{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.474 visninger | Oprettet:

EU på nummerpladen {{forumTopicSubject}}

"citat børsen"
Bilejere skal fra 12. oktober tage stilling til, om de vil have nummerplade med EU-symbol eller ej. Men det gælder kun bilejere, der fra denne dato skal have indregistreret en bil, oplyser Skat.

Med EU-symbolet på nummerpladen behøver man ikke længere at sætte et separat DK-klistermærke på bilen, når man kører i EU-lande, Norge, Island eller Liechtenstein.

Kører man i andre lande, skal man stadig have nationalitetsmærke på bilen, uanset hvilken type nummerplade man har.

Også biler, der allerede er registrerede, kan skifte til EU-plader, men så skal der ske en omregistrering. Det betyder en udgift på 1180 kroner til et sæt nye nummerplader.

Prisen for nummerpladerne er den samme, uanset om de har EU-symbolet eller ej.

EU-nummerpladerne starter med bogstaver AF og derefter AG, AW, BF. Det betyder, at der anvendes bogstavkombinationer, der ikke tidligere har været anvendt i det danske nummerpladesystem.

Papegøjeplader er den eneste serie, der kommer til at afvige fra disse kombinationer. De vil starte ved FA.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  EU på nummerpladen
  • #2   15. sep 2009 hvem fanden vil omreg. sin bil igen og give 1180kr bare for at få DK i blåt når man kan købe det til rammen langt billigere de kunne jo have sagt 500kr så kunne det være........



  • #3   15. sep 2009 Det betyder jo ikke en disse, bortset fra, at man derefter få EU-plade ved omregistrering. Vi andre behøver jo ikke gøren noget, og vil man endelig reklamere for en eller anden overbevisning med de nye plader, er det vel rimeligt, at man betaler for det.

  • #4   15. sep 2009 Os der er imod EF behøver heldigvis ikke at bekymre os. smiley

  • #5   15. sep 2009 Rene> Du skal vel ikke ned og køre i Nordafrika... Afghanistan, Irak mv ? smiley

  • #6   15. sep 2009 Brian Aarup:

    Bortset fra dit udsagn er Rene J nu ikke helt galt afmarcheret. Jeg har i mange år rejst omkring i hele verden. For åt kunne spotte min kuffert hurtigt på bagagebåndene i lufthavnen, har jeg haft et dannebrogsmærke på den ene side og et DK skil på den anden.

    Det har aldrig været et problem - tværtimod, men de sidste par år har det ændret sig totalt - ikke bare i den muslimske verden, men også i den vestlige - tyskere, englændere, franskmænd, selv mange svenskere og nordmænd ser skævt til os i dag.

    Tidligere kunne man med stolthed oghævde at man var dansk i udlandet, oig blive behandlet med ret stor respekt alene af den grund. Det er dæleme slut i dag!

    Og mærkerne på kufferten - de er væk!


  • #7   15. sep 2009 Nej ved det, har selv i år været i Egypten og Tunesien...og begge lande skulle man ikke have en Dannebrogs trøje på..det er trist, men det er den rene virkelighed...

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #8   15. sep 2009 smiley

    Nuvel... sjov story! Holdt i en lille italiensk by ved Gardasøen ( i bil ) her i sommers. Gude-svært at finde parkering - dog undtaget foran den lokale skole! Masser af plads, men desværre også ulovligt (hvad er ulovligt for en substans i Italien?). Nå, men der stod ikke noget med "afslæbning" af køretøj... så hæng bare giro-kort fast! Og...det var så præcist det som skete! Magen til Gigant Giro-kort har jeg ikke set...hold da op! Surt, men hvem skulle lige tilse at ham bandit-danskeren nu også betalte sin P-afgift? Nærlæste det jeg kunne, og slog et stort grin op da jeg nåede til til nationalitetangivelse: Østrig!!

    De danske nr.plader (de gamle) ligner da godt nok (lidt) de østrigske... Såhhh...hvis nogen savner en P-afgift fra norditalien, så må I gerne få min.... smiley


  • #9   15. sep 2009 Har nu aldrig haft problemer med at være dansk i udlandet, men jeg har mange gange ønsket at jeg ikke var det.
    Når man ser hvordan nogle danskere opfører sig i udlandet. Højtråbende og her kommer jeg og ejer det hele mentalitet.. smiley

    Så jeg kan ikke nikke genkendende til at det er blevet forværret efter "M-Krisen" i vestlige lande og jeg tager af princip ikke til muslimske lande for at holde ferie, det er kun af andre grunde jeg tager til de muslimske lande det.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #10   15. sep 2009 WOW Rene! Du skal da vist ha' den nye BMW K1300, ikke? :o)

Kommentér på:
EU på nummerpladen

Annonce