{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
755 visninger | Oprettet:

Saltet salt {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg læst en del indlæg om saltes skadelige virkning på især mc. Alle de som ser saltet som et spøgelse kører måske aldrig på deres motorcykler? nu er Danmark jo et land med flere tusind km kyststrækning og der er salt i luften, (også om sommeren) ville da godt vide om de aldrig tager til stranden eller kører på vejene ude ved vandet trods faren for salt spøgelset

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Saltet salt
  • #1   7. mar 2006 Nu er der jo heller ingen grund til at mishandle tingene. Ellers kan man da købe en vintercykel, eller adskille sin cykel en måned inde i sæsonen og istandsætte den igen.

--Bager--- som foretrækker helt saltfrie veje.

• #2   7. mar 2006 Nu mener jeg bare ikke vintersalt er mere skadeligt end sommersalt?? eller ?

• #3   7. mar 2006 nu er der jo forskel på en vej hvor saltbilen har kørt og spredt salt dagen før og på en kyststrækning en varm sommerdag!

• #4   7. mar 2006 Klaus: det er det sikkert heller ikke.
    Men min cykel holder længere hvis jeg passer lidt på den, den er jo trods alt betalt 3 gange når nummerpladen er med rød kant.

---Bager--- Som nægter at vaske motorcykel i frost grader.

• #6   7. mar 2006 jeg må sige jeg giver Mikkel helt ret.

det bliver også sjovt at se hvor mange der kører bakke åbning, hvis vejret fortsætter som de har lovet...for så er der stadig salt på vejene der i høj grad...

Kenneth

• #7   7. mar 2006 mikkel h
    du siger saltet ikke er mere skadeligt på biler end mc.. nej men nu er der jo mere synligt metal på en mc end på en bil fx. skruer, bolte, forgaffelben, osv... så det vil da være mere synligt på en mc...!

• #8   7. mar 2006 det kommer vel ikke som en overraskelse på nogle at saltet og sjap er hårdere ved jern-hesten end en varm sommerdag midt i juli!!

• #9   7. mar 2006 Min cykel kommer i hvert fald ikke ud på de saltede veje...
    Jeg var på stranden med den 2 hjulede én gang sidste år... det gør jeg ikke igen - der var sand OVERALT og jeg kørte MEGET pænt i blokhus... Parkerer sgu oppe i byen næste gang.
    Og sidst men ikke mindst så kommer den da heller ikke ud når det regner (hvis det kan undgås)... man er vel et luksusdyr!!!

• #11   7. mar 2006 Sikke en diskusion smiley Til dem der har lyst til at køre når der stadig er salt på vejene - gør det! Men tænk lige over at gns. levealderen på en Mc er ca. 3 gange så høj som på en bil, det er nok ikke uden grund! Jeg har også en vintercykel og skulle lige hilse og sige at salt der ligger i er tykt lag på vejen faktisk er værer end det det der er i luften om sommeren...

Marck

• #12   7. mar 2006 mikkel h
    nu arbejder jeg som bil mekaniker er er vant til at se alle disse ting og der er som regen ikke noget der bare lige knækker eller hopper af på grund af vintervejr.... og for det andet er mange alu motorblokke dårligt behandlet så reager nemt på salt! og forchromede dele kan også rammes af rust!

Kommentér på:
Saltet salt

Annonce