{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.756 visninger | Oprettet:

Hvor blev MC hjælpe kulturen af? {{forumTopicSubject}}

Hold da kæft de fleste af jer er nogle røvhulder............ smiley


Ja mærkelig måde at starte på, men jeg plejer altid at hjælpe andre MC´ister, og når jeg så holder i vejkanten med en MC der er løbet tør 8 km. før tanken (min fejl)
Så køre der 35-45 MCer forbi, uden at stoppe og spørge om jeg skal have lidt hjælp.
Jeg måtte så ringe til en venninde der kom ud med noget benzin til mig, og jeg kunne så skuppe min træfpakkede cykle 1,5 - 2 km. hen og op af den næste afkørsel, hvor jeg skulle mødes med hende.

Endelig da jeg havde skubbet ½ af vejen, stopper Flemming Disk fra Maribo, han er også gl. MC´ist fra den gang man hjalp hinnanden, så han stilte sin Ducati og skubbede bag på det sidste stykke, (STOR TAK Flemming, hvis du læser det).

Hvad sker der lie for alle jer andre, i skal fa... ikke alle sammen påstå at i ville have stoppet, for så havde der ikke kørt så mange forbi.


Så fik jeg renset ud, dejligt.
Og tag jer så sammen frem over. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor blev MC hjælpe kulturen af?
  • #1   23. aug 2009 Jeg stopper altid og har gjort det flere gange.
    Men at løbe tør på motorvejen det er fandemar også din egen skyld.


  • #2   23. aug 2009 ikke for af være hellig eller noget..

    men jeg stopper stort set altid hvis der holder en mc´ist i vejkanten eller noget og ser ud til af han har brug for hjælp til noget..

    men kan sku godt forstå dig.. har selv prøvet det på min første cykel hvor jeg stod i 1 ½ time og ventede på autohjælp. og der var også ca en 100 stk der kørte forbi..
    så syntes også det er noget lort af folk ikke stopper.
    Og hvad fanden hvis der ikke er brug for hjælp så tager det maks 1 - 2 minutter af stoppe og spørge om de har brug for hjælp.. Der er sku ikke nogle menesker der har for travlt til det..

    // Peter


  • #3   23. aug 2009 Tja Det er sku lidt kedeligt ... Men måske det er nogle af alle de "friværdi´s bikere" - De kender jo ikke helt til kulturen som andre bikere.
    Andet kan jeg næsten ikk komme på af foreslag .. Udover at sige det jo selvfølgelig er beklagelidt og træls.


  • #4   23. aug 2009 "Hold da kæft de fleste af jer er nogle røvhulder............ :-("

    Jamen så mange tak for det - og HUSK så at tanke til en anden gang, for ikke sikker at du får mere hjælp efter denne fremgangsmåde smiley

    Du var trods alt IKKE såret, andet end på din stolthed ;-D


  • #5   23. aug 2009 Tror folk er blevet mere egoistiske, også indenfor mc verdenen.
    Har også lagt mærke til at der ikke er ret mange der hilser mere,
    nu har jeg lige købt mc igen efter ca.10 år uden, mener at dengang hilste alle stort set, måske lige undtaget nogle af de hårde Harley drenge..
    Og hvis en kørte i stykker på landevejen så stoppede man sgu og spurgte om der var noget man kunne hjælpe med.!


  • #6   23. aug 2009 Jeg stopper altid, bil eller mc der er i nød!
    Jeg er mekaniker og kan ikke lade være med lige at stoppe og høre om jeg kan hjælpe, og håber da at andre ville gøre det samme for mig...
    Mvh Danny


  • #7   23. aug 2009 Årsagen må kunne findes i alle de "mode mcíster" der er kommet de senste år, blandt dem jeg kender og omgås af "den gamle skole" kunne den slags aldrig finde sted.........

  • #8   23. aug 2009 Det har nok lige så meget noget og gøre med din holdning, nogle mener at hvis man kører MC er det ens folkeret at alle andre med MC er deres venner og at de SKAL stoppe og hjælpe/hilse/eller what ever.

    Mens andre betragter det som en gave, hvis en anden Motorcyklist stopper og hjælper/hilser/giver en kop kaffe.

    Hold op med og klynk, lær og tank, og tænk over din holdning.


  • #9   23. aug 2009 Jeg er ikke blevet lukket frit ude på vejen endnu, men jeg har et lille reb i en af mine sidetasker i tilfælde af at nogen bare holder og ikke kan komme videre, så kan man jo lige binde reb til, og trække vedkommende op til et sted hvor han/hun kan få hjælp.

  • #10   23. aug 2009 Ja ikke fordi, jeg lever fint med min hobby uden hilsetraditionen og nu har jeg normalt altid min mobil med når jeg kører, hvis den skulle gå i stykker (veteran mc). hehe
    Men synes bare det var en hyggelig tradition jo og ok der er da stadig nogle der hilser osv..


  • #11   23. aug 2009 Nu koster det jo et klip i kørekortet + 500 kr at holde ulovligt i nødsporet, så det siger sig selv, hvorfor ingen standser, hvis det er motorvej, vi taler om her. Jeg ville nok overveje en vejhjælpsforsikring, hvis du satser på, at der altid kommer hjælp, når/hvis du havarerer.

