{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Netkøb af privat. Hvordan?
  • #1   20. sep 2009 ville nok selv tage der over og tjekke han kan jo sende dig en tandbørte istedet. og så bare forsvinde

• #2   20. sep 2009 Nu ved jeg ikke om man altid skal frygte det værste.
    Jeg har købt en del herinde og er ikke blevet snydt , tvært imod.
    Der er flere der har sendt inden betaling er indgået.
    Jeg har købt mange mange ting på QXL også dyre ting ved private og er 1 gang blevet snydt for 50 kr, gennem 7år.
    Så jeg ved ikke lige om man skal frygte det. Men man kan selvfølgelig kører en tur sammen med et par venner , hvis ikke der kommer noget.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
    #3   20. sep 2009 Juridisk er det temmelig svært at sikre sig, medmindre man møder op personligt.

Rent praktisk, sørger man for at snakke med personen i telefonen og sørger for at få alle informationer omkring ham, i form af tlf nummer samt navn & adresse.
    Sender han så imod al fornuft ikke varen eller på anden måde prøver at tage røveren på dig, så er det bare 4 mand ind i en bil og aflægge ham et personligt besøg med kravet om transporten dækket og pengene retur.

Hvad er det du skal købe?

• #4   20. sep 2009 Hvis det er på DBA og han er CPR-verificeret, plejer det at være en god ting. Alternativt plejer jeg bare at sikre mig, at jeg har hans navn, adresse og telefonnummer. Hvis man er aktiv i det samme forum, plejer det at være endnu et plus.

Folk der er "usynlige" på nettet og ikke optræder i dgs.dk undgår jeg at handle med. Jeg har købt ting til +1.000 kroner uden at være blevet snydt, men snakker gerne lige med dem i telefonen først.

• #5   20. sep 2009 Gør som Tommy F, så kan det ikke gå helt galt... Jeg handler MEGET på nettet.

• #7   21. sep 2009 Claus M >> Det lyder altså lidt underligt. Sælgers bankrådgiver er jo ikke værge eller ansvarlig for sælger - ligesom købers bankrådgiver bare levere en ydelse (pengeoverførsel). I mit hoved svarer det til, at såfremt det er en mursten du modtager så skulle det være fragtmandens problem at køre klagesagen for en... det virker ikke specielt sandsynligt.

Hvis du ikke modtager varen, skal du da kontakte sælger direkte. Hvis han så undviger dig, må du selv lave en politianmeldelse.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.539
    #8   21. sep 2009 Claus M: Vrøvl og ammestuesnak....

Banken har *intet* med sælger/køber issues at gøre, og vil som sådan aldrig få det! At du vælger - som køber - at sende penge via banken (f.eks. kontooverførsel) betyder ikke, at banken på nogen måde har andel i *dine* gøremål. Hvis sælger snyder dig, så er det *alene* dig som hænger med håret i postkassen! Ikke banken!

Du misforstår måske lidt i stil med handel - via Internettet - i f.eks en net-butik? I specielle situationer kan banken medvirke til at tilbageføre et købsbeløb... men sålænge vi taler om privat handel... så er du på egen hånd! Desværre...

Henrik S: Alt efter hvad det er du skal købe.. så ville jeg nok vælge at mødes og bytte "det købte" med "kontanter"... så er der givetvis en form for forventningsafstemning og alle bliver glade!

Kommentér på:
Netkøb af privat. Hvordan?

Annonce