1.732 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 55 Svar

Suzuki Vs. andre mærker Suzuki Vs. andre mærker

OK..som total rookie hvad angår MC'ere skal jeg lige have en ting på det rene..

Jeg synes at kunne læse mig frem til at der generelt er en opfattelse af at Suzuki ikke er ordentlig kvalitet. Jeg kan godt se at mærket er noget billigere end de andre mærker (Så som yamaha, Honda, BMW, Kawasaki o.s.v).

Men er Suzuki virkelig noget hø?

Jeg har selv en Suzuki Scooter og er glad for den og har ikke haft de store problemer med den, men vil da gerne lige høre om det er noget hejs inden jeg eventuelt anskaffer mig en?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki Vs. andre mærker
  • #1   22. aug 2009 Jeg har sat popcorn over!! hehe smiley

• #2   22. aug 2009 Suzuki Mc og biler er noget billig bras smiley

Men vil man have en brug tyamaha, Honda, BMW, Kawasaki o.s.v). eller en ny Suzuki * GG *

• #3   22. aug 2009 Kvaliteten er kommet op på samme plan som mange andre. Men finishen halter stadig, hvilket jeg også har fået bekræftet af en suzuki forhandler. Mekanikeren fra samme værksted havde lavet service på mange intruder 1800 men da han lavede service på en 1800 honda chopper og havde været ude og prøvekøre, sagde han at nu forstod han hvorfor honda var dyrere end suzuki. Det var en helt anden kvalitet cykel...

• #4   22. aug 2009 Jeg har åbnet en pose chips..
    Læser med ;o)

• #5   22. aug 2009 Det spørgsmål du stiller her vil jeg sidestille med "Hvad er bedst VW eller skoda" Du vil få nøjagtig lige mange forskellige svar som du vil møde mennesker.
    Men jeg kører jo også selv Suzuki.

• #6   22. aug 2009 Brian (Strandby) K

VW er da også klart bedre ind skoda.

Ja det var da en fin samme ligning Skoda og Suzuki er hevet op af samme pose.

• #7   22. aug 2009 jeg har valgt yamahaer for altid
    der kan måske snige hd ind i garagen da jeg godt kunne tænke mig at bygge sådan en men det er ikk fordi jeg gider og køre på den

• #8   22. aug 2009 Der er ikke meget forskel på de forskellige mærker hvis det er nyere cykler. Har selv kørt suzuki de sidste 4år. og har aldrig haft nogen problemer med dem.

• #9   22. aug 2009 Finish er lidt ringere. Der bliver sparet hvor der kan. F.eks har Suzuki's stel sjældent samme tykkelse maling som de øvrige japanere, der i øvrigt halter noget efter de fleste Europæiske mærker.

Jeg har monteren flere nye Suzukier, hvor pasformen ikke var imponerende. Bl.a måtte jeg en gang bore nye huller til kåben på en ny RG 500, da de originale huller ikke flugtede!!

Kvalitetsmæssigt er de ikke værre end en Hyosung eller Kawasaki!

• #10   22. aug 2009 Jamen som jeg sagde.. DU betaler også meget mere for VW end for skodaen.
    Nogen stiller sig tilfreds med at have noget nyt til få penge end noget brugt til flere penge.....
    Og jeg vil til enhver tid vælge en ny suzuki med garanti frem for en brugt Honda uden garanti.
    Hvis du sammenligner kawazaki og suzuki som prismæssigt ligger tættere op ad hinanden så er de sgi også kvalitetsmæssigt på samme højde.

• #11   22. aug 2009 Du får ikke andre svar her end "min far kan tæve din far" osv
    Min mening er at man skal se om man er tilfreds med den vare man har til den pris man har givet, og her har jeg været fuldt ud tilfreds med de Suzukier jeg har haft.
    Min far er iøvrigt død så han kan ikke tæve nogen mere. (R.I.P)

• #12   22. aug 2009 Min mor kan tæve min far..

• #13   22. aug 2009 Jeg holder det engelske Bike og derovre er Suzuki ikke billigere end de andre japanske mærker. R1, Fireblade, ZX-10R og GSX1000R - de koster rundt regnet det samme, måske med et lille plus til Hondaen.

