Saddelmager nordsjælland Saddelmager nordsjælland
Hej MCG,
Så blev jeg også ramt af skide-ondt-i-røven-efter-kørsel-med-standart-lortesæde.
Det er sygt, så dårligt et standard sæde er på en Suzuki GSF650.
Så det skal bestemt udskiftes her til vinter. Når det nu kommer til stykket så lider jeg også af nærrigrøvs syndrom, hvilket betyder jeg ikke rigtig har løst til at smide 3.200kr ud på et bagstar sæde sådan lige med det samme.
Jeg har kigget lidt på nettet og fandt http://www.mc-sadelmager.dk i Nordsjælland og tænkte, de må da kunne noget. Men er der nogle af jer der har erfaring med dem? eller kan en anden saddelmager i Nordsjælland anbefales, som har med forstand på at lave gode MC komfort sæder.
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 15 Svar: 347
mar 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 24 Svar: 48
http://www.snorlige.dk (Farum) -prøv at ta' en snak med ham.
jan 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 348
Kørte 3.100 km i sommer på fem-seks dage i Norge uden de mindste problemer overhovedet. Og min saddel er endda sådan en pissehård enduro-saddel.
Selv min kammerat på en magelig kæmpe-BMW fik lidt øm røv på de lange dage, men jeg havde overhovedet ingen problemer. Den virker altså. Og så kan jeg selv godt leve med at den ikke ser så fiks ud.
Den koster omkring en tusse, sådan en svend.
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 578
Jeg kører nok ikke mere end 30-60min før jeg får problemet. Det skal så lige siges at jeg har for et par år siden slået mit haleben ret kraftigt hvilket har gjort at jeg er ekstra modtagelig over for øm røv hvis jeg sidder på sæder som ikke støtter ordenligt op omkring ens side position. Det er en af mine problemer, men Bandit sædet er nu heller ikke en af de blødeste på markedet
Dan J:
Ja jeg har overvejet en Air Hawk pude, men mit behov er ikke kun på længere ture det er generelt hele tiden. Derfor vil en ompolstring af min saddel være at foretrække i stedet
Og når det er sagt så kan jeg godt leve med en ompolstring som ikke er både mode smart og bling bling, bare det giver mig en løsning på mit problem.
Heine D:
Ham du referere reklamerer ikke med han laver MC sæder, men vil da lige tage forbi ham for at se hvad han har at sige.
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 118
Kuren er enkel, af med betrækket og fjern noget af skummet, gøres med hobbykniv og stålbørste, på med et tyndt lag polstervat og til sidst betrækket.
Hvis du har brug for det, kan jeg finde et link til en US hjemmeside, som viser det step by step.
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 15 Svar: 347
Bløder sæder er heller ikke gode til lange ture, Har du nogensinde set en Tour de france rytter med de bløde mormor sæder på sin racercykel?
Jeg tror det er din gamle skade som påvirker dig, for jeg kan sagtens køre flere hundrede kilometer uden de store gener.
jul 2009
Jeg har lige været ude og snakke med den sadelmager som Ole A henviste til, og vi kom frem til nogenlunde samme konklusion som dig. Han foreslog at skifte noget af det skum som trygger på mit haleben ud med noget meget blødt for derved at mindske trykket på halebenet.
Men skal have undersøgt lidt mere hvad man kan gøre, evt. gøre sædet lidt bredere så vægtfordelingen kommer lidt ud på lårene måske.
hmm...bare irriterende at der ikke lige er nogle kloge hoveder som gør i sådanne ting til en MC sæde som bare lige kan fortælle at sådan her gør man
Jeg må fordybe mig i hvordan et MC sæde best understøtter folk som i min situation
jul 2009
Uh ja du må meget gerne komme med et link, det ville jeg sætter stor pris på.
Saddelmager nordsjælland