{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskmaskinens hovedafbryder virker ikke og dermed kan den ikke tændes 810 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.590 kr.
  • Kun udevndig vinduespudsning på 1. sal 300 kr.
  • Opsætning af gips på lille område af skråvæg. 2.000 kr.
  • Vvs-installatører 2.000 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til at få hængt 2 lamper op 375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Konstruktive ændringer?
  • #1   27. feb 2006 hører lig med..

• #2   27. feb 2006 så vidt jeg ved skulle det kræve en del. Du har ændret identiteten på din cykel og så tror jeg det kræver en ny typegodkendelse....det skulle være ret bøvlet. Det er nu ikke noget jeg skal gøre mig klog på, men hvad med at ringe til synshallen...så slipper du også for at høre på bullshit!

• #3   27. feb 2006 Så hører jeg også lige med(-;

• #4   27. feb 2006 min HD er synet med konstruktive ændringer, som er ændring af tromlebremser til skivebremser. står også i reg. attesten at der er foretaget konstruktive ændringer.

• #5   27. feb 2006 det kunne fandme være lækkert hvis det kun handlede om et nyt syn og en evt ny typegodkendelse... jeg må lige ringe til synshallen og spørge

• #6   27. feb 2006 Her er lige et udpluk af reglerne, det er ikke helt bare lige desværre ::
    8.03.030 Motorcykel
    (1) Motorcykel skal være forsynet med støddæmpet affjedring af foraksel.

4.01.031 To-hjulet motorcykel
    Udskiftning af forgaffel på motorcykel kan godkendes, såfremt der fremlægges en
    erklæring fra motorcykelfabrikanten om at den pågældende forgaffel kan anvendes.
    Alternativt kan ændringen godkendes på baggrund af en rapport fra et anerkendt
    prøvningslaboratorium. Rapporten skal omfatte de styrkemæssige forhold i både
    forgaffel og det stel, hvorpå forgaflen monteres, herunder sikkerhed mod udmattelsesbrud,
    samt køreegenskaber, herunder svingningsforhold og stabilitet ved kørsel
    med og uden passager op til motorcyklens tophastighed. Af rapportens konklusion
    skal fremgå, at motorcyklen er korrekt dimensioneret og har sikre køreegenskaber.

(1) Styreapparatet skal være således indrettet:
    a) at fuldt styreudslag er mindst 25° til hver side, og
    Før 01.04.84: Gælder ikke.

b) at der ved ethvert styreudslag er tilstrækkelig plads til førerens hænder.
    Før 01.04.70: Gælder ikke.

(2) For styr gælder,
    a) at bredden skal være mere end 0,55 m,
    Bredden måles mellem styrets yderpunkter (koblings- og bremsegreb eller
    anden indretning, der rager uden for styrets yderpunkter, medregnes ikke).

b) at håndtag ikke må være anbragt lavere end førersædets siddeflade og ikke
    højere end 0,30 m derover, og

c) at styret skal være fastgjort direkte til forgaflen.

• #7   27. feb 2006 Hej. Jeg er synsmand, Og Brian du har fundet det helt rigtige, nemlig detailforskrifterne for køretøjer og det kræver dokumentation for at få det godkendt. Og har du dokumentation kan du få det godkendt med konstruktive ændringer smiley

• #8   28. feb 2006 ok Brian Leksikon, nu vil jeg sgu vide hvor du finder alle de gode oplysninger tak...... hehe .... Link bitte!!

• #9   28. feb 2006 ja ja. ikke noget jeg ikke ved.;-)
    brian: så kan du måske skaffe relevante informationer om adresse tlf, nummer, kontakter eller andet til et brugbart prøvningslaboratorium??? alt kan godkendes i tyskland på tuv. men må jo også være muligt herhjemme

• #10   28. feb 2006 Hej, jeg er godt nok synsmand men kender ikke lige nogen prøvelaboratorier, men vil da prøve at finde ud af det.

Her kan i hente både : Detailforskrifterne og Vejledningen om syn af køretøjer. De ligger i PDF dokumenter og jeg kan anbefale at man laver en søgning i dokumenterne istedet for at lede, for begge 2 er meget svære at navigere rundt i, det er ikke for sjov at os synsfolk er på skole i flere uger for at lære dem at kende smiley God fornøjelse .

(link fjernet)

• #11   28. feb 2006 Min lange forgaffel er lavet af et firma i Tyskland (AME) som leverer disse dele til et bredt udvalg af motorcykler over hele verden. Jeg har de tyske Tüw-papirer på at gaflen er godkendt til min motorcykel, og den er gennemprøvet og testet af de tyske færdselsmyndigheder.

Så jeg vil meget gerne få den godkendt til kørsel i DK... men hvordan kaster jeg mig ud i det???

• #12   28. feb 2006 Kør til syn og vis dem dine dokumenter og få det registreret som konstruktive ændring, husk din reg.attest.

• #13   1. mar 2006 okay..... er det dét som jeg skal gøre? og kan det lade sig gøre?

• #14   26. mar 2006 jeg har været land og rige rundt.... hos synshaller, forhandlere og færdselsstyrelsen... alle siger at det kan lade sig gøre, hvis jeg har en skriftelig godkendelse fra Yamaha Importøren i Danmark.... så det må være det næste skridt i sagen

Kommentér på:
Konstruktive ændringer?

Annonce