Jeg tror Honda holder brugtprisen bedst, men eksempelvis Suzuki SV1000 - som blev hældt ud af butikkerne til 99.000 kroner for et par år siden, de ser ud til at være ret populære på brugtmarkedet.

• #14   22. aug 2009 ??? hvor ¤%#&/ har du læst dig frem til den generelle opfattelse henne?
    (er dybt rystet)
    kommer helt an på hvad man søger af køreglæde

• #15   22. aug 2009 Honda er det bedste i hele verden. Det er de mest teknisk overlegne konstruktioner som overhovedet er set i historien. Lakken på stellet er helt speciel, og er alle andre laktyper totalt overlegen. Honda byder på uovertruffen kørekomfort sammenlignet med alle andre mærker der nogensinde er produceret. Honda kan overhevedet ikke ruste og der findes kun ganske få eksempler på at de nogensinde er gået i stykker mekanisk. Sidst rapporterede mekaniske problem er fra 1962 hvor en portugiser havde hældt olivenolie på i stedet for gearolie.
    Det er næsten unødvendigt at skrive at de mennesker der kører Honda hører til de mest udviklede 1% af menneskeracen.
    På trods af ovenstående er jeg rigtig glad for min Suzuki Swift og min Suzuki Intruder M800:)

• #16   22. aug 2009 Har hørt Lidl skal sælge Suzuki fra 2010 Alta og Bilka kunne ikke være med da de var for dyre.

(link fjernet)

(link fjernet)

• #17   22. aug 2009 Kim O har fuldstændig ret (- du skal bare ignorere den underliggende ironi og tage det ovenfor skrevne for gode varer..:-P)

• #18   22. aug 2009 suzuki er kvali. i forhold til ducati

• #19   22. aug 2009 Torben H:
    Tjah du må jo vide det. Jeg kan se på dit profilbillede at du har købt en te-varmer hos dem:)

• #21   22. aug 2009 Jeg kunne sagtens finde på at købe en Suzuki som min næste MC.
    Når det så er sagt, så er der da stadig kvalitets og finish forskel til f,ekks Kawasaki og ikke mindst Honda.
    Det er de små ting der afgør det for mig. Kig f.eks på en detalje som tankdæksel, det føles spinkelt og ikke særlig holdbart på en Suzuki SV650 i forhold til Kawasaki Er6(som er dens direkte konkurent) eller Honda Hornet for at nævne en anden. Lakeringen synes jeg heller ikke virker lige så god på Suzuki generelt i forhold til Kawa og Honda, dette har jeg fået bekræftet af min ven som er uddanet autolaker, han siger den er tyndere på suzuki generelt(og han har malet mange MC'er) Jeg har lagt mærke til en masse andre små ting, der for mig at se er ringere på Suzuki. Dermed ikke sagt at jeg synes det er noget lort, slet ikke.

• #22   22. aug 2009 Jeg sværger til honda. Og det er kun en religiøs overbevisning. Af samme grund har jeg et honda logo tatoveret på benet:-)

• #24   22. aug 2009 Dem der køber Honda, gør det kun fordi de har svært ved flerstavelsesord smiley

• #25   22. aug 2009 >Alex - hvor kom det nu fra at nogen ligefrem skulle ha "et problem" med det da ? hehe

• #27   22. aug 2009 Alex "Fjerritslev" .

Kasper havde en spørsmål og ingen skal da bestemme hvad du køre på smiley

Jeg har intet imod suzuki slet slet ikke !

Men at købe en igen kommer ikke på tale igen smiley

• #28   22. aug 2009 Bryder lige gennem det hele og siger Yamaha.

• #29   22. aug 2009 Dengang jeg havde en tynd tissemand kørte jeg på Suzuki.

Men dengang var jeg rigtig glad for min tynde tissemand. Vi var faktisk nået til en form for mutual agreement, hvor jeg ikke drillede min tissemand med at den var lille og tynd, til gengæld drillede min tissemand ikke mig med at jeg kørte Suzuki.

Det var en smuk og uskyldig tid. Lidt ligesom barndommen. Men nu er jeg blevet voksen og har fået en stor, flot tissemand. Og kører Honda.

