{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.371 visninger | Oprettet:

MC-betjente(og andre) kig her {{forumTopicSubject}}

Jeg kører, som så mange andre mc-ister, forbi bejente på mc med jævne mellemrum. Jeg hilser altid på dem med det obligatoriske vink med venstrehånden. Ind til videre er der kun én der har hilst tilbage. Det undre mig lidt da jeg ser mc-hilsnen som noget der forbinder mc-isterne med hinanden, uanset om der står politi på ryggen af folk eller ej.

Derfor er mit spørgsmål til jer mc-betjente derude, eller folk der ved noget om det, hvorfor hilser I ikke tilbage? Er der regler hos politiet der siger at I ikke må, eller er det for at opretholde en autoritær afstand til andre mc-kørere, eller noget helt tredje?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC-betjente(og andre) kig her
  • #1   21. sep 2009 lutter lige med, for har aldrig oplevet at en mc betjent hilser tilbage.

• #2   21. sep 2009 Nu er der jo desværre også en del Mc betjente, der ikke vil stå ved at de er det. De gemmer blink osv. på maskinerne og kører i civil. Det er da værre end at de ikke vil hilse.

• #3   21. sep 2009 Hæ sjovt du skriver om det, har tænkt det samme. For sidste år da jeg stolt tog min cykel ud fra vinterhi, og skulle ud og køre min første tur. Møder jeg tilfældigt en mc-betjent efter 5 min kørsel, hilser som vi plejer og hvad sker der... Han vender om på en tallerken og flyver efter mig, jeg bliver stoppet og får tjekket kort og mc, efter vi har overstået det spørger jeg pænt hvorfor han ikke hilste igen? Dertil bliver der svaret at det hele går jo stærkt og der er mange ting og holde øje med. Hmm ja så har man den og tænke over....

• #5   21. sep 2009 Gætter på, at en MC-betjent vil mene, at man altid skal have begge hænder på styret. Men nok også for at opretholde en autoritær afstand til andre, som du selv er inde på ... smiley

• #6   21. sep 2009 Mødte 2 mc betjente idag der hilste og 5 civile mc'er der ikke hilste...

Så jo de hilser smiley Ved ikke om de civile bare var morgen sure eller hvad der lige skete

• #7   21. sep 2009 Hmmm, oplever oftest at MC-betjente hilser igen. Nogle gange er det bare et nik med hovedet.

• #8   21. sep 2009 I nogle tilfælde kan der være en god grund til det. forestil dig Hr. og fru Kakkelbord er ude og køre søndagstur. Hr. Kakkelbord er i forvejen sur på motorcyklisterne over at de larmer, er usoignerede, ryger cigaretter og hænger på gadehjørnerne. Mest er Hr. Kakkelbord dog sur over at motorsiklerne larmer så forskrækkeligt meget. Nu ser Hr. og fru Kakkelbord at politiet ligefrem hilser på disse rockertyper i stedet for at uddele bøder med rund hånd. Læserbrev i Ekstrabladet dagen efter.....
    Jeg har ikke til daglig den store interaktion med ordensmagten, så jeg ved naturligvis ikke om det kan være grunden... men det er da tænkeligt.

• #9   21. sep 2009 Har indenfor de sidste par uger også mødt et par stykker der kom imod mig.
    En hilste igen med hånden, den anden gav mig et nik.
    En 3. gad ikke hilse...well..tror slet ikke han så jeg hilste...

Og nej de vendte ikke om og kom efter mig smiley

• #10   21. sep 2009 Hej

Det er sgu ikke lykkedes mig at få en betjent til at hilse tilbage endnu. Måske er det fordi jeg hilser med den forkerte finger:-))
    Nej uden gas, i det nordjyske gider de ikke hilse

• #11   21. sep 2009 Rene J

Så var det dig der ikke hilste tilbage forleden - tusind tak:)

• #12   21. sep 2009 For mange mc-betjente er det at køre mc ren og skær arbejde - intet andet. De dyrker ikke mckørsel som hobby i fritiden - og deltager måske derfor heller ikke i de traditioner andre synes hører sig til hobbyen.

Andre betjente synes måske også det er lidt mærkeligt først at hilse på en mc'ist, for derefter at vende motorcyklen pga eksempelvis en bøjet nummerplader (som han jo først kan se, når han har passeret mc'en) og så gi samme person en bøde.