  • #12   23. aug 2009 Ja jeg tror heller ikke jeg ville stoppe hvis det var på motorvejen jeg mødte en der havde problemer, nu kører jeg aldrig på motorvejen så det er lidt teoretisk, er der ikke noget med man får en bøde i Tyskland hvis man kører tør på motorvejen ?

  • #13   23. aug 2009 Er du da fuldstændig sindsyg mand. Man stopper sguda ikke og hjælper nogen, der kunne jo ske det grusomme at man lærte nye mennesker at kende, og evt fandt nogle at køre tur med.
    Nej så hellere skynde sig hjem og skrive herinde at man søger folk at køre tur med.
    Jeg tror at det mest hører til den ældre type at stoppe og hjælpe, og for den sag skyld også at hilse på hinanden. Jeg er selv blevet lidt grå i toppen, så du kan næsten regne ud hvad der var sket hvis jeg var kommet forbi.


  • #14   23. aug 2009 He he køre tør på motorvej ja så er du selv uden om det, kunne aldrig finde på at stoppe på motorvejen, med mindre det var en ulykke, man ser sku da at få tanket inden man køre ud
    så tank en anden gang ellers er det dig der er et røvhuld bare min mening



  • #15   23. aug 2009 øhhhh man kunne jo også tanke i tide..... smiley

  • #16   23. aug 2009 tudefjæs..

  • #17   23. aug 2009 Total nederen oplevelse, som udgangspunkt hjælper bikere hinanden og så burde den ikke være længere.
    jeg formoder at de 35-45 motorcykelister ikke kom i kolonne, for så forstår jeg dem godt, det ville være farligt at stoppe med så stor en kolonne.

    Jeg syntes ikke det er ok, at skide på en mc ist som holder i nødsporet, og man kan sq da ikke se om han er løbet tør eller om der er noget helt 4 galt.

    Godt Flemming kom forbi og holdte en GOD tradition i hævd


  • #18   23. aug 2009 Hvem fan når at stoppe med over 200 i timen

    nej jeg er IKKE Bajker


  • #19   23. aug 2009 plejer altid at stoppe hvis jeg opdager en mc,der behøver hjælp,men lige på motorvejen hmm nææh nej,så skal den pågældende være væltet eller andet alvorligt !!
    det er ren og skær selvmord-som folk kører der !!

    har altid ellers 2-3 kabler i sidetaskerne og værktøj-
    har selv oplevet en sprængt oliekøler i ydersporet,fuck det var varmt,heldigvis lædertøj på og ligeud kørsel-med 150 øøøh 130 hehe!!

    husk benzinen venner,særligt på hurtigvejen-det er alvor derude !!!


  • #20   23. aug 2009 Man må ikke stoppe på motorvejen (hvis det er der du holdte) end ikke for at hjælpe.

    På de almindelige veje ser jeg det som broderskabets fornemmeste tjans at stoppe og yde assistance smiley



  • #21   23. aug 2009 Som jeg selv skriver, ja det er min fejl at jeg løb tør, havde ikke fået skiftet fra res. til alm. tank sidst jeg tankede, og havde forventet flere km/l. da det var en langtur.
    Men det er altid ens egen skyld hvis man løber tør, hvis man køre i stykker er det lige så tit fordi der ikke er blevet vedligeholdt, osv.

    Men årsagen og min dumhed der er egentligt underordnet.

    Jeg har været med som barn helt tilbage fra sidst i 70érne og har selv kørt siden jeg måtte. Og kender hvordan kulturen var som en selvfølge den gang, og hver gang jeg hjælper nogen i dag, og de spørger hvad jeg vil have for det, er svaret altid, "Bare hjælp nogle andre en anden gang"

    Men jeg tror at mange af jer har ret, en masse af de unge, og friværdi/mode MC´isterne kender ikke eller tager ikke kulturen til sig.
    Det er sørgeligt, men konstateret at det er faktum.

    Og jo jeg har vejhjælp. men træls at stå og vente på dem, de er sku altid lang tid om at komme.
    Inden jeg fik ringe efter hjælp, der kunne nemt have været en der lige tog mig bag på, de 8 km. til tanken. Så havde der nok været en anden der lige kunne tage mig med den anden vej. Og jeg vil personligt skide det et stykke at det kan give en bøde at holde i nødsporet, jeg vil gerne se den betjent der giver en bøde for det.


  • #22   23. aug 2009 Flemming (Nr. Lyndelse):

    "Hold da kæft de fleste af jer er nogle røvhulder............ :-("

    Jamen så må jeg jo pænt takke for en liden flatterende titulering. Jeg har en enkelt gang eller to måtte køre forbi en MC'is der stod i nødsporet.

    Og dette har jeg gjort, efter vurdering af sikkerhed kontra omstændighed.

    Langt de fleste af os, har mobilos med sig. Ellers er der telefoner langs strækningerne på motorvejene. Så medmindre at vedkommende ser ud til at være helt på spanden, vælger jeg altså at køre videre.