PS: My Harley is an entirely different bedtime-story...:-P

• #30   22. aug 2009 Køre selv suzuki, og den næste mc jeg køber bliver også sådan en af slagsen.

men for at svare præcis på dit spørgsmål, så kan du sagtens købe en suzuki uden at frygte noget, men det er jo klart at hvis man tager ud til en Honda forhandler vil han jo sige det modsatte.

Kender selv en mc mekaniker, og han fortæller da at de lige så tit står og skruer i honda eller yamaha som de gør suzuki. og at de har lige så mange reklamationer fordelt på de forskellige mærker.
    Så hvis det er en suzuki du er blevet varm på, ja så nup du sådan en, og en hvis det er en honda ja så nupper du den, der kommer du så bare til at ligge en større slat penge.

• #31   22. aug 2009 Man skal i hvert fald ikke kigge på prisen og konkludere at kvaliteten ikke er den samme. I Danmark er mærket billigere end tilsvarende, men det er det ikke i mange andre lande.

• #32   22. aug 2009 nogen snakker som de har forstand til, Suzuki er ganske udenmærket kvalitet...
    nogen er til blondiner andre brunetter nogen til mor nogen til datter, og i bund og grund er de alle lige gode kvalitet.

• #33   22. aug 2009 Kleen, du snakker som en klovn

• #34   22. aug 2009 @ Henrik P: Lighten up, dude.
    Mærkevarediskussioner som nærværende skal man passe på ikke at tage alt for alvorligt...

• #36   22. aug 2009 Suzuki er næstbedst, og kunne sagtens blive mit næste mærke.

• #37   22. aug 2009 En ting der slet ikke er nævnt her er garanti, og importørens vilje til at dække åbenlyse garantireperationer...

se DER er der en forskel, og lur mig om pris og kvalitet af den ydelse ikke hænger sammen ;o)

• #38   22. aug 2009 Jeg ejer nu min Suzuki nr to, og jeg har aldrig haft nogen som helst problemer med motorcyklerne.

Det ervist lidt en skrøne at andre mærker er bedre, jeg har i hvert fald ikke mærket nogen forskel på de mc´ere jeg har prøvet fra andre mærker.

Jeg kan dog godt forstå at nogle mener noget andet - hvordan skal man ellers retfærdiggøre at betale mere for sin mc?

• #39   22. aug 2009 Nu er det jo sjovt at næsten alle andre steder end DK koster suzuki det samme som andre tilsvarende... Og har langt fra som herhjemme et dårligt ry! Jeg er selv af den overbevisning at man får hvad man betaler for! Men den danske importør er bare bedre til det her end andre mærker.

Folk kan mene hvad de vil men for mange har det med suzuki som med Thansens ry. Jo sku at Thansen har meget lort der intet er værd, men også gode produkter såsom olie som koster en DEL mere i "respektive" MC foretninger.
    Har i den sammenhæng endda hørt folk påstå Thansens Castrol ikke er det samme som det man køber for 100 kr mere pr. dunk i den lokale MC biks. Der blev sagt at det Thansen fik udleveret var en olie specielt fremstillet "billigere" til netop Thansen... LOL, helt ærligt?? Hvor dum er man så når man lukker sådan noget ud? Hvor får folk det fra? Hvis Castrol med NØJAGTIG samme etiket gjorde dette ville de sku da grave deres egen grav!

Fordi en producent kan sælge en vare billigere grundet større indkøb, aftaler osv betyder jo ikke at varen bliver forringet...

• #40   22. aug 2009 Suzuki er sgu fint, de køre godt og det hele jeg tror os på den der med at de alle er nogenlunde af samme familie.

