2.094 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

udmåling af elnet til lader på mc udmåling af elnet til lader på mc

hey nogen der kan hjælpe hvordan man udmåler om ens mc lader strøm på batt.. for lyset i forlygte blir ikke kraftiger ved høje omd og når jeg måler volt viser den 11.9 konstant..

nogen siger man kan måle ohm igennem 3 gule ledninger men hvordan gøres dette altså med voltmeter sorte og røde ledning og over på ohm tegnet.. men hvor sætter jeg de 2 ledninger..

samt kan man måle amp men ved heller ikke hvordan dette gøres..

håber nogen kan hjælpe.. det drejer sig om en honda cb 900 fra 81

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  udmåling af elnet til lader på mc
  • #1   8. aug 2009 Du skal måle på statoren men hvis du har en værkstedshåndbog kan du se hvor mange ohm der skal være, og hvis du måler volt på batteriet så skal du kunne måle mellem 12 og 13 volt,

• #2   8. aug 2009 start med at lade dit batteri fuldt op !

mål på batteriet før opstart og imens 13,0 - 13,5 volt bør der være i output

de 3 gule ledninger mål imellem dem og over til stel hvis èn eller flere har forbindelse til stel : er spolen kaput !
    ohm imellem de gule ledninger er sikkert opgivet i en haynes manual

men når du kan måle 11,9 volt er det enten en dårlig forbindelse eller en ensretter der er kaput

• #3   8. aug 2009 hej..

det vil sige jeg holder den sorte på stel og måler imellem alle 3 gule ledninger der kommer fra stator med den røde og sætter den på strøm på voltmeter ??

men hvordan måler man ohm med den sorte og røde ledning fra voltmeter ?

ensretteren er den med køleribbene ik hvor alle 5 ledninger går fra og ned til stator ?

sorry min uvidenhed omkring strøm.. men sys det driller meget

prøvede nemlig igår aftes og lade batt op med en alm 12v lader men den stod bare og slog fra og til laderen, men jeg kune godt starte mc så batt har vel ikke været helt nede i volt..

er sku en forunderlig verden sådan noget strøm

• #4   8. aug 2009 tjek dine kul og om der er en ledning der brant af nede fra kulne jeg har set på 2 at den sorte var brandt

• #5   9. aug 2009 der er meget kul tilbage og ledningerne ser fine ud..

Kommentér på:
udmåling af elnet til lader på mc

Annonce