Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ninja 250r
  • #3   25. sep 2009 Super .. Tak!

Kan se at de på hjemmesiden har et 130 som det største....

Chris A: Hvorfra ved du at der kan være et 140? smiley

Vil gerne være sikker inden jeg køber et smiley (jeg er træt af det cykeldæk)

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #4   25. sep 2009 Det cykeldæk sørger for at maskinen opfører sig som den skal når du kører på den.

Ændrer du på bredden uden at sørge for at fælgen passer til det bredere dæk, ændrer du også på køreegenskaberne, og det er mest svingstabilitet og sidevindsstabilitet det går ud over.

Der er ikke en kæft der kan se du sætter et 10mm bredere dæk på, da fælgen bare trækker det ind og runder det mere end før.

• #5   25. sep 2009 OkaY.... så du vil anbefale mig at lade være? smiley

Eller måske skifte fælgen ud hvis dette er muligt?

• #6   25. sep 2009 Få presset bagsvingeren ud, smid en 5,5" fælg og smid et 190 bagdæk på.
    Sæt så alu gitter i alle kåbeåbninger og diodelys under kåben. Så mangler du bare en åben carbon potte og pap i fohjulet. Så er lyden også med.
    Så er du klar til at køre rundt med dit brede bagdæk, men hold dig fra steder MC folk kommer. De vil bare grine af den.

Ps.
    Hold dig til dit 130 dæk som er std. størrelsen. Det kører den bedst med.

• #7   25. sep 2009 OkaY smiley

Ja.. ved det... er stadig den lille.... Men går nu mest op i udseende.. Har købt Carbon Ixil potten til den smiley

5,5" fælge? hvor kan jeg købe den og passer den på? smiley

• #8   25. sep 2009 Ikke for at skyde dine ideer fuldstændig i sænk.. men men men...

Det område du bevæger dig ind på er nok noget af det dyreste at ændre på en MC.

Hvis du vil have en bredere fælg og dæk, er der som regel masser af andre ting som enten skal ændres eller modificeres.. Når det så er sagt.. og du måske stadig er frisk på ideen... Så skal du afgøre med dig selv om du er villig til at smide det der svarer til 20 % af ninjaens nyværdi i en ny bagfælg med dæk. altså mellem 10 - 15 tusind for at få et 20 -30 mm bredere dæk som ikke gør den store forskel i udseendet, men ændrer en del på køreegenskaberne...

Du kan selvfølgelig være heldig at der er en fælg fra en anden, større maskine