Og så er der jo nok lige den faktor, at nogle betjente jo også læser mcgalleri og derfor kender til den ringeagtelse af færdselspolitiet, der hersker blandt mange medlemmer af mcg - inkl. mindst een i denne tråd ;o)

P.S. Jeg hilser da tilbage

• #14   21. sep 2009 nogen gange hvis jeg keder mig eller er super glad så hilser jeg bare på alt... om det er fugle heste, kvinder eller politi de for alle et vink;)

og jeg for satme også kigget damer når jeg køre, nogen gange er det sgu lidt for meget, det går galt på et tidspunkt tror jeg..

synes politiet hilser igen som alle andre, jeg har ikke oplevet noget, det jo heller ikke alle af os der hilser igen, men man er nok tilbøjelig til at huske det når det er en betjent som ikke hilser...

• #15   21. sep 2009 Jeg syntes nu generelt de hilser pænt igen, at det er deres arbejde er da ganske rigtigt, men de er vel en form for menesker (nogen af dem)

Oplever desværre tit at det er andre motorcyklister der ikke hilser igen, men dem om det smiley

• #16   21. sep 2009 Dem jeg har mødt har hilst, men tror også det er noget med at de som en autoritet ikke skal have forhold til folk, hvilket et evt. vink kunne antyde.

• #17   21. sep 2009 Har egentlig aldrig tænkt på, at der også findes civil-betjente på MC. Hvad kører de på?

• #18   21. sep 2009 hmmm...jeg hilser ikke på MC-betjente, så det går også den vej.
    Har da travlt med at holde øje med fyrene...

Flemming (frederiksberg) L
    Jeg hilser mest på læderdragterne hehe smiley nej selvfølgelig får alle civile en hilsen med på vejen

Rene J
    jamen så er jeg måske en af de heldige der får en hilsen fra dig på vejene, både dame og et lille R på cyklen :o)

• #19   21. sep 2009 Sidst jeg hilste da jeg kørte forbi en panser (Okay nåde ikke lige at se han var panser), kostede det mig 1800 bob.. Så dem hilser jeg altså ikk lige på mere..... Det er sgu for dyrt! Det ku jo også være at de i forbifarten misfortolkede min hilsen, og troede jeg gav dem fingeren... Og så er den jo helt gal... Så jeg prøver bare generelt at undgå dem.

• Claus S
    Claus S Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 35
    #20   21. sep 2009 Nu er jeg så mc-betjent i det nordjyske, men kører også civilt motorcykel og lige pt. åbenbart ene repræsentant for ordensmagten og har deltaget i mange indlæg herinde gennem tiden.

Jeg hilser på alle dem, jeg kan nå at hilse på. Det er ikke alle, jeg ser, da jeg jo skal holde øje med alt det andet også.

Og ser jeg, at den pgl. mc, jeg har hilst på, kører ulovligt, vender jeg som regel og hilser lidt mere indgående, da det jo er mit arbejde. smiley

Men som udgangspunkt hilser jeg på alle, uanset om de er på "r"-motorcyklerne, eller kører med bredt styr og rygmærker.

Jeg hilser dog ikke på folk, der kører uden styrthjelm, da jeg synes, det er lidt for dumt. Uanset om man er fritaget for brug af hjelmen eller ej.

Men min kone, jeg har haft bagpå min civile cykel, har selv kørt mc i mange år, men haft en pause på 15 år har kommenteret overfor mig, at der er godt nok ikke mange motorcyklister, der hilser på hinanden længere.

• #21   21. sep 2009 Hilser generelt på alle, så mc-betjente får oss en hævet venstre. Og jeg oplever tit at få en hilsen retur.

Dertil kommer at jeg kender flere mc-betjente. Så vidt jeg ved, hilser de både når de kører på deres arbejdshest samt når de kører privat. Selvklart efter omstændighederne. Sådan er det for alle, tror og håber jeg.

• #22   21. sep 2009 Claus du er ikke helt ene. Der er en af dine "med sammen svorne" tidlige i tråden...

Det ser ud til at der er dyb uenighed om hvorvidt der bliver hilset eller ej. Jeg er da egentligt lige glad med om folk hilser eller ej. Bare ikke flere af de der Så kaldte: Hilsener fra Politimesteren...