    Ikke for at være et røvhul (det er jeg åbentbart så alligevel), men fordi jeg sætter sikkerhed i højsædet, så godt jeg nu kan i betragting af, at jeg sidder på et tohjulet transportmiddel.

    Derimod standser jeg altid, når det er på en landevejsstrækning, hvor hastigheden er betydeligt længere nede.

    Mvh

    Et røvhul.




  • #23   23. aug 2009 Værsgo en super Bajker der altid hjælper

    (link fjernet)


  • #24   23. aug 2009 kontakt susanne fra nykøbing falsters politi hn har givet mig bøde for at holde med min bl da vi hjalp nogen med strøm problemer

    noget andet er at vi er alle ideoter forde du et fjols o glemme at du på res tank når du tanker ? ja det kan jeg godt se det os der ideoterne


  • #25   23. aug 2009 Jesper H

    Jeg er ude mærket klar over at det også skulle kunne gøres forsvarligt.
    Jeg har selv måtte passere nogen en gang imellem, fordi man i ydresporet opdager dem alt for sent til at gøre noget.

    Og hvis du konstatere at du høre til flertallet, står det for din egen regning, at du er et røvhul uden MC kulturen, det skal jeg ikke ligge i din mund.

    Hele debatten har presset sig på hos mig i lang tid, og så i dag blev det bare for meget, når jeg nu selv en sjælden gang havde brug for en lille hånd. Og erfaringen viser at hvis man pisser folk lidt af, får man mere opmærksomhed omkring problemet.

    Og problemet ser man ofte, også på landeveje og i byer.

    Hjælp dog hinnanden.


  • #26   23. aug 2009 Sorry har ikke noget bagsæde, du må klare dig selv smiley

  • #28   23. aug 2009 Og hvem kan for øvrigt se om man er løbet tør eller har et andet problem?

    Kunne være at den var i stykker og der senere kom en vejhjælp.
    Måske jeg så havde sat pris på et lift hjem. Måske jeg ikke har en mobil, eller den var tør efter at have været på træf.


    Årsagen er diskusitionen underordnet.


  • #29   23. aug 2009 Flemming (Nr. Lyndelse): "Årsagen er diskusitionen underordnet."..

    Det mener jeg så ikke den er. Du kan gå i stå på en motorvej, hvor der er telefoner, du kan ringe fra.. du ved de orange bokse. De står med indbyrdes afstand der ikke overstiger en rimelig gå afstand. Så går du i stå på en motorvej og uden batteri på mobilos, har du stadig ret gode muligheder, for at skaffe hjælp.

    Og så kan du gå i stå på en jysk landevej, hvor der er pænt langt mellem huse og anden for for civilisation (undskyld, hvis nogen jyder føler sig stødt her). Og så er du slemt på spanden, hvis mobilos er løbet tør.

    Jeg stopper altid (nu har jeg så kun været ude for det en enkelt gang og han havde fået et insekt i øjet) når jeg ser en MC på en landevej.

    Men på motorvejen skal han vise tydlige tegn på at han seriøst er på røven, før jeg tilsidesætter samtlige regler.. dette være sig såvel sikkerhedsregler som trafikregler.

    Sorry to say....


  • #30   23. aug 2009 Jeg stopper kun på motorvej hvis folk åbenlyst ser ud til at være i nød. (styrt, punkteret, ild, røg, ligger ned)
    Jeg stopper sku ikke for et røvhul der er så dum at køre tør på en motorvej.
    Hvad er lige dit problem, du havde jo både mobilos og en veninde med bil.
    Hun kunne vel også have kørt på motorvejen med en reservedunk så du ikke skulle trække.
    Lad være med at gøre din egen dumhed til vores andres problem.
    Så ka du lær det!


  • #31   23. aug 2009 Kapitel 6- Særlige regler for færdsel på motorvej og motortrafikvej
    § 46
    Stk. 2. På motorvej og på tilkørsels- eller frakørselsvej til sådan vej er det ikke tilladt at foretage vending eller bakning. Der må ikke standses eller parkeres uden for de anviste parkerings- eller rastepladser. Standsning ved nødtelefon er dog tilladt med henblik på anvendelse af nødtelefonen. Trafikministeren kan fastsætte regler om lejlighedsvis standsning og parkering af arbejdskøretøjer, der ikke udfører vejarbejde.

    - Det er helt fint, at du gerne vil denne debat, som du skriver længere oppe, men under disse omstændigheder som du trækker frem her som "hoved-årsagen" til denne tråd (motorvejs-stop pågrund af mangel på benzin) mener jeg er tegn på dårlig attitude - da du "måske" ved næmere eftertanke burde skamme dig over at "havarere" på grund af sjuskeri - og derved OGSÅ bringe andre i fare på motorvejen, da motorvejen kan være et ret farligt sted.


  • #32   23. aug 2009 hr grauballemanden hvorfor fanden blander du mig ind i det her for. men jeg må gi flemming ret mc kulturen er ikke som den var for 10 15 år siden der kunne man regne med at hvis der kom en mc forbi ville han/hun stoppe og spørge om man havde brug for hjælp.men i dag er der desværre mange med den samme egoistiske tankegang som dig hr grauballe lad venligst være med at linke til min profil en anden gang eller jeg får dig frossset

  • #33   23. aug 2009 Dvs du er sur over folk ikke stoppede op på motorvejen, og hjalp med at skubbe en mc 1-2 km i nødsporet fordi du havde glemt at tanke?