• #41   22. aug 2009 Det må bare være nedtur at gud og hver en mand, har en Suzi magen til ens egen, kvalitetet skal jeg ikke udtale mig om da de ikke har lavet nogle cykler jeg gider at eje, pga. kedeligt og kønløst design, udover en B-king.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #42   22. aug 2009 Der er visse modeller fra Suzuki som skulle have haft en kortere levetid, men på det danske marked står mærket jo stærkt med billige forsikringspriser, god financiering og en rimelig aggressiv prispolitik.
    Det er jo en torn i øjet på andre, og derfor vil man oftest høre den med "man får hvad man betaler for". Det gør man da altid, men billigt behøver ikke være lort

Når det så er sagt, synes jeg ikke at tendensen omkring motorcykler og deres problemer er afgjort af mærke eller model, men klart oftere af kørselsmønster og graden af vedligeholdelse. Siger man sætningen "jeg har hørt XXXX mærke er noget crap" kommer den påstand som sædvanligt altid fra en person som baserer sin mening på EN model og ET mærke, han EN gang har haft en dårlig erfaring med. Der er mandagsmodeller indenfor alle mærker, og sådan vil det altid være...

Hvad alle andre mener om det man ejer, er vel deres egen sag. Om så 50% af markedet var domineret af SV'ere, ændrer ikke ved at jeg har fundet en maskine som jeg ikke bliver træt af at køre på.
    Det flytter måske på brugtpriserne at der er mange af den samme til salg, men hvem fanden køber en MC med gensalgsværdi som det primære hensyn?

Hvis det er så vigtigt at skille sig ud fra mængden, så pis i bukserne - det er gratis, og man har det HELT for sig selv... :o)

• #43   22. aug 2009 Har lige erhvervet mig en GSXR 600 K7 - godt nok min første cykel. Men jeg er fuldt ud tilfreds med den. Tror ikke der er den store forskel på de forskellige mærker idag. Men ja, for 10 - 20 år siden tror jeg forskellen var større. Men køb en Suzuki hvis det er det som du er faldet for !

• #44   22. aug 2009 Torben J: Du har måske ret, jeg ved ikke nok om emnet til at kloge mig på det.
    Det jeg ikke helt forstår er at prisforskellen på Suzuki og andre japanere er langt mindre udtalt i andre lande. Er det fordi de andre lande (F.eks. UK) får nogle bedre Suzukier? Det må de vel gøre hvis du fastholder at pris og kvalitet hænger sammen.
    Se det ikke som et perfidt eller provokerende indlæg, men blot som et udtryk for en stille undren:)

• #45   22. aug 2009 Det er jo lidt "sjovt" at en brugt gs500 koster næsten det halve af CB500 eller ER5 af samme årgang.
    Er det mærkevare snobberi? Eller er det bare fordi suki'erne har rust overalt når de er over 15 år?
    Dermed ikke sagt jeg ikke ville købe en Suki. Men jeg er også typen som hellere køber en Skoda end en VW smiley

• #47   22. aug 2009 Har selv en honda nr 2 og er rigtig glad for den(m), jeg har skruet i mange cykler og en del af dem suzukier, i kraft af at min nabo er kørelærer og en del af min omgangskreds kører suzuki. Jeg vil sige at samle kvaliteten og finishen er ringere på suzuki, men mekanikken fejler ikke noget. Lakken er noget som man skal være opmærksom på, nabo'ens helt nye bandit 650 havde faktisk rå metal på undersiden af tanken. Men han kører suzuki som skolecykel, fordi det er billigt i forhold til hvor meget cykel man får for pengene, og stadig får man en udemærket kvalitet.
    Vil dog hellere køre noget andet fordi jeg mener at samle kvalitet og finish er en del af køreglæden.

Har sat flere popcorn i mirco'en

• #48   22. aug 2009 Psssst hold dig fra Aprilla

de er lige blevet noget billigt rævepis over night

• #49   22. aug 2009 Honda Honda..Har haft Zuzuki.
    Honda er bare bedre:)

• #50   22. aug 2009 Jeg ville til hver en tid vælge S for K.

• #51   23. aug 2009 Ja...man må da sige at jeg i den grad fik sat gang i debatten...alle tiders..for så fik jeg en masse god input..

Jeg er kommet frem til at suzuki ikke er dårligt.
    Det er vel lidt lissom med biler. Der er mærker der bare er mere robuste end andre..men det betyder ikke at de andre er dårlige..bare ikke nær så gode som de andre mærker som så også koster en del mere. Og hvis man nu bare sørger for at servicere skidtet kan det ikke ende helt galt.

Tak for den god input...og fortsat god weekend

• #52   23. aug 2009 Det der måske er relevant for disskutionen omkring Suzuki, er importøren. Han hedder Reinhardt. Det bør du bestemt lige undersøge nærmere. Der er mange tråde om det her på fora.