Hu ha

• #23   21. sep 2009 Rart at høre Claus S, at der sidder mennesker inde bag den hvide hjelm smiley

• #24   21. sep 2009 Rene,

Kan det mon have noget med din adfærd i trafikken at gøre?

Jeg har kørt 10.000 km på MC i år og 30.000 i bil. Jeg er ikke blevet standset endnu.

• Claus S
    Claus S Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 35
    #25   21. sep 2009 Hej Rene J.

Naarr. Mit indlæg omkring det, du bringer op der, var egentligt for at vise, at man som mc-betjent også bliver nødt til at holde en smule distance, selvom man føler sig nok så ligesindet med øvrige civile motorcyklister. Og deri har du måske grunden - som også beskrevet tidligere her i forummet - til, at nogle af kollegaerne ikke hilser igen.

Men jeg kunne ikke drømme om ikke at hilse igen, bare fordi jeg måske - og kun måske - lidt senere bliver nødt til at skrive en bøde ud for et eller andet. Og dem, der hilser på mig, kører som regel ikke rundt med hamrende dårlig samvittighed.

Men det sker da, at jeg kører den ene vej på motorvejen, og der kommer en motorcyklist imod mig på den anden side med over 200 km/t. Ham hilser jeg altså ikke på. Med den fart skulle vi jo nødig have ham til at slippe styret smiley

• #26   21. sep 2009 Jeg har aldrig oplevet de ikke hilser... Men er jo også fra Jylland hvor alle er i familie smiley

• #27   21. sep 2009 HAr ofte tænkt det samme.

MEN. Er man helt åndsvag, hvis man sidder i sin bil, og savner at komme ud at trille på 2 hjul, og hilser på en anden mc'ist, når man nu selv sidder i sin bil?

Får bare nogle gange lyst til at hilse, eller lige give en tommel, i ren og skær jalouxi over at det ikke er mig der sidder på cyklen. smiley

• #28   21. sep 2009 ja fanme op med lappen, så hellere køre i grøften, bare man får hilst på den modkørende .......... jeg hilser også selv på alle der kører i toyota carina selvom jeg ved at der er chance for at de spilder deres kaffe ned i skødet når de skal hilse igen men lappen skal op så jeg ikke virker som en kold skid og uhadada........

• #29   21. sep 2009 hehe I know the feeling, man får sgu også lyst til at hilse når man er i bil og MC'erne nyder det gode vejr..

Og ja da, der er ingen grund til at lege lastbil, motorcykler skal da bare forbi, så jeg gir også altid plads når jeg er i bil,... Medmindre de vil køre race smiley

• #30   21. sep 2009 Mirza A

Er din bil da en VOLD-TUNET Ferrari ? ? ? ? smiley

Kan kun være enig med Rene J : Det er K E D E L I G T at køre bil smiley

• #31   21. sep 2009 det behøver ikke være kedligt at køre bil den skal bare trække på de rigtige hjul og ha spær på.

• #32   21. sep 2009 Nu møder jeg ikke ret tit mc betjente, men har da mødt en som jeg nikkede til han gjorde det da igen, tør ikke rigtigt at vinke til dem, man ved jo aldrig om de så har lyst til at give en en bøde.

Men har da også hilst på en bil, men det var så fordi han brugte sine flotte blink fordi min nummerplade var faldt af, dagen efter jeg havde været nede og omregistrere den smiley

• #33   21. sep 2009 hilser altid på dem
    og der bliver næsten altid hilst tilbage

• #34   21. sep 2009 Jens J..

nææ men med den rigtige undervogn, bremser og dæk er der mange på MC der har svært at stikke af hvis vejen drejer tilpas meget.. men nu har jeg også kørt Track Day i selv samme bil i over 3 år..

kører Padborg Park på 1:18 med chikane på langside, en alm fører på en 600ccm gaderacercykel gør det på hvad, 1.15 sek ?? smiley

• #35   21. sep 2009 Hilser ALTID, og der bliver oftest hilst tilbage..

Dog en der vendte, og kørte efter mig, da han troede jeg havde vist 1 finger kun lol.. den fik vi hurtigt afklaret den misforståelse smiley

De er sku mnesker som os andre smiley og med den dag de har, har de da brug for positive indtryk også!!!

