling. Startede selv på en 400'er som 18 årig, var ok, men droslingen røg også af efter 1 dag. Ikke at jeg opfordre dig til det!

    Forsikring er intet problem.. Det hedder bare ansvar ved gf - så er den skid slået. Har selv en R1'er forsikret som 20 årig, og det kan sgi sagtens betales. Smadrer man den eksporterer man den jo bare til udlandet og får afgiften tilbage, så har man ikke tabt meget mere end selvrisikoen + den ekstra præmie. Og tyveri ordnes med et sporingssystem..

    Held og lykke med din kommende kværn!


  • #11   6. aug 2009 Efter at have været ude og trille en lille tur på NSR'en (og kom tilbage med et smil fra den ene side af hovedet, til den anden). Så er jeg slet ikke i tvivl om, at jeg vil anbefale dig noget i den klasse.

    Vil du have noget i ''R'' familien, så tag et kig på Aprillia RS125, Cagiva Mito og andre lign. modeller.

    Motoren er jo godt nok ikke på mere end 125ccm, men de små 2-taktere levere aligevel et sted mellem 30 og 34hk. Så slipper du for at drosle.

    Jeg var selv ikke meget for ideen om, at skulle køre rundt på en 125ccm motorcykel, men blev ved et rent tilfælde tilbudt NSR'en billigt i en byttehandel. Og jeg er blevet MEGET positivt overasket. Den er skide skæg at køre rundt, og lever fuldt op til mine krav indtil videre.

    +'er ved de små 2 taktere er også at de er forholdsvis billige i dele, og koster ikke meget i forsikring, da det er en lille motor.


  • #12   6. aug 2009 GERT C: du skriver "Smadrer man den eksporterer man den jo bare til udlandet og får afgiften tilbage, "

    hvordan vil du gører det når du ikke kan eksport syne den pga den er skadet ? smiley


  • #13   6. aug 2009 Ja okay, det var faktisk et godt spørgsmål smiley Men lidt gaffa og nye lygteglas, så skulle det meste kunne synes.. Det er utroligt hvad man kan rette op med en stor hammer smiley Men du har ret, jeg havde ikke lige gennemtænkt det jeg skrev.. Ellers er der jo mulighed for at hente en donorcykel og bygge den op igen..

  • #14   6. aug 2009 gert C nemlig der altid god mulig for at hente en donor cykel til stort set det samme som man skulle have lagt i selvrisiko i den alder hehe

  • #16   6. aug 2009 for det første kommer det an på hvad de budget er og hvor mange penge du vil bruge på en motorcykel

    drop r-modeller de er simpelthen for dyre i forsikring som ung. Det er bedre at starte med en god almindelig motorcykel som er til betale og så kan du også få bygget annicitet op i til når du så bliver ældrere kan du begynde at kigge efter noget med r-model


  • #17   5. okt 2009 Har selv en gsxr 250er - og den kører skide godt, er hurtig som begynder med sine 6.5 sek/100 (minus det den har tabt i løbet af de 52000 km ;)) gav ikke særlig meget for den, og den er skide god stand, så synes bare du skal komme igang med at se en helvedes masse maskiner, så kan det jo være du er ligeså heldig som mig, at finde en cykel i god stand til en billig penge. Og så får du altså ikke noget i 34 hk klassen som kan dreje hoveder når man kører ned af hovedgaden, DEN LYDER SÅ GODT smiley

Kommentér på:
Start MC?

Annonce