1.854 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Nordkap og større Mc % Det store kort Nordkap og større Mc % Det store kort

God formiddag til alle her på Mcg !
Jeg har en række spørgsmål til jer, omkring anskaffelsen af en større mc (Sv 650s), problemet er bare, at det store kort, ikke er trådt i kraft endnu.
Dette sker i forbindelse med en tur til nordkap næste sommer. Da jeg tog kortet som noget af det første, fik jeg det d. 24/8 08 og jeg har fødselsdag d. 12/7.
Dette vil altså sige, at jeg først får det store kort d.24/8 2010 "officielt". Men men... Og det er på dette punkt, at moralprædikener helst undværes, hvis muligt. Det er for sent på året at tage afsted i slutningen af august. Derfor er planen at sælge den lille ninja, anskaffe en sv 650s til næste sommer og køre til Nordkap anyways. Men hvorn funker det liii med forsikringen? Har bla. valgt denne mc på grund af overskuelige forsikrings muligheder. Men er det muligt at få ansvar/kasko på, Selv om der nok er 1-2 måneder til det store kort? (dette har jeg selfølgelig ikke tænkt mig at oplyse til forsikringen, men bare at jeg er 20 og tog kortet som 18 årig) Jerg bryder mig ikke specielt om at snyde, men sådan ligger landet nu engang.

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nordkap og større Mc % Det store kort
  • #1   5. sep 2009 tjoh, altså planene er jo fin nok. Du skal bare være opmærksom på der er 2 steder den kan gå galt. 1) Når du kører udlands ser policen det helst at der står på dit kort at du har det store, dvs. ikke bare fra udstedelsesdato. 2) I tilfælde af du lemlester nogen, gider forsikringen ikke betale og du kan ende på en milliongæld (i værste tilfæde).

Men altså, skal du til Nordkap skal du vel til Nordkap..

• #2   5. sep 2009 (dette er ikke moralprædike)
    Laver du noget dumt og ikke har det lovlige kørekort hænger du på skaden om den så er på dig eller andre og vist også delvis selv om det ikke i realiteten ikke var din skyld.

Dog dækker forsikringen nok i første omgang hvis du laver dumme ting på andre, men du vil højst sandsynligt få forsikringen på nakken bagefter så du selv står til at betale hele festen.

Jeg ved ikke hvordan du er stillet med hensyn til loven hvis du bliver taget for at køre lidt for hurtigt i norge og så ikke har det fornødne kørekort. Men højst sandsynligt vil du nok ikke stå så godt.

korte udgave er vist: lad være med det.

• #4   5. sep 2009 pis!! nu blev det lidt moralprædike til sidst i mit indlæg :o(

• #5   5. sep 2009 Jeg synes der er en klar forskel fra moralprædike, og at give et godt råd. Og synes absolut kun, at der har været givet gode råd i denne tråd. Jeg kan sagtens se jeres pointe, og der er da også et halvt år mere, til at tygge på den. Bonus spørgsmål : Kan det lade sig gøre, at tage derop på en ninja 250r og vil jeg i så fald, have været den første til at gøre det ? smiley

• #6   5. sep 2009 jeg synes du skulle købe den sv650.. og så drosle den.. den bliver nemlig droslet på gassen.. så du har stadig riglig af moment.. så tror ikk du mærker så meget til droslingen når du kommer fre den lille maskine;-)

og når du så kommer hjem får du droslingen af og kører fuldt lovligt... og så har du vendet dig til maskinen...

god tur!!

• #7   5. sep 2009 Det kunne selvfølgelig være en mulighed. Nogen erfaringer med, hvad det koster at drosle?

• #8   5. sep 2009 ikk lige.. men et hurtigt sku omkring 1500 kr!! billigt sluppet vis det går galt;-)

• #9   5. sep 2009 3000-3500 hvis du skal på værksted og have det lavet... ca...

• #10   5. sep 2009 Ingen problemer med at tage turen til Nordkap på en kawa 250. Sad og læste på kinøjser klubbens hjemmeside for et stykke tid siden, om en der tog turen på en 250kubiks chopperbobber. Hvis han kunne på sin kineser, så kan du også på din kawasaki:-)
    Rigtig god tur.

Anders

• #11   5. sep 2009 klimaet og vejen til nordkap er anderledes end her i danmark,
    så du kan godt køre august - septemper ,
    ikke kør turen hvis papirene ikke er i orden.

• #12   5. sep 2009 Jyllands vogter - Har lige set artiklen igennem, der kan man bare se! Så er det da bestemt også en mulighed. Hans (faaborg) ja klimaet er anderledes, bliver det ikke langt hurtigt koldere deroppe da(?!)

• #13   5. sep 2009 Du skal nok overveje din siddestilling på cyklen, en sv har et dårligt ry hvad det angår. Og hvis du bliver bidt af det med langture kan du nemt blive ked af den, nu ved jeg ikke hvor lange stræk du har taget på den lille ninja, men prøv at tage en tur på ca. 10 timer en dag så ved du nogenlunde hvordan det er, jeg har været lidt omkring på min bmw og ved at det er ret vigtigt at man sidder ordentligt så du også kan koncentrere dig om at nyde turen i stedet for at tænke på ondt i håndled, ryg, knæ og røv...

• #14   5. sep 2009 Tja Magnus D, det er til sommer min mulighed er der, men hælder også efterhånden til at drosle, eller tage afsted på nuværende mc.

• #16   5. sep 2009 Jeg elsker min SV650S, men jeg vil også være ærlig at sige, at mens jeg INTET har at sætte på køreegenskaberne, så er den bestemt ikke bygget til langture. Hvis du mener sådan en tur seriøst på en SV650S, så bør du få hævet og flyttet styret tilbage, få bedre sæde(r) på og eventuelt få flyttet fodhvilerne... og er vi så ikke derhenne, hvor det går op for en, at det ikke er den motorcykel, man leder efter?

Det vigtigste på sådan en tur er en driftsikker motorcykel, som SV650S'eren bestemt er, og en behagelig kørestilling, som SV650S'eren desværre ikke har.

Der er for mange bedre alternativer til at nævne dem alle, så jeg vil nøjes med at sige, at jeg personligt ville tage turen på en Triumph Sprint ST 1050: (link fjernet)

• #18   5. sep 2009 Jeg er også super tilfreds med min sv650s, men derfra og gå over til at sige at jeg kunne finde på en tur til nordkap på den, der er langt.. Nu ved jeg ikke med din størrelse, jeg er 184 lav, og syntes at jeg sidder lidt for sammenkrøllet på sv´eren til de rigtige langture. 500 km helt iorden, men så kan jeg også mærke det i knæ, ryg, arme og skuldre at jeg ikke har lyst til meget mere. Nu er der jo desværre nok ikke lige mulighed for at låne en i et par dage, så du kan tage en 10 timers tur, for så ville du kunne mærke om du tror på du kan holde til det..

• #19   5. sep 2009 Din ansvars forsikring dækker stadig selvom du ikke har det store kort. Jeg tror dog næppe du får udbetalt noget for kasko hvis du kører under falske forudsætninger. Du kan sagtens drosle en sv 650'er, den kører sikkert også ganske glimrende med det i - det koster omkring 750 kr på ebay, og så skal du selv montere det, og så et synsgebyr på ca. 300 kr mener jeg det kostede for mig.

• #20   5. sep 2009 Jeg glemte at sige, at det selvfølgelig sagtens kan lade sig gøre at tage turen på en SV650S'er, ligesom turen jo kan tages på enhver motorcykel. Det kræver bare mange flere pauser end det ville være nødvendigt på en motorcykel med en mere komfortabel kørestilling.

Kommentér på:
Nordkap og større Mc % Det store kort

Annonce