{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tab af hjelm
  • #1   16. sep 2009 60% vil sige ja og 40% vil sige nej

• #2   16. sep 2009 Jeg tror nærmere 100% vil sige, at det burde du, da det er beskyttelse af dit hoved, det drejer sig om. Men du burde slet ikke køre på motorcykel, da det faktisk er ret farligt, så...

Ja, det burde du. Nej, jeg er ikke sikker på, jeg selv havde gjort det, medmindre det var et betongulv, den landede på fra den højde.

• #4   16. sep 2009 En af topfolkene ved Arai udtaler i en sekvens på Youtube at man IKKE skal købe ny hjelm fordi man taber den fra hoftehøjde... Så længe hjelmen er "tom" kan den sagtens klare sin egen faldende masse. Problemet opstår hvis man har et lille styrt med hovedet inde i hjelmen. Så bliver kraftfordelingerne noget helt andet og så skal den skiftes!!! Så hvis du snubler med hjelmen på hovedet og den rammer jorden - skift.
    Hvis du taber den fra hoften uden der er noget i hjelmen - kør videre...

• #5   16. sep 2009 Tak for svarene.

Jakob S. Dit svar lyder velovervejet, fornuftigt og logisk,
    så det vil jeg følge og spare de 2500kr smiley

• #6   16. sep 2009 Ville selv skifte...Og specielt fordi det er indboforsikringen der dækker udstyr. Ved ikke om det også gælder når det ikke drejer sig om et færdselsuheld. Men hvis man nu har 0 kr selvrisiko på indbo, så vil jeg da give det et forsøg

• #7   16. sep 2009 Ja hvis man kan få en ny hjelm for 0 kr ville jeg da også gøre det hehe...
    Men ellers ville jeg ikke være nervøs når de fra Arai siger det er ok (med deres egne hjelme ihvertfald hehe)
    Men som udgangspunkt taber man ikke sin hjelm! Den er dit kæreste eje hvad angår sikkerhed så du skal ikk tabe den for tit...

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #8   16. sep 2009 Den største beskyttelsesfaktor ved en hjelm er indmaden - dvs polstringen, som er det samme som deformationszonerne på biler.
    Selve skallen kan normalt tåle TEMMELIG mange hug før den bliver noget der minder om svag.

Polstringen kommer, så vidt jeg ved, ikke til skade ved tab af hjelmen - så mit råd er også at beholde den.

• #9   16. sep 2009 Man skal ikke skifte bare fordi, man taber hjelmen. Det er indmaden i hjelmen, der beskytter/fordeler energien ifb. med et styrt og det virker kun en gang - skallen er den hårde beskyttelse og bliver ikke svækket at et tab. Og indmaden tager ingen skade ved at tabe hjelmen på jorden, da vægten fra hovedet ikke trykker på den bløde beskyttelse.

• #10   16. sep 2009 tænk lige på at forsikringsselskaberne også husker hver gang der bliver anmeldt noget, så jo flere gange det sker jo "dårligere" kunde er man i deres øjne. Derfor ville jeg ikke gøre det ved sådan et småbeløb.

• #11   16. sep 2009 Jeg ville ikke skifte pga. ét tab

• #12   17. sep 2009 i snakker så meget om at der ikke sker noget ved det ??

Man kan ikke se på ens hjelm og indmaden har fået en flænge... skallen kan måske nok holde, men skum specielt i billigere hjelme <3500 kan IKKE holde til at blive tabt... de kan sagtens få skader i skummet pga et tab selv fra hoftehøjde...

Og hvis først dit skum er skadet så tager det ikke skraldet når der er indhold i din hjelm...

Så sort uheld ja! men dumt at skifte ? Nej!

Og så en anden gang ligger man hjelmen på jorden, ikke hænge den på spejlet eller whatever folk gør, stiller den på sædet osv. smiley

Nu ved jeg godt den smuttede ud af hånden... smiley

Jeg har selv lige skiftet min s1 pro ud pga den blev tabt... mit hovede og liv er mere værd end 4300.-

• #13   17. sep 2009
    Jonas (WildKnights) W <- hvor mange gange skal du så tabe den før du mener at det er tid til en ny??

• #14   17. sep 2009 Jeg har kraftedme tabt min hjelm op til flere gange, og bagefter tog jeg den med skallen først i asfalten til wheeliekursus sidste år, og der er intet at se, udover nogle ridser. og den bruger jeg stadig.
    hvis en hjelm tager skade af at blive tabt, ville jeg sgu aldrig turde at tage den på fra starten af, nu må i eddermame spænde hjelmen Kenneth D og co.

Kommentér på:
Tab af hjelm

Annonce