MC-betjente(og andre) kig her {{forumTopicSubject}}
Jeg kører, som så mange andre mc-ister, forbi bejente på mc med jævne mellemrum. Jeg hilser altid på dem med det obligatoriske vink med venstrehånden. Ind til videre er der kun én der har hilst tilbage. Det undre mig lidt da jeg ser mc-hilsnen som noget der forbinder mc-isterne med hinanden, uanset om der står politi på ryggen af folk eller ej.
Derfor er mit spørgsmål til jer mc-betjente derude, eller folk der ved noget om det, hvorfor hilser I ikke tilbage? Er der regler hos politiet der siger at I ikke må, eller er det for at opretholde en autoritær afstand til andre mc-kørere, eller noget helt tredje?
mar 2008
Følger: 67 Følgere: 60 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.544
jan 2007
Følger: 34 Følgere: 33 MC-er: 4 Emner: 61 Svar: 505
feb 2006
Følger: 66 Følgere: 106 MC-er: 15 Emner: 86 Svar: 721
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 28 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 1.489
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 36
Så jo de hilser
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
nov 2008
Følger: 30 Følgere: 18 MC-er: 6 Emner: 55 Svar: 1.352
Jeg har ikke til daglig den store interaktion med ordensmagten, så jeg ved naturligvis ikke om det kan være grunden... men det er da tænkeligt.
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 150 Svar: 2.698
En hilste igen med hånden, den anden gav mig et nik.
En 3. gad ikke hilse...well..tror slet ikke han så jeg hilste...
Og nej de vendte ikke om og kom efter mig
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 1.389
Det er sgu ikke lykkedes mig at få en betjent til at hilse tilbage endnu. Måske er det fordi jeg hilser med den forkerte finger:-))
Nej uden gas, i det nordjyske gider de ikke hilse
nov 2008
Så var det dig der ikke hilste tilbage forleden - tusind tak:)
apr 2004
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 3 Emner: 40 Svar: 541
Andre betjente synes måske også det er lidt mærkeligt først at hilse på en mc'ist, for derefter at vende motorcyklen pga eksempelvis en bøjet nummerplader (som han jo først kan se, når han har passeret mc'en) og så gi samme person en bøde.
Og så er der jo nok lige den faktor, at nogle betjente jo også læser mcgalleri og derfor kender til den ringeagtelse af færdselspolitiet, der hersker blandt mange medlemmer af mcg - inkl. mindst een i denne tråd ;o)
P.S. Jeg hilser da tilbage
jun 2006
Følger: 155 Følgere: 151 MC-er: 9 Emner: 237 Svar: 1.848
og jeg for satme også kigget damer når jeg køre, nogen gange er det sgu lidt for meget, det går galt på et tidspunkt tror jeg..
synes politiet hilser igen som alle andre, jeg har ikke oplevet noget, det jo heller ikke alle af os der hilser igen, men man er nok tilbøjelig til at huske det når det er en betjent som ikke hilser...
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 5 Emner: 4 Svar: 140
Oplever desværre tit at det er andre motorcyklister der ikke hilser igen, men dem om det
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.590
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 28 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 1.489
jun 2009
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 96
Har da travlt med at holde øje med fyrene...
Flemming (frederiksberg) L
Jeg hilser mest på læderdragterne hehe
Rene J
jamen så er jeg måske en af de heldige der får en hilsen fra dig på vejene, både dame og et lille R på cyklen :o)
mar 2008
Følger: 27 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 70 Svar: 1.025
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 35
Jeg hilser på alle dem, jeg kan nå at hilse på. Det er ikke alle, jeg ser, da jeg jo skal holde øje med alt det andet også.
Og ser jeg, at den pgl. mc, jeg har hilst på, kører ulovligt, vender jeg som regel og hilser lidt mere indgående, da det jo er mit arbejde.
Men som udgangspunkt hilser jeg på alle, uanset om de er på "r"-motorcyklerne, eller kører med bredt styr og rygmærker.
Jeg hilser dog ikke på folk, der kører uden styrthjelm, da jeg synes, det er lidt for dumt. Uanset om man er fritaget for brug af hjelmen eller ej.
Men min kone, jeg har haft bagpå min civile cykel, har selv kørt mc i mange år, men haft en pause på 15 år har kommenteret overfor mig, at der er godt nok ikke mange motorcyklister, der hilser på hinanden længere.
dec 2003
Følger: 23 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 76 Svar: 322
Dertil kommer at jeg kender flere mc-betjente. Så vidt jeg ved, hilser de både når de kører på deres arbejdshest samt når de kører privat. Selvklart efter omstændighederne. Sådan er det for alle, tror og håber jeg.
jan 2007
Følger: 34 Følgere: 33 MC-er: 4 Emner: 61 Svar: 505
Det ser ud til at der er dyb uenighed om hvorvidt der bliver hilset eller ej. Jeg er da egentligt lige glad med om folk hilser eller ej. Bare ikke flere af de der Så kaldte: Hilsener fra Politimesteren...
Hu ha
feb 2006
Følger: 66 Følgere: 106 MC-er: 15 Emner: 86 Svar: 721
nov 2008
Kan det mon have noget med din adfærd i trafikken at gøre?