    En anden gang vil jeg nok foreslå du bare hopper over autoværnet, og venter på en bil med blink der kan hjælpe, så du, og den eller de, som ikke har tænkt så langt ikke risikere at blive pløjet ned af en anden bilist.
    Det er monster farligt at bevæge sig derude, og personligt havde jeg nok selv ringet til falck eller politiet hvis jeg så en komme trækkende med en motorcykel på motorvejen!


  • #34   23. aug 2009 Mit problem er at selvom at der er mange her i tråden der siger at de er hjælpsomme, så er der ikke ret stor % del der faktisk er det ude på vejen.

    Og det er sku en sørgelig drejning.

    Tænk sig, at der var engang hvor man var sikker på at bare der kom en MC. så kunne man få hjælp, uanset om man har dummet sig eller ej.

    Men alle jer der ikke hjælper, eller vil stoppe osv. så husk lige at frasige jer hjælpen selv, hvis i får brug for den en gang.


    Jeg hjælper/stopper ved MC folk på vejene flere gange om året, i år har der været,
    2 der ikke kunne finde MC camp fyn, jeg kørte så foran dem der ud, selvom at det var en omvej.
    1 der var løbet tør på motorvejen, han havde løst det ved at ringe efter en der kom med benzin.

    Bare det at folk stopper og tjekker om der er noget man kan gøre, det er guld, og det er vi ved at midste.


  • Lars B
    Lars B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 MC-er: 2 Svar: 23
    #35   23. aug 2009 ja for fanden hr. grauballemand, det går sgu ikke du linker til jimmy´s profil...

    det fandme godt det ikke er min profil


  • #36   23. aug 2009 Synes det lidt langt ude at tage sådan på vej, kan godt være kulturen har ændret sig, ville kunne forstå din frustration havde det været på landevej eller andet.
    1. Det er ulovligt at standse på motorvej
    2. Det er pisse farligt.

    Du kan sguda ikke sidde og være tøse fornærmet over at folk ikk vælger at skide på loven og sætte sit eget liv og lemmer på spil, pga din dumhed ikk at ha nok benz på.....................!
    Gad godt se denne tråd hvis din dumhed havde ført til en ulykke, så kan du godt stikke kultur og alt andet et vist sted hen.


  • #37   23. aug 2009 Jeg kører altid +250 på motorvejen.. Det er det eneste formål med en motorvej!

    Fra jeg ser en stå i nødsporet, til jeg er stoppet, går der 2 km, og nok er jeg en flink fyr, men at vade 2km tilbage til en en der står i vejsiden, blot for at fortælle ham at han er en idiot, når han fortæller mig at han er løbet tør, det gider jeg sgu ikke smiley


  • #38   23. aug 2009 En rigtig god diskussion. Nu har vi så fået slået fast, at vi der er blevet MC'ister i en sen alder ikke fatter kulturen og kun tænker på os selv.
    Dejligt at få det fastslået - det gør verden mange gange lettere at leve i hvis man kan sætte mennesker i bås på den måde. Det undrer mig dog at du Flemming som gammel garvet dreng i MC kredse kørte tør på en motorvej. Dete er faktisk lige til at grine af, at du så sviner alle nye, 30-50 årige over en kam:)
    Med fare for at bringe støj ind i dit meget simple verdensbillede, vil jeg til hver en tid stoppe for at hjælpe en MC i nød.
    Glæd dig iøvrigt over krisen, den skal nok få luget ud i alle modedyrene og medløberne som ødelægger jeres ædle MC kultur:)


  • #39   23. aug 2009 Iøvrigt: Jeg hilser på alle MC'ister, og 98% hilser igen... Så det med at folk ikke hilser mere bliver nok snarere nævnt fordi det passer ind i den gang brok der startede denne tråd.

  • #40   23. aug 2009 Kim O.

    Ved ikke om det fremgår tydeligt, men for fanden jeg er sku da flov over at løbe tør, og ingen tvivl om at det er for dumt. Men det skete!
    Og det er så anden gang det er sket på de sidste 16 år, 1. gang pga en deffekt benzinhane så den ikke løb tør på hoved tanken med lige tog reservetanken med, og denne gang fordi jeg ikke havde drejet den ved sidste tankning, og fejlberegnet mit forbrug.

    Jeg vil så sige at ang. det med at hilse, så synes jeg at de fleste er gode til det. men det kan nogle gange være svært at se hånden den lige vipper på venstre greb.