Kort sagt: Han fralægger sig i flere tilfælde al ansvar som impotør af Suzuki, i sager der handler om reklamation. Jeg er ikke specielt inde i hvem der har vilket ansvar (forhandler vs. importør), men det lader til at Reinhardt er en lunken lort.

Det er jo også nemt at sælge billige motorcykler, hvis man ikke tager reklamationer ind. Men blot afviser problemerne i hoveddøren. Faktisk ligesom en privat sælger har ret til at forholde sig: Købt som beset.

Du kan nok finde flere sager på nettet. Der er vist noget om nogle M1800 og noget koblings-gøgl.

• #53   23. aug 2009 En ting er hvad du køber cyklen for, men dertil skal du lægge ekstra udgifterne.
    Skal suzuki ikke til eftersyn for hver 6000 km?? Min Triumph skal altså kun for hver 10.000. Det skal jo trækkes fra nypris!?!

• #54   23. aug 2009 Kører selv Suzuki og siger bare jeg havde råd til en Honda !.................

• #55   23. aug 2009 Dem der påstår Suzuki koster det samme som andre mærker i udlandet, skal vidst lige se nærmere på priserne i de udenlandske blade...
    F.eks er GSR 600£ billigere end Hornet uden ABS. Spritny model Bandit 650 er 350£ billigere end CBF600N og V-strom er små 800£ billigere end Transalp.
    Så de prisforskelle der er i DK på Honda og Suzuki, findes også i UK, man skal bare lige huske, at vi har en afgift der skævvrider billedet en del.
    Når en given Honda koster 15.000,- mere end en tilsvarende Suzuki, så er den kun 5.000,- bedre. De sidste 10.000,- snupper staten.

• #56   23. aug 2009 Suzuki er vel det samme for danske mc folk som skoda er for vore bilister smiley

De fleste har råd til at købe en Suzuki over 105 måneder og da den er billig og derfor er forsikringen også tilsvarene.

Der er også solgt rigtig mange kina cykler og det er da også på grund af prisen ? eller er det også fine cykler og dem der køber Suzuki nogle snopper fordi de vælger Suzuki smiley

• #57   23. aug 2009 Jeg tror faktisk ike der er nogen reel forskel på de forskellige japanske cykler som gennemsnit. Standarden er rimelig høj. Prisdannelsen er et kapitel for sig, Vælger man som Suzuki en volumenstrategi, skal de forhandlere, der ikke repræsenterer et tilsvarender aggressivt markedsført brand jo retfærdiggøre forskellen i pris!!!!

Vedr. importørens opfyldelse af "garantiforpligtelser, så har det begreb ingen mening for os som brugere. Vi køber af forhandlere, og den der skrive kvitteringen er den, en forbruger kan rette krav til!

Hvad der måtte stå i en aftale mellem importør og forhandler er os som forbrugere helt uvedkommende. Jeh kan da snildt forestille mig, at Suzuki stiller sine forhandlere lidt ringere i support, netop fordi de stiller dem så godt med priser.

• #58   24. aug 2009 Knud: du har ret i det med garantiforpligtigelserne når det gælder de forpligtigelser der er beskrevet i købeloven.
    Men yamaha giver 5 års garanti på de fleste af deres cykler, og kawasaki er svjv også begyndt at give lang garanti, og den del der er udover den lovpligtige reklamationsret, kan du i sidste ende komme til at skulle slås med importøren om.

• #59   24. aug 2009 Hey Kasper
    gutter og gutterinder
    Jeg har haft både kawa & yamaha -
    og køre nu suzuki og kan ikke finde nogen forskel
    Her er lidt fakta
    24 timers løb til kåring af verdens hurtigste og mest holdbare mc blev suzuki,s hayabusa
    kawa 1400 brændte sammen
    men fuck det
    TIL HVERDAG OG FEST................V.2,ER TRÆKKER BEDST........

• #60   21. feb 2010 så vender vi lige tilbage til VW og Skoda kvaliten er det samme, kører med de sam kombonenter og reservedele.........

Kommentér på:
Suzuki Vs. andre mærker

Annonce