MEN sådan er jeg smiley

• #36   21. sep 2009 Hilser altid og de fleste hilser tilbage.
    På nær et enkelt kæmpefjols har alle mc betjente været rigitig flinke og i stand til at vurdere min forseelse. (oftest til min fordel)
    De er lige så forskellige som vi andre, men er generelt mere forstående end dem i madkasser.

• #37   22. sep 2009 På motorvejen på vej til arbejde i dag kom en betjent op på siden af mig og vinkede. Han havde sin helt egen stil i og med det var med håndfladen vendt mod jorden og så løftende hånden op og ned.
    Jeg besvarede det med et nik og var ret taknemmelig smiley

• #38   22. sep 2009 Flink mand Anders smiley

• #39   22. sep 2009 Anders - Hehe.. Ja, jeg har nu aldrig oplevet en betjent gøre det mens jeg kørte på motorvejen, men kommer nok heller ikke til at opleve det på denne her maskine jeg kører på nu.
    Men kunne forestille mig at der en dag kommer en betjent op på siden af mig med håndfladen vendt op ad mens han løfter hånden op og ned og brøler "KØR HURTIGERE!" ;D

• #40   23. sep 2009 Haha - nej, uden at vide noget videre om din mc, så er du nok ikke i fare for klip på motorvejen smiley
    Synes han var ret flink, men på den anden side, så har de vel heller ikke udstyr til at måle fart på deres mc'er!?

• #42   27. sep 2009 En ting, som jeg kom til at tænke på imens jeg kørte i dag (ang. denne tråd) er at det egenligt er sjovt, at vi bliver lidt småfornærmede..

Det er lidt som om der mangler det baghvedliggende!!

En hilsen er noget man GIVER.. JEG hilser på den anden person. fint nok. Det er lidt som at give en gave, det er tanken der tæller..

Men af en eller anden grund, er det blevet til at VI motorcyklister står SAMMEN, og guds nåde, til den person, som vælger at stå udenfor, og ikke hilse.

Jeg kører MC som primær transport. Bil er sekundær.!!
    Dette betyder, at jeg møder MANGE motorcykler HVER dag.. Når man kører en tur ud af åboulevarden (6 vognbaner) så holder jeg sgu ikke udkig efter andre på MC. ser jeg personen hved et tilfælde, hilser jeg. MEN jeg koncentreer mig primært om mine egne vognbaner, cykelsti, og fortorv. SÅ der får jeg nok kun hlst på et fåtal, motorvejen, får man hilst på lidt flere (med et nik) og på en landevej, stort set alle.
    MEN jeg hilser, fordi jeg vil hilse, ikke fordi de hilser på mig!!

Min "gamle far"(58) han kører også på en lille mc hver dag, sommer vinter... til arbejde. Mange hilser på ham, men han hilser ikke tilbage. hans argument er at han skuda ikke er biker..... ;0) han har købt et transportmiddel, ikke en adgangsbillet til et hemmeligt broderskab, med håndtegn og diverse ... :0)

SÅ husk, at selv om du kører med ET formål(feks. bare en nydelses tur), kører ham du møder måske bare MC, fordi det er et praktisk, og nemt transportmiddel

En hilsen herfra, med ønske om en fortsat god søndag smiley

Jesper

• #43   28. sep 2009 Jesper Nu med Honda. - Interessant iagtagelse. Har ikke tænkt over det på den måde. Har altid anset motorykel som delvist transportmiddel, men mest til sjov. Har ikke overvejet ar der er nogen som 100%! bruger en mc som alternativ Citröen Berlingo.

• #44   28. sep 2009 Joda, du kan genkende os på "topboksen"
    Det modsvarer Berlingoens topboks, der kan (hvis man presser) monteres 2 mindre børn i, eller et større. samtidig behøves sikkerhedssele ikke, da de ligger i spænd smiley

Jesper

• #45   28. sep 2009 Berlingo topboks= fejl,'
    Skulle have stået Berlingoens svigermor tagboks!!! (fås også formet til rolatoren!! smiley

• #46   29. sep 2009 Hehe. Jeg skal hilse næste gang jeg møder en af jer smiley

Kommentér på:
MC-betjente(og andre) kig her

Annonce