  • #41   23. aug 2009 Kim O - Synes også vi stort set alle hilser smiley Synes vi er hjælpsomme og har det smadder hyggeligt når vi møder hinanden rundt omkring :-))

    Flemming (Nr.Lyndelse) J - Årsagen til at man skal passe på med at pege fingre af andre er, at tre fingre peger direkte mod en selv, eller sagt på en anden måde, Ikke smart at spytte op mod vinden smiley

    Vær du lykkelig for der ikke skete dig noget, på motorvejen, og at du så heller ikke blev årsag til at en anden kom tilskade/ og nyd at du er godt hjemme ;-))

    (link fjernet)



  • #42   23. aug 2009 Jimmi P

    Du fanger den nok smiley og få mig frosset uhhhhh jeg ryster allerede (af grin), og du kan se min egoistiske tankegang fint gået mester du er synsk

    ha en god dag, og glem nu de sure opstød de gir mavesår

    han er nu stadig super bajker

    (link fjernet)


  • #43   23. aug 2009 Hånden på hjertet, sku du lige tjekke benzinpriserne ved den næste tank før du ville tanke?:-) Nærrigrøv:-)

  • #44   23. aug 2009 Jeg er vel et af de meget store røvhuller for jeg er ung på mc og aner ikke hvordan kulturen var for 20-30 år siden, for der var jeg ikke kommet til verden.

    Så derfor lover jeg at jeg vil leve op til min nye titel ved hverken at hilse eller hjælpe andre mc'ister den næste uge, blot for at prøve og se om det er det værd.

    Med egoistiske hilsner
    Det store røvhul


  • #45   23. aug 2009 fuck en nitte du har linket til der Grauballe.......
    har set ham flere gange og han kører ad h...... til , og gider dælme aldrig hjælpe når man er kørt tør eller lignende


  • #47   23. aug 2009 LOL Jimmi P

    Du er skarp hva !...


  • #48   23. aug 2009 Enig Gud et kæmpedræn, jeg ville bare pakke det lidt ind

  • #49   23. aug 2009 Det er da sindsygt så bange folk er for at stoppe på en motorvej.
    Når du holder stille i nødsporet kommer der biler forbi med 110 - 130 kmt i 2 andre spor. Jeg kan ikke se det farlige i det.
    Men jeg synes nu ikke at folk er så bange mere når de selv kører på motorvej. De kører jo gerne 200++ kmt i de meget farlige spor hvor bilerne kører. Hvordan hænger det sammen. Indtil videre har jeg kun læst dårlige undskyldninger for ikke at stoppe og høre om man kunne hjælpe med noget.
    At manden har dummet sig og kørt tør, behøver vi vist ikke diskutere mere, men tænk jer nu om, det kunne ingen at de 45 mcér der kørte forbi vide. De vendte blikket den anden vej, og lod som om de ikke så noget, typisk dansk moral idag.
    Til de yngere der har læst med her, synd at i aldrig har oplevet det at køre mc for 20 år siden. Fede tider som nok aldrig kommer tilbage.


  • #50   23. aug 2009 Nu har jeg læst ALLES indlæg på denne tråd, og jeg kan da se at der bliver peget fingre i alles retninger.

    Argumentet for ikke at stoppe på motorvejen er vidst ret klart. sikkerhed frem for alt, og better safe than sorry.

    Personligt kunne jeg da også godt tænke mig at når jeg tager initiativ til at hilse med venstre hånd på landevejen, at bolden så samles op og der bliver hilst igen hver gang. Men nogen gider ikke det show, og ser det at køre mc som en egen personlig fornøjelse. Fred være med dem, og det er jo nok heller ikke dem vi møder på træf.

    Men der er også mange gode mennesker, og for ganske nyligt da jeg var ude og køre med en bekendt herinde fra, ja så kører han tør for benz et stykke uden for Roskilde. Til alt held er der en venlig sjæl i et hus der lige har noget saft på en dunk, og det får han så i maskinen. Vi kører til roskilde og hæver nogle penge og kører så tilbage med en 50ér til den pågældende og så var alle glade.

    Jeg vælger at konkludere på det skrevne her i tråden, at vi som danskere bare generelt uanset sammenhæng, skal blive bedre til næstekærlighed. Og kald mig nu bare pladderhumanist, men vi lever kun én gang og der hvor vi har mulighed for at hjælpe bør vi træde til. - bare ikke på motorvejen.

    Det sjove er at hver gang man hjælper andre, får man tifoldigt igen på det ene eller det andet plan.

    Jeg forbeholder mig retten til at dø lykkelig.


  • #51   23. aug 2009 Damn Grauballe at du vil være dig selv bekendt. pttthhhyy smiley

  • #52   23. aug 2009 Fuck nogle hjernetomme udtalelser nogle herinde kommer med..
    Dumsmarte bemærkinger er der altid nok af.

    Jeg ved personligt ikke, om jeg var stoppet, da jeg stort set sjældent kører på mc på motorvejen..


  • #54   23. aug 2009 tank og vær glad :-)...verden er et hårdt sted ...

  • #55   23. aug 2009 winnie/honda sælges S - Forsøgte du dermed at højne standarden med dit indlæg? ;-D

    - For 3,5 månede siden gik det grusomt galt, for en nødstedt uden benzin smiley
    Motorcyklist dræbt i nødspor på motorvej!
    http://www.dr.dk/Regioner/Aarhus/Nyheder/Horsens/2009/05/08/070647.htm


  • #56   23. aug 2009 Sidst jeg holdt i nødsporet om natten i regnvejr, der kunne jeg dælme også komme væk fra cyklen, mener at det er på en helt anden måde farligt.

