{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.306 visninger | Oprettet:

Andreas B
Andreas B
Tilmeldt:
24. aug 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Nybegynder søger ældrere MC {{forumTopicSubject}}

Hej alle på MC.

Jeg er begyndt at bruge en del tid herinde, synes det er hyggeligt at kigge på MC, da jeg har fået en interesse indenfor dette. Har ikke brug for en bil - så derfor er mit valg faldet på at jeg skal have en MC. En lækker cykel til nydels ture om sommeren, hvor man kan have damen bagpå.
Jeg elsker veteran - har altid syntes der har været en stor charme ved både veteran biler og MC'er.
Jeg leder efter en flot model imellem 1965 - 1979 - der skal have kraftig motor, som virkelig rykker. Elsker fart, men intet tuning - alt orginalt. Synes det andet tuning og modeficere er en skam. Så derfor en rigtig flot cykel med kraftig motor!
Har kigget meget på Honda CBX 1000 Super Sport 1979 - som jeg synes er virkelig fantastisk, og har en beundingsværdig motor!
Elsker sammenspillet af chrom og stor motor, de gamle dybe flotte farver, rund lygte osv.
Men det er godt med alternativer, så kan i komme med nogle evt. modeller der kunne være lækre? Flot med chrom og have den gammeldags charme. Den skal være 200 + i fart og have stor motor. smiley gerne 230 -40 stykker i fart.

Håber i finder noget, ellers vel jeg kigge mere efter Hond CBX 1000.

Mvh.

Andreas B


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nybegynder søger ældrere MC
  • #1   24. aug 2009 Prøv lige at se min. Den er nem at håndtere og kræver minimal vedligeholdelse.


  • #2   24. aug 2009 Du kan også kigge på min. Ved godt det er lidt fra hvad du ønsker, men jeg synes det er en lækker cykel at køre på. Den er hidsig i acceleration, har en god topfart, og der er plads til lillemor bagpå.

  • Andreas B
    Andreas B Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   24. aug 2009 Tak for din hurtige Respons. Dog synes jeg ikke dine bikes passer ind i det jeg søger. Søger lidt ældrere MC'er med mere oldschool look, meget lignende en CBX 1000

  • Andreas B
    Andreas B Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   24. aug 2009 Hej Wagner.

    Ja det er lidt langt fra. Da jeg virkelig søger Veteran. Dette er ikke en købs annonce, måske jeg har formuleret mig forkert i tråd. smiley Leder bare efter forslag til ting jeg skal have kigget på. smiley

    Indtil videre er det stadig Honda CBX 1000 der trækker. Folk der har noget info om en CBX både positiv eller Negativt er selvfølgelig velkommen.


  • #5   24. aug 2009 Køb da en cbx.. Toplækker maskine!

  • #6   24. aug 2009 Så er der kawasaki Z900, som jeg synes er flot. Og evt. goldwing 1000.
    Husk, at du kan indregistrere veteran MC fra udlandet uden afgift, så det er nok klogest at købe en MC ældre end 1975 smiley


  • #7   24. aug 2009 Veteran og +200 snævrer jo området noget ind

  • #8   24. aug 2009 Tag et kig på www.cbx.dk
    Det er den danske CBX klub.


  • #9   24. aug 2009 @ michael t

    har du et link til hvor det står?
    det vil jeg da gerne læse lidt mere om


  • #10   24. aug 2009 Jeg synes du skal købe en CBX 1000, den kan anbefales. Det er dog 30 år gammel teknik, så der kan blive brug for lidt justering i ny og næ.

  • #11   24. aug 2009 cbx 1000 eller en kava z1300. begge 6 cyl. og fine cykler

  • #12   24. aug 2009 Eller min GPz 1100 kawasaki? Den kan da også trække sig selv! Er måske lidt for moderne! ( Tænk, at jeg sagde det?)

  • Andreas B
    Andreas B Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #13   18. aug 2010 Hej Alle igen. Det er måske dumt at hive op i sådan en gammel tråd. Men har haft svært ved at finde den. Haha. Jeg er rimelig nybegynder på motorcykelgalleri.dk
    Angående en Honda CBX 1000, som jeg selvfølgelig er helt vild med, ligeledes er z1300 også en virkelig flot og lækker motorcykel. Det med det plus 200 var lidt at skyde sig selv i foden, da jeg var lidt naiv med hvor meget man får brug for det. Skulle istedet have skrevet acceleration! Kommer jo aldrig over 200+

    #Michael T - Kan du ikke uddybe dette lidt mere?
    #Ole C - tusind tak for linket.

    Ellers ville jeg spørger om en Honda CBX 1000 ville være en god investering for en nybegynder? Altså jeg er ikke særlig ferm med motorer, men hvis det er nødvendigt lærer jeg det. Da kunne godt tænke mig at prøve at kaste mig ud i et projekt, med et par hjælpende folk på sidelinjen. Snakkede med en Honda forhandler der sagde CBX 1000 var noget værre noget reperations mæssigt. Har den ikke et ligeså stabilt og pålideligt ry som CB 750 har?


Kommentér på:
Nybegynder søger ældrere MC

Annonce