{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.063 visninger | Oprettet:

for vild eller? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens!

hjælp en ung mc-kører!

ville lige spørg om råd. sådan en tl 1000s fra 1997. er den for vild til en ung knægt på 23! som har kørt ducati 600 monster på kørerskole og honda cbr 600, som lige er solgt.

og er der noget jeg skal være opmærksom på når/ hvis jeg køber denne model.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  for vild eller?
  • #1   11. aug 2009 Nej tror ikke den er for vild er vel et spørgsmål om du har respekt for den og ikke skal køre med håndtaget i bund hele tiden. Jeg gik selv fra en gs 500 til en CBR 1100 xx og er nu gået fint nok

  • #2   11. aug 2009 den er ikk for vild.. bare tage den med ro i starten og lær den at kende..

    gik selv lige fra skolecyklen over på min gsxr 750.93 uden problemer.


  • #3   11. aug 2009 rart at høre det ikke er et alt for stort spring...

  • #4   11. aug 2009 tag evt på et kursus ved mc sikkerhed, så lærer du dens grænser godt at kende

  • #5   11. aug 2009 Dækmanden-- skalman så kører med gul vest som dig når man er færdig med kurset???

  • #6   11. aug 2009 For vild eller ikke for vild er kun en diskussion om selvbeherskelse.


  • #7   11. aug 2009 Kan det blive for vildt?!? Synes jeg ikke... min måtte ihvertfald gerne have et par flere hypper smiley

  • #8   11. aug 2009 Lige et lille råd... Lige nøjagtigt en Suzuki TL1000S har ry for at have nogle farlige køreegenskaber i de forkerte hænder... Der er R-modellen bedre, har jeg hørt.
    Den første årgang - 1997 - er født uden styrdæmper. Du skal sikre dig at der er eftertmonteret en sådan, eller selv gøre det. De senere årgange er omprogrammeret i indsprøjtningen for at reducere risikoen for uheldige reaktioner ved acceleration og motorbremsning. Den kan være ret vild! Hvis du ønsker lidt bedre afstemte køreegenskaber, skal du købe R-modellen i stedet, som har en anden styregeometri.
    MEN - hvis man kan håndtere den, og lide livet på grænsen... er den fin...... smiley


  • #9   11. aug 2009 Tl ,sgu ikke farligere end andre maskiner fra den gang,men bagdæmperen kan du godt smide over højre skulder,ellers sjov cykel,med en rå motor.!

  • #10   11. aug 2009 Du kan købe et konverteringskit til udskiftning af den underlige rotationsbagdæmper:
    http://www.ohlins.com/Our-products/Motorcycle/Products/Sport/SU-805/

    Og en styredæmper:
    http://www.ohlins.com/Our-products/Motorcycle/Products/Sport/SD-146/

    Så er du kørende!


  • #11   11. aug 2009 der er ikke andre ting ved denne model jeg skal være opmærksom på? evt fejl denne model kan have! har hørt om noget med at årg 97 har koblingsdækselutæthed! sandt eller falsk? ud over det er en rå maskine:-)

  • #12   11. aug 2009 takker Dan [krabow] v altid rart med nogle links...

  • #13   11. aug 2009 For vild? nej ik efter min mening jeg hoppede selv fra en død ZZR 600 og op på storebroren TL1000R og jeg er her endnu. Bare ha som de andre os siger respekt for den det er en god ting. Men jeg havde valgt en TLR frem for en TLS... smiley

  • #14   22. jan 2010 Jeg ville starte med at købe en med 4 cylindre... Tl'eren er svær at køre, jeg har selv haft en, og det er bestemt ikke en "starter-cykel" den er svær i sving pga. af de to store cylindre der slår hårdt, den motorbremser helt vildt meget, hvilket er svært at vende sig til. (samtidig har den dårlige bremser, og det er ikke helt nok med armerede slanger)

    Taken straight from MCN...

    IF ever a motorcycle gained a reputation as a baby-eating monster, then the TL1000S is it. Wholly unjustified of course, but still enough to imbue Suzuki’s fearsome V-twin with a caché more normally reserved for wayward rock stars or serial killers.
    It all stemmed from the decision to use a novel and unique rotary damper, with remote spring, to control the rear end. Opinions are divided, but it works for some people and doesn’t for others, causing all sorts of interesting back end shenanigans which then translated into front end foibles.
    General consensus was that the heavier the rider, the better it worked, but it spooked Suzuki sufficiently for them to recall all the TLs and retro-fit a steering damper. Strange as it may seem, chain tension has a lot to do with it. If the chain’s too tight it can have an adverse effect on the suspension movement, causing the back end to ‘freeze’ and therefore provoke a possible hedge-bottom appointment. Adjust the slack with the back end compressed 3-in though, and Bob’s your mother’s brother.
    But it’s the engine which really guarantees the TL a place in the motorcycling hall of (in)fame(y). Producing more power than a Ducati 916 (20% more, actually) it is an arm-wrenching-wheelie-pulling-mean-V-twin-gruntorama device and tastier than All Saints in an ice-cream factory.
    In fact it’s this Ducati-beating performance, without the premium price, that attracted riders keen to experience the V-twin phenomenon. From just off idle the fuel-injected lump pulls with gusto. It’s just about the best wheelie machine since the Yamaha RD350LC.
    Of course, all this grunt in a short, quick steering chassis with a bit of a rearward weight bias also added to the TL’s reputation as a head shaker to rival a parcel-shelf dog. Hence the damper.
    This penchant for high-octane histrionics naturally detracts not one jot from the Suzuki’s appeal as a bike to be wrestled into submission and ultimately conquered. It’s a challenge, bestowing riding-God status on those who have owned, ridden and tamed the beast. Colour changes are about all that Suzuki see fit to alter over the years, but from the S-W models on the TL got even more low and midrange grunt from engine and fuel-injection mods. Like the Diesel jeans ad says: None But The Brave.


Kommentér på:
for vild eller?

Annonce