5.263 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
17 Svar
sv 1000 sv 1000
er bare lidt nysgerig om hvordan i kan se om en sv 1000 er en k1 k2 k3 k4 k5 k6 k7 k8
hilsen allan
0 synes godt om
apr 2007
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 69 Svar: 221
Men stellet er sort i k7 og der kom også abs på fra dette årstal
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 128
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 128
aug 2007
Følger: 53 Følgere: 102 MC-er: 15 Emner: 226 Svar: 3.248
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 28 Emner: 39 Svar: 1.138
aug 2006
Følger: 51 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 22 Svar: 1.305
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 128
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 370
K3 = Suzuki på tanken
K4 > S på tanken
K3 > K6 = Sølv stel
K7 > Sort stel.
Tror det var det.
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.928
Min egen er en K3 med K5 bagsvinger og K6 potter og spjældhuse fra K4 og sådan er den lavet på fabrikken i septemper 2002
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.720
K3 var første år den blev lavet. Forrørene er længere end alle andre årgange, der står Suzuki på tanken i stedet for S på alle andre, bagstellet er lavet af stål og er vinklet højere end alle andre, fodhvilerne er højere over jorden da footpeg'en sidder i samme niveau som nederste bolt på konsollen, tanken er lavet en smule anderledes i bagenden, og højre sidedæksel har ikke et hak til bagerste bremsevæskebeholder som alle andre. Der er sikkert andre forskelle, men det er de væsentligste. Bagdæmperen har reservoiret skråt opad i stedet for lige bagud, da batterikassen sidder 15mm højere.
K4 var året der blev importeret flest SV1000'ere. Fra sidst i 04 og langt ind i 06 kunne man finde den nøgne til 99.995 kr og S modellen til 109.995 kr. Dem er der solgt rigtigt mange af som værende nyere årgange, på grund af registreringsdatoen. Alle bagende detaljerne blev ændret i forhold til K3'eren, fodhvilerne blev sænket en smule og forrørene blev kortere.
K5 blev der solgt meget få af, da markedet allerede var oversvømmet med K4'ere, som jo var mere fordelagtige i pris. Der er nu 2 MAP sensorer og højere opløsning på styreboksens benzintabel, så ledningsnet og styreboks er anderledes fra de to tidligere årgange, som giver 5-7hk mere på hjulet og bedre motorkarakteristik, dog stadig med masser af plads til forbedringer ved montering af f.eks powercommander.
Stellet er nu sort og der kan fåes flere farvekoder i modellen end nogensinde. Vist nok 11 forskellige, mener jeg at kunne huske - men det er jeg ikke sikker på...
K6 og K7 er magen til K5 på stort set alle punkter.
I 2008 og 2009 bliver der skubbet hårdt på med en "Limited Edition" som er en K7 med fuldkåbe og andre potter + lidt andet guf. Mon dog importøren er klar over at den cykel ikke kan overholde sin egen EURO norm, da man jo fjerner katalysatorerne på den?
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.720
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 128
mar 2009
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 4 Emner: 8 Svar: 168
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.928
sep 2006
Følger: 37 Følgere: 36 MC-er: 4 Emner: 18 Svar: 431
K3 og K4 lagt oveni hindanen. Gennemsigtig er K4
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 7 Svar: 368
Fint billede, og det viser jo tydeligt hvorfor K3 er langt den fedeste model af SV1000s
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.928
sv 1000