    Men fred være med det at det var på en motorvej, så lad diskusitionen handle om landeveje osv.
    Nå nej, for der hjælper alle her inde jo, så er det alle dem der ikke skriver i tråden, eller ikke er på MCG der faktisk er dem der også bare køre forbi.


  • #57   23. aug 2009 gud og grauballe i er sgu sjove og høre på at jeg blir fornærmet over at du linker til min profil er fordi du gør det for at provokere mig jeg kan ikke se hvorfor men det er jo nok mig der er dum. og mand behøver ikke være synsk for at finde ud af ad du er egoist man kan bare læse nogle at de indlæg du skriver så finder man hurtig ud af hvad du er for en type men bare i more jer små hjerner små fornøjelser

  • #58   23. aug 2009 Fnis, ham Jimmy er sgu ikke for skarp smiley

  • #59   23. aug 2009 jimmi p ...du er blevet punked smiley gammmmmmelt trick

  • #60   23. aug 2009 Flemming (Nr.Lyndelse) J - Årh, dine påstande om manglende hjælp fra andre, er nødvendigvis ikke HELT det samme som det andre af os oplever - men derimod lå uheldet i, at du stod på MOTORVEJEN......og dit indlæg ville have været rigtig godt at debattere, såfremt at du henvendte dig en smule pænere til vi andre ;-))

    Denne her øvelse kan hjælpe på det smiley
    Smil! Prøv engang. Træk mundvigene op. Det behøver ikke at være noget naturligt smil, bare det slår en bue, der ligner. Klem gerne øjnene lidt sammen. Og lad så billedet stå et øjeblik!
    -Tak. Du har lige gjort dig selv en lille smule gladere, ændret din hjerne en anelse og dermed øget sandsynligheden for, at glæden vil komme din vej igen smiley


  • #61   23. aug 2009 Jimmy P

    Alle der trykker på det link, kommer ind på deres egen profil smiley

    Smiler..


  • #62   23. aug 2009 Flemming der er ingen tvivl om at Bikerkulturen ikke er hvad den har været ! men tror faktisk at du må have været uheldig ,at der var 35 -40 der kørte forbi dig , måske skulle du istedet for at tælle mcer have set mere nødlidende ud. smiley
    tror også at det spiller ind at der er kommet så mange mcer på vejene på samme måde som at man dårligt kan komme frem på vandet mere, der hilser man heller ikke på alle mere , og gudskelov for så ville man have en tennisalbue efter en god eftermiddag på svendborgsund.
    jeg hilser dog stadig når jeg er på mc både på racere, HDer , kinamc og er jeg i godt humør(hvilken jeg næsten altid er på mc) kaster jeg også et håndtegn på 45 knallerter.og som oftest hilser alle tilbage. ser jeg en i nød tilbyder jeg min hjælp og kommer jeg selv i nød og bliver hjulpet er jeg rigtig glad. og det kunne jeg finde på at skrive en tråd om. men jeg ville aldrig regne med at folk , fordi de havde valgt samme transportmiddel/legetøj automatisk kom mig til undsætning.


  • #63   23. aug 2009 ha ha griner der blev jeg snydt sorry

  • #64   23. aug 2009 Flemming (Nr.Lyndelse) J
    Super du havde din mobil med. Så fik du jo den hjælp, du skulle have. ,o)Hvad er problemet?


  • #66   23. aug 2009 Jeg tror ikke den omtalte MC kultur har ændret sig mere end den øvrige trafikkultur har de sidste 15-20 år.
    Man ved jo aldrig hvornår der komme en polsk lastvognschauffør der falder i søvn bag rattet, fordi han har kørt de sidste 24 timer i træk.
    Pointen i den her tråd handler lige så meget om motorvej kontra landevej, som viljen til at ville hjælpe andre generelt.
    Jeg kører ikke på motorvej for fornøjelsens skyld og har slet ikke lyst til holde stille derude.
    Hvor mange smadrede autoværn ser man ikke derude hver gang. ( i bil )
    Der er for mange trafikanter, der har for travlt med alt andet end at koncentrerer om at køre.
    Næste gang du kører tør, så gør det på landevejen. Så skal jeg sku nok stoppe op !


  • #67   23. aug 2009 Læderdragt nypris:

    Kender sandelig godt det du linker til. Tragisk!
    Men syntes generelt folk har nogle frygtelige udtalelser om hinanden også i dette indlæg, og syntes egentlig også, at jeg giver min saglige mening om emnet.


  • #68   23. aug 2009 winnie/honda sælges S - Blev bare lidt overrasket over dit ordvalg smiley

  • #69   23. aug 2009 Læderdragt Nypris:

    "Denne her øvelse kan hjælpe på det smiley
    Smil! Prøv engang. Træk mundvigene op. Det behøver ikke at være noget naturligt smil, bare det slår en bue, der ligner. Klem gerne øjnene lidt sammen. Og lad så billedet stå et øjeblik!
    -Tak. Du har lige gjort dig selv en lille smule gladere, ændret din hjerne en anelse og dermed øget sandsynligheden for, at glæden vil komme din vej igen :-D"


    DET VIRKER..!!!! GGG


  • #70   23. aug 2009 Jesper H - He he, ja er det ikke en genial øvelse ;-DD

  • #71   23. aug 2009 nogen gange må folk også selv vise at de har brug for hjælp, istedet for bare at stå og regne med det hele kommer til dem på et sølvfad, for det er ikke til at vide om folk bare er stoppet for at rette på oppakningen eller andet de selv kan klare...



