1.612 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

hvem fa....n har stemt ham ind i folke hvem fa....n har stemt ham ind i folke

Stk. 2. En registreret motorcykel, registreret knallert eller påhængskøretøj skal
kun føre én nummerplade. Nummerpladen monteres bag på køretøjet. Nummerpladen

"må ikke monteres på siden af køretøjet."

hvem fanden er det der har stemt ham ind i folketinget.
der har fået lov til at beslytte det her?
ham ville jeg gerne give et par borgerlige ord

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvem fa....n har stemt ham ind i folke
  • #2   6. sep 2009 yep og de deler gladeligt bøder ud for det.

• #3   7. sep 2009 Jeg kan nu ikke se det giver mening, ikke at måtte montere nummerpladen på siden af sin mc. Og jeg kører ikke chopper.

Sagen er vel at der har siddet en flueknepper og været ond i sulet over at han ikke må køre mc for konen derhjemme. Han har set disse fede maskiner på vejene og drømt våde drømme.
    Den lille mand har så erkend at han ikke kan forbyde motorcykler, men har bemærket at en stor del af chopperfolket monterer nummerpladen på siden. Dette kan han ramme i ensretningens navn.
    For gud forbyde det, hvis der skulle stå i paragrafferne at pladen kan monteres bagpå eller på siden på en motorcykel.

• #4   7. sep 2009 tja efter min megning er der da ikke noget der ser mere noller ud end sådan et stk stor plade der hænger og flagre der ude på siden. men kan osse godt se at det kan være svært at få den til at sidde pænt bag på så der for køre jeg ikke chopper ville aldrig blive tilfreds med den.

• Bertil A
    Bertil A Online Tilmeldt:
    nov 2008

Følgere: 63 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.105
    #5   7. sep 2009 Hvor er det dog typisk dansk sådan noget der..
    Hvor stort et problem kan det være at nogle få mc`er kører med sidemonteret nr.plade??
    Jow i DK kan alt blive til et stort problem og så må vi hellere lige vedtage en lov mere, der skærer helt ud i pap hvordan man skal anbringe sin nr.plade.. Hvor mange mc`er mon det drejer sig om i DK??
    Der sker sgu for lidt i det her land, hvad med om de folkevalgte, fokuserede noget mere på de store problemer.
    Mener der er sgu da ellers nok at tage fat på, global opvarmning, finanskrise, indvandrere osv..
    Men, nej nej vi strammer lovgivningen om nr.plader?? smiley

• #6   7. sep 2009 Man kan også tolke sidemonteret sådan at man ikke må skrue den på så den ikke kan læses bagud, altså monteret i cyklens længde retning. Hvis den vender bagud og sidder ved baghjulet er der vel ikke noget problem i det?

• #8   7. sep 2009 Jeg synes jævnligt, man ser choppers, hvor nummerpladen sidder på siden, hvor man slet ikke kan se den, hvis man står bagved/på den anden side, fordi den er rykket længere frem end bagkanten på maskinen. Det er jo ikke ok, nummerpladen skal selvfølgelig kunne læses lige godt om du står skråt bagved maskinen til venstre eller skråt bagved maskinen til højre.

Hvis nummerpladen derimod flugter bagkanten af maskinen, så kan jeg virkelig ikke se, hvilken forskel det gør, om den sidder til venstre, til højre eller i midten.

• #9   7. sep 2009 Fatter simpelt hen ikke at vi skal have sådan en stor og grim plade påen motorcykel?? De er jo 10 gange pænere, dem de kører med i staterne.

• #10   7. sep 2009 mon ikke den lov skyldes at hvis du monterer en nummerplade på siden f.eks. ved bagakslen, så skal du ikke meget til den anden side før den ikke kan læses pga. baghjulet, set i det lys lyder den regl da rimelig nok

• #11   7. sep 2009 "hvem fanden er det der har stemt ham ind i folketinget.
    der har fået lov til at beslytte det her?
    ham ville jeg gerne give et par borgerlige ord "

Jeg tror nok der skal være omkring 90 for at vedtage et lovforslag. Der bliver kø når der skal deles lussinger ud:)

• #12   7. sep 2009 Synes det er fair nok. Pladen kan ikke ses fra den anden side hvis den er monteret på modsatte side. Og vi danskere er jo verdensmestere i at stikke af fra uheld, at køre så vi generer andre mest muligt, at blive til monstre, der kun tænker på at komme først frem i trafikken, når vi hopper på/i et køretøj. Så pladen skal kunne ses fra alle vinkler, således den kan aflæses uden problem.

