{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
499 visninger | Oprettet:

Køre / ikke kører... {{forumTopicSubject}}

nu mensvi venter på vejret.... hvis det overhovedet er nødvendigt..

så snakkede jeg med en forhandler inde på messen i sidste weekend, og han sagde at det betød ikke noget om man kørte når der var salt på vejene så længe det var knas tørt, for så kommer salten jo ikke op på cyklen...og det er jo rigtigt nok...så hvorfor er det lige vi venter ??? hmm sku man lufte svinet..(ja okay og det er cyklen jeg snakker om her)....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køre / ikke kører...
  • #1   2. mar 2006 ja...vi kan vel altid få kvinderne til at vaske svinet.... og her snakker jeg IKKE om mc´en,,,,,, smiley

men jeg er med på en lille tur

• #2   2. mar 2006 Tror ellers det ville være mindre risikabelt at lufte det andet svin...

• #3   2. mar 2006 Så kan man sltså også tage sin ny pudsede cykel ud på en støvet grusvej uden den bliver møget til ? altså hvis der er tørt ?? Den forhandler skulle vel ikke være en af dem der har lige så gode historier som Ander And ?? LOL

• #4   2. mar 2006 det ser bare skidt ud....

http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark.htm

• #5   2. mar 2006 Det kan godt være at det er en dårlig sammenligning, men der er noget om snakken. For hvis man køre bag ved en bil og vejen er tør og der er salt på den, så kan man se hvordan saltet støver op bag bilen.

• #6   2. mar 2006 Er vejen tør og det er over frysepunktet tager jeg skam gerne en tur på cyklen.

Kører dog lidt forsigtigt og sørger altid for at vaske cyklen når jeg kommer hjem

• #7   2. mar 2006 Jeg kan da se saltet sætte sig overalt på min anden jernhest - den med rugbrødsmotor - uanset om det er tørt eller vådt, så jeg vover ikke at sende Aprilia'en ud på vejene før de er skyllet grundigt af..

• #8   2. mar 2006 Altså jeg kunne ikke drømme om at køre før det havde regnet en god del efter sidste saltning -vel typisk en 14 dage uden frost og minimum eet gedigent regnvejr.

Lige for at gnide "salt" i såret, så er der smidt enormt meget salt denne vinter = ovenstående regel er vel mere rigtig en nogen sinde.

At køre på en tør vejbane - er sgu da ren knold, det vælter op med tørt salt alle steder, hvad så når man kører i regnvejr eller vasker - nej vent min 14 dage - surt med den vejrudsigt, men sådan er det

vh

• #9   2. mar 2006 Det er ikke kun et spørgsmål om salt, men også et spørgsmål om at kunne få nok varme i dækkene... Der er jo ikke meget ved at smide den i det første sving...

Mvh. Rune

• #10   2. mar 2006 Ha han vil bare sælge dig en ny cykkel om et par år.
    nu arbejder jeg på en virksomhed der laver salt og syrefast rustfri kan ikke holde der alu er væk efter ca. 6 mdr.
    Mvh Finn

• #11   2. mar 2006 vil nok også være mest bekymret for om dækkende står fast, der er ikke meget bid i dem vis vejen er ca 0 grader. saltet kan vaskes af, men det er svært at rede en bike med vand og sæbe efter et styrt.

• #12   2. mar 2006 Saltet sætter sig over alt når d r tørt, for så kan det rigtigt
    komme ind i alle kroge.. og saltet begynder først at æde sig gennem lakken osv, når motorcyklen kommer ind i varmen igen..hvis d sidder på stel'et og det er under frysepunktet sker der ikk noget..

• #13   2. mar 2006 Salten skal nok komme ind ALLE steder....hva enten den er er tør eller ej. Det er straks værre at få det ud igen. Vi kender vel alle det der med at skylle noget ud af et hjørne eller en krog....ik nemt. Den hvide død er ikke til at komme af med igen. Og om salten så kommer på i tør tilstand, vil knallerten jo nok stå i en kold klam luft om natten eller på et andet tidspunkt....og så er salten ik så tør mere. Og så har vi problemet.
    Jeg lukker ihvertfald ikke Millen ud før jeg er sikker på at vejene er skyllet godt af.

• #14   2. mar 2006 Hvis du er i tvivl om du har gjort noget dumt efter du har kørt en tur på tørre men saltede veje.....så smag på dit kåbe glas...det er jo så rent at det ikke skulle være et problem, og der er squ ingen myg og fluer der våger sig ud nu, he he.

• #15   2. mar 2006 "ingen myg og fluer vover sig ud nu" LOL.
    Nej på det punkt er de klogere end os mennesker. De ved godt der ikke er nogen ide i at leve på den her tid af året, så de ligger rigtigt dejligt inde i deres respektive pupper. Det tror jeg også jeg gør næste vinter. Jeg går sgu i hi.

• #16   4. mar 2006 Du får stadig saltstøv over hele cyklen. Men det er ikke noget problem bare du vasker cyklen godt efter hvert gang du har våret ude.
    Men har det regnet i 4-5 dage så er salten væk fra vejene.
    Normalt er det først omkring midt i april det er at salten er væk. Kommer an på regn og hvormeget frost vi har haft i år.
    Men kør du bare, så længe du sørger for at give din cykel et skumbad når den kommer hjem.

Go' Vind
    Mike

Kommentér på:
Køre / ikke kører...

Annonce