  • #73   23. aug 2009 eg er kommet et trin videre i den øvelse.. Jeg holder mig på maven og griner. Damn!! Har lige brugt tid på at læse om op til flere såkaldte MC'ister brokke sig over at nogle ikke stopper på motorvejen for at hjælpe et tilsyneladende selvforskyldt havari. Hmm.. Simpelt og uden at skulle pudse min glorie.. Spørg pot-jens om han synes det er en god ide og han vil svare at det koster kassen at stoppe i nødsporet uden selv at være havareret.. Så svaret er nej. Jeg var også tordnet lige forbi dig Flemming. Hvis du vælger at køre uden vejhjælp af den ene eller anden art, er du f.... selv ude om det. Hvis du ikke holder øje med din tankmåle og skiltningen på vejen og derfor løber tør. Så er det også din egen skyld. Ergo ser jeg ingen grund - anden end at more enkelte af os herinde - til dine sure opstød.

    Et tænkt eksempel. Jeg kommer kørende ad motorvejen på min fugl og ser længere fremme en MC i nødsporet. Jeg vælger at blinke ind bremse bag den havarerede. Det er en harley og den er pakket til ferie. Den er punkteret på forhjulet. Hvad er det lige jeg kan gøre her?? Jeg kører ikke rundt med en dåse tirefix, og han har den åbenbart heller ikke selv. Hvis han hopper bag på min maskine, forlader han naturligvis sin Harley og dermed dækker hans forsikring med 99% sikkerhed ikke. Er det så her jeg skal køre 15-20 km til næste afkørsel og finde en tank med tirefix, og så trille i modsat retning og finde en afkørsel for at returnere til en MC'ist som for at spare lidt på budgettet og have råd til en Harley, ikke har vejhjælp?? Naa.. Det tror jeg nok ikke..

    Selvfølgelig kan situationen se helt anderledes ud og det kan jo tænkes at han ikke holder på en motorvej. Så udelukker jeg ikke at jeg måske vil standse. Så gør jeg jo heller ikke noget ulovligt smiley Pudse, polere, pudse.


  • #74   23. aug 2009 Hvad er tirefix??

  • #75   24. aug 2009 Det er sku nok ikke alle, der har tid til at stoppe op på motorvejen, for at se hva du fejler .For et eller andet fejler du sku, når du kan side her og himle op, over noget der kan klares med et enkelt opkald .Og for at gøre en lang historie kort, søg dog psykolo hjælp og kom vider mand. PS.Jeg var sku også buldred forbi (0;

  • #76   24. aug 2009 Niels R

    Det er spørgsmålet om den kommentar der siger mest om dig eller mig !


  • #77   24. aug 2009 Flemming (Nr.Lyndelse) J - Herligt at se at smile-øvelsen allerede har hjulpet ;-D

    Ps. Du skal nu alligevel have ros for at du IKKE har slettet tråden, med de hug du får smiley - Tror jeg sgi'da jeg ville have gjort ;-))


  • #78   24. aug 2009 Helle : det kunne du da ikke finde på ! at slette en tråd bare fordi man ikke bliver klappet på ryggen !
    Dialog gør klog (det både passer og rimer)


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #79   24. aug 2009 Flemming (Nr.Lyndelse) J:

    Må jeg anbefale dig et Falck-abonnement? Så kan du bare smide dig ned i græsset, nyde solen og din selvfede forsvundne biker-kultur - men husk lige selvlysende redningsvest, okay? Hvis du ikke er klar over det, så "kan" du få bragt benzin ud - mod betaling af benzin'en - hos Falck! Kan varmt anbefales til sådan én som dig...der sætter "alle bikere" over én fællesnævner!

    Som mange andre har indikeret, så stopper vi altid for at hjælpe andre nødlidte bikere... men fremover vil jeg indføre en undtagelse...nemlig checke om det er dig som holder i vejsiden! Og hvis det er tilfældet, så vil jeg smile bredt fra øre til øre...gå hovmodigt med raske skridt hen imod dig...prøve at se lidt skummel og truende ud...(svært med det brede smil, men jeg forsøger!)...og når jeg nærmer mig din tørstige motorcykel...vil jeg flå et folder ud fra inderlommen og råbe med 185dBa: Kan jeg tilbyde dig et FALCKABONNEMENT!!!!!!

    smiley


  • #80   24. aug 2009 michael og hans - hvorfor skriver I egentlig jeres navne med småt? Årh bare glem det ;-DD

    Jo Michael,, kunne jeg da godt finde på, der er sgu'da stadig lidt Pippi i den gamle her ;-P

    Hans - Herligt sjovt morgen-indlæg smiley


  • #81   24. aug 2009 mindreværd forårsaget af alle de stærke(læs hysteriske) kvinder der har været omkring mig i hele min barndom ,børnehaven , kollektivet, skolen.
    eller også er det bare en fejl smiley


  • #82   24. aug 2009 michael B - Ha ha ha....

  • #83   24. aug 2009 Læderdragt*NyPris* smiley B


    Jeg sletter den ikke, af den årsag at jeg egentligt er ligeglad med hvordan den ender.
    Hvis mange bliver mere opmærksomme på, lige at give hinnanden en hånd, så er misionen lykkedes.
    Uanset hvormeget jeg har fejlet og at det var motorvej osv. så vil det være dejligt at puste lidt mere liv i biker kulturen igen...


  • #84   24. aug 2009 pustttttt....hjalp det lidt smiley

  • #85   24. aug 2009 Jeg stopper altid... hvis folk tydeligt viser, at de ønsker, jeg gør det. Står du bare der, så går jeg ud fra, du har styr på det. Vifter du med arme og ben, så holder jeg da selvfølgelig ind til siden.

  • #86   24. aug 2009 Flemming (Nr.Lyndelse) J ........ØH - "give hinnanden en hånd"?!?!?!? ....synes nok du strammer forventningerne igen, tror IKKE der er ret mange der har sådan en i overskud ;-(

    - Hmm hm....må have mi´sforstået din tråd, sorry, troede det var sådan en her m/ indhold du efterlyste ;-P

    (link fjernet)


  • #87   24. aug 2009 Dialog gør klog - hvordan fanden kan det rime ;o)


    Fed tråd... Hahahaha!


  • #88   24. aug 2009 dam der er mange der ikke vil hjælpe. Jeg forsøger at hjælpe andre når jeg har mulighed for det, for jeg kunne godt tænke mig at andre hjalp mig hvis jeg havde brug for det. At det er farligt på motorvejen.. min bare r**... der holder da tit biler i nødsporet og det er et fåtal der bliver ramt, så det er ikke bange for. Det er bare en dårlig undskyldning!!

    For ikke lang tid siden stoppede jeg og hjalp en hvor gear armen var faldet af. Det er da en herlig fornemmelse at kunne hjælpe en så der kan køres vidre igen uden at skulle ringe til falck og stå og vente i flere timer.

    Hvis jeg får brug for hjælp, så håber jeg da at der er en der stopper, ellers skal jeg nok sørger for at der kommer hjælp frem. ingen problem.


  • #89   24. aug 2009 Vist 1347 gange

    Der er godt nok mange der er aktive i debatten her.
    Tror jeg ringer til TNS GALLUP og får dem til at lave en officiel undersøgelse af "bajkerkulturen". Hvem sender hatten rundt, for det kommer til at koste gryn...? ;-P


  • #91   24. aug 2009 selvsving

  • #92   24. aug 2009 ok nu har jeg ikke læst links som du smider. Men mener nu heller ikke at det er så mange. Er det for hele dette år? hvor mange biler/lastbiler tror du som får motorproblemer på de danske motorveje? Er rimlig sikker på at der lige nu holder rigtig mange biler i nødsporet rundt omkring i danmark. så hvis der normalt holder 5-10 pr dag hele året rundt rundt omkring. så mener jeg ikke at chancen for et uheld ikke så stor.

  • #93   24. aug 2009 kaizerSoze I - Hvis du får tid, så prøv at tage et kig på de link, måske får du en anden forståelse smiley (beklager at nogle lapper over hinanden!)

    Du skal selvfølgelig selv afgøre, om du er villig til at sætte dit liv på spil, for at hjælpe en nødstedt på motorvejen - med en bagatel ting - men der findes faktisk proffesionelle folk der tager sig af disse alvorlige opgaver.

    De opgaver mener jeg ikke sortere under os lægfolk at tage sig af, du kunne jo også i værste fald, risikere at forværre situationen - ved din pludselige fartdæmpning og frakørsel ind i nødsporet!

    Det bedste en person som oplevede det som Flemming, kan gøre, er helt afgjort at få parkeret sin mc længst inde i nødsporet og så hoppe over på den anden side af autoværnet, og væk fra den hurtige trafik. Derefter ringe efter hjælp.

    - Vil virkelig fraråde andre at gøre som kaizerSoze I - at bagatellisere motorvejstrafik - det skal man have respekt for, hvis man bare har sit liv en lille smule kært smiley


  • #94   24. aug 2009 nu har jeg ikke bagatelliseret motorvejstrafik, for man skal have respekt for det. Men derfor behøver man ikke være direkte bange for det. Hvis man er det så kan man jo ikke selv køre ude på motorvejen uden frygt for at der er en der trækker over i en eller andet. Man kan sagtens hjælpe andre, og samtidlig gøre det med omtanke så det er ok sikkert.

    Husk nu på at bede mig om at køre igen hvis jeg tilbyder min hjælp en regnfuld dag, hvor du står og har et problem smiley


  • #95   24. aug 2009 kaizerSoze I - Lov mig at du IKKE stopper hvis det er på en motorvej, for jeg kan ikke bærer at skulle have en andens liv på samvittigheden smiley

  • #96   24. aug 2009 svar på dit spørgsmål smiley

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=12230



Kommentér på:
Hvor blev MC hjælpe kulturen af?

Annonce