Jeg har kørt 10.000 km på MC i år og 30.000 i bil. Jeg er ikke blevet standset endnu.
mar 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 35
Naarr. Mit indlæg omkring det, du bringer op der, var egentligt for at vise, at man som mc-betjent også bliver nødt til at holde en smule distance, selvom man føler sig nok så ligesindet med øvrige civile motorcyklister. Og deri har du måske grunden - som også beskrevet tidligere her i forummet - til, at nogle af kollegaerne ikke hilser igen.
Men jeg kunne ikke drømme om ikke at hilse igen, bare fordi jeg måske - og kun måske - lidt senere bliver nødt til at skrive en bøde ud for et eller andet. Og dem, der hilser på mig, kører som regel ikke rundt med hamrende dårlig samvittighed.
Men det sker da, at jeg kører den ene vej på motorvejen, og der kommer en motorcyklist imod mig på den anden side med over 200 km/t. Ham hilser jeg altså ikke på. Med den fart skulle vi jo nødig have ham til at slippe styret
jun 2005
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 87 Svar: 611
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 61 MC-er: 12 Emner: 234 Svar: 954
MEN. Er man helt åndsvag, hvis man sidder i sin bil, og savner at komme ud at trille på 2 hjul, og hilser på en anden mc'ist, når man nu selv sidder i sin bil?
Får bare nogle gange lyst til at hilse, eller lige give en tommel, i ren og skær jalouxi over at det ikke er mig der sidder på cyklen.
dec 2003
Følger: 19 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 36 Svar: 838
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.492
Og ja da, der er ingen grund til at lege lastbil, motorcykler skal da bare forbi, så jeg gir også altid plads når jeg er i bil,... Medmindre de vil køre race
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 116
Er din bil da en VOLD-TUNET Ferrari ? ? ? ?
Kan kun være enig med Rene J : Det er K E D E L I G T at køre bil
sep 2004
Følger: 2 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 53 Svar: 316
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.769
Men har da også hilst på en bil, men det var så fordi han brugte sine flotte blink fordi min nummerplade var faldt af, dagen efter jeg havde været nede og omregistrere den
aug 2008
Følger: 19 Følgere: 19 MC-er: 7 Emner: 40 Svar: 310
og der bliver næsten altid hilst tilbage
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.492
nææ men med den rigtige undervogn, bremser og dæk er der mange på MC der har svært at stikke af hvis vejen drejer tilpas meget.. men nu har jeg også kørt Track Day i selv samme bil i over 3 år..
kører Padborg Park på 1:18 med chikane på langside, en alm fører på en 600ccm gaderacercykel gør det på hvad, 1.15 sek ??
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.919
Dog en der vendte, og kørte efter mig, da han troede jeg havde vist 1 finger kun lol.. den fik vi hurtigt afklaret den misforståelse
De er sku mnesker som os andre
MEN sådan er jeg
aug 2005
Følger: 77 Følgere: 74 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.435
På nær et enkelt kæmpefjols har alle mc betjente været rigitig flinke og i stand til at vurdere min forseelse. (oftest til min fordel)
De er lige så forskellige som vi andre, men er generelt mere forstående end dem i madkasser.
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 46 Svar: 84
Jeg besvarede det med et nik og var ret taknemmelig
mar 2007
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 32 Svar: 100
Men kunne forestille mig at der en dag kommer en betjent op på siden af mig med håndfladen vendt op ad mens han løfter hånden op og ned og brøler "KØR HURTIGERE!" ;D
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 46 Svar: 84
Synes han var ret flink, men på den anden side, så har de vel heller ikke udstyr til at måle fart på deres mc'er!?
mar 2007
Det er lidt som om der mangler det baghvedliggende!!
En hilsen er noget man GIVER.. JEG hilser på den anden person. fint nok. Det er lidt som at give en gave, det er tanken der tæller..
Men af en eller anden grund, er det blevet til at VI motorcyklister står SAMMEN, og guds nåde, til den person, som vælger at stå udenfor, og ikke hilse.
Jeg kører MC som primær transport. Bil er sekundær.!!
Dette betyder, at jeg møder MANGE motorcykler HVER dag.. Når man kører en tur ud af åboulevarden (6 vognbaner) så holder jeg sgu ikke udkig efter andre på MC. ser jeg personen hved et tilfælde, hilser jeg. MEN jeg koncentreer mig primært om mine egne vognbaner, cykelsti, og fortorv. SÅ der får jeg nok kun hlst på et fåtal, motorvejen, får man hilst på lidt flere (med et nik) og på en landevej, stort set alle.
MEN jeg hilser, fordi jeg vil hilse, ikke fordi de hilser på mig!!
Min "gamle far"(58) han kører også på en lille mc hver dag, sommer vinter... til arbejde. Mange hilser på ham, men han hilser ikke tilbage. hans argument er at han skuda ikke er biker..... ;0) han har købt et transportmiddel, ikke en adgangsbillet til et hemmeligt broderskab, med håndtegn og diverse ... :0)
SÅ husk, at selv om du kører med ET formål(feks. bare en nydelses tur), kører ham du møder måske bare MC, fordi det er et praktisk, og nemt transportmiddel
En hilsen herfra, med ønske om en fortsat god søndag
Jesper
jul 2008
mar 2007
Det modsvarer Berlingoens topboks, der kan (hvis man presser) monteres 2 mindre børn i, eller et større. samtidig behøves sikkerhedssele ikke, da de ligger i spænd
Jesper
mar 2007
Skulle have stået Berlingoens svigermor tagboks!!! (fås også formet til rolatoren!!
jul 2008
MC-betjente(og andre) kig her