{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.643 visninger | Oprettet:

Lovlig/ulovlig udstødning {{forumTopicSubject}}

Nu varer det forhåbentlig ikke for længe før det er min tur til at få en MC.

Jeg er dog kommet lidt i tvivl om hvad der er lovligt og hvad der er ulovligt hvad angår udstødninger.

Jeg synes at have læst mig frem til at det er ulovligt med en "uoriginal" udstødning...eller i hvert fald kan en MC ikke blive synet med andet end originalen.

Er det korrekt opfattet?

Hvis det er ulovligt så er det vel også ulovligt at køre rundt med alt andet end originalen?


Er der eventuelt andre dele man skal være opmærksom på m.h.t lovlighed..??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lovlig/ulovlig udstødning
  • #1   14. aug 2009 det er kun ulovlig hvis den larmer for meget

    og igen hvis det er hd har det osse noget med alder af cyklen at gøre


  • #2   14. aug 2009 Næsten alle afterpart udstødninger lamer for meget, syntes de som bestemmer. Problemet er jo så når ens maskine er en hvis alder og man ikke kan få originale udstødninger mere, faktisk var jeg lidt på den, da jeg i tidernes morgen havde en Shadow vt 700 fra 1985, var der en bilist som bakkede ind i den på en p.plads, den fik krøllet udstødningen på den ene side, men eftersom de er en udstødning som er ud i et, skulle det hele skiftes.
    Der fantes bare ikke noget originalt længere og vi kunne ikke finde noget brugt, så de fik en aftermarket udstødning hjem, og den kom på, den larmede lidt mere end normalt, men iike vildt syntes jeg, men det syntes synsmanden, og selvom jeg kunne dokomentere at man ikke kunne få andet end 2 modeller til den maskine som var samme fabrikant bare udformet forskelligt, man kan ikke få andre til den overhovdet, så ville han ikke godkende.
    Så den måtte have eftermonteret sådan nogle db-killers som ikke passede til den udstødning, men synet det blev den


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #3   15. aug 2009 Nogle maskiner har katalysatoren siddende i potten eller potterne, og så vil det aldrig blive lovligt at skifte til uoriginalt, uanset hvor lidt eller meget maskinen larmer.

    Men en ting er jo loven - en anden ting er om man bliver stoppet eller ej - og i så fald også om man bliver kaldt til syn eller ej.


Kommentér på:
Lovlig/ulovlig udstødning

Annonce