At man så ikke vil følge der er da fair nok, men så må man jo bare betale hvis ellers man bliver nappet og får en bøde.

Den dag vores traikkultur ændrer sig som fx den er i Sverige eller Tyskland, ja så tror jeg også at jeg vil synes den lov er dum. Men så længe vi danskere er idioter i trafikken, så er den sq fair nok

• #13   7. sep 2009 Der er da en lortelov.

• #14   7. sep 2009 Sebastian siger det godt, En person på feks. et fortorv, vil ikke kunne læse den.

Så egenligt ganske fornuftigt. MEN ikke pænt!!!!

• #15   7. sep 2009 Det er nok til dem der ingen bagskærm/ nr. plade holder har. Dem der sætter dem på bagsiden af motor blokken, foan baghjulet, så de ikke kan læses. De skal montere et gelænder på siden til deres nr. plade. Der er straffen....

• #16   7. sep 2009 Synes bare vi skulle indføre ANARKI, og herefter i fællesskab pille de plader af, én gang for alle...

• #18   7. sep 2009 Rasmus det kan ikek sammenlignes, da vi taler ID på en mc kontra "styling"

• #20   7. sep 2009 de kan bare vedtage at alt ændring på en mc ud over sliddele er ulovligt..

det er sku da til at forstå så.. men det samme skal sku gælde for biler også så!! altså nul alufælge til politikerne! smiley

• #21   7. sep 2009 Synes det er sjovt som folk piver uden egentlig at tænke over hvorfor mon den regel er lavet. Det er igen typisk dansk. "JEG vil have min plade der" uden at tænke over, at der måske er en logisk forklaring eller god grund til at loven er lavet! Fngeren ud af navlen og prøv at se det i et større perspektiv istedet for at sætte fokus på egen behov og mig mig mig mig mig !

smiley

• #22   7. sep 2009 Snetyven:
    Rigtigt at man ikke kan se den til højre for motorcyklen, når man står lige ved siden af den. Men alt afhængig af hvor langt den er rykket frem, kan man se den fra 10-15 meters afstand. Dette bør vel være tilstrækkeligt til fotovogne etc.

I forlængelse af dette kan jeg heller ikke se problemet i at nogle (på bambusraketer) monterer nummerpladen en anelse skråt.
    Så længe nummerpladen kan aflæses på 200 meters afstand med sammenknebne øjne, er det kun principonanister der kan have ondt i røven.

• #23   7. sep 2009 Det ville se meget bedre ud uden plade

• #24   7. sep 2009 tattoo i nakken

• #25   7. sep 2009 Stregkoder, bagpå hjelmen. så er rockkerne også glade, de har jo ingen hjelm
    (selv om det tit ser sådan ud, så er det blanke tomme IKKE en hjelm)

Ved dem, kan Sebastians forslag med fordel bruges.

• #26   7. sep 2009 "Det samme gælder når der kommer en racer med nummerpladen siddende næsten vandret, det kommer da ikke mig ved, jeg skal da bare blande mig udenom og lade ham have sin nummerplade siddende hvor han vil, han skal også selv betale bøden. :-)"

Æh, nej, det skal han så ikke. En racer med en vandret nummerplade kan ikke identificeres og afhængigt af føreren kan den heller ikke stoppes, så ingen bøde til ham. smiley

• #27   7. sep 2009 Nummerpladen skal være synlig i en vinkel af 45 grader fra alle sider, når cyklen ses bagfra. Det kune måske have noget at gøre med pansernes fotovogn at gøre.

Derudover er det pisse upraktisk, når man skal skubbe cyklen igang, da man rammer den med foden når man springer på.

Mine nummerplader har altid siddet på siden, og er ikke blevet knaldet fro det, på trods af at jeg ER blevet stoppet pga noget andet.

Og JA, det er noget gammelt lort jeg kører på, når det nu er nødvendigt at skubbe den igang. smiley

• #28   7. sep 2009 Kan man ikke bare gøre de nummerplader en smule mindre?

I andre europæiske lande og USA, ser man ofte motorcykler med nr.plader der er mindre end halvt så store som de danske.

• #29   8. sep 2009 Øh:( Hvornår er den lov fra??

Kommentér på:
hvem fa....n har stemt ham ind i folke

Annonce