523 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Nyt batteri Nyt batteri

Er i tvivl efter en diskussion med en kammerat.
Jeg påstår at når man har et nyt (tomt) batteri, bliver det automatisk opladet når man putter batterisyre på pga den kemiske reaktion i batteriet.
Han påstår at batteriet skal oplades efter man har puttet batterisyre på.
Hvem har ret?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Miele vaskemaskine W1 selektion aktive - fejlkode 138. 1.000 kr.
  • Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • levering og skift af gasslange til Weber Q300 gasgrill 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nyt batteri
  • #1   16. aug 2009 han har ret da syre batteriets batterisyre først skal oplades med en lader da det ikke bare vil være nok at sætte det på motorcyklen efter.

det nemlig sådan man gør

• #2   16. aug 2009 Jeg mener sgu da at syren og blyet gør at der dannes strøm af sig selv!

• #3   16. aug 2009 Kan huske da jeg var i lære som mekaniker nå der skulle nyt batteri i bilen fik det 1 time på fuld drøn i laderen om det er rigtigt eller ej ved jeg ikke men det var hvad vi gjore

• #5   16. aug 2009 Det står vel i papirene der følger med. Jeg købte en nyt Varta batteri inden sæsonen startede, og den skulle ikke lades op. Bare fylde syre på og så kørte det. Og der var masser af krudt på til at starte en cykel op fra vinterhi.

Men vil absolut ikke udelukke at andre batterier skal lades op inden. Men mit skulle ikke efter Vartas egen anvisning

• Josefin J
    Josefin J Tilmeldt:
    aug 2009

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 1
    #6   16. aug 2009 Har lige stået i samme situation, men den skulle lades op, det er det bedste i nogle timer, så har den fået kicket.

• #7   16. aug 2009 Du kan bruge batteriet kort tid efter at der er fyldt syre på, men du har ikke den fulde kapasitet, men batt. bør nemt kunne starte din mc. Dit batteri når ikke sit fulde kapasitet før tidligst efter 5-10 opladninger ( som din mc oplader)

Kommentér på:
Nyt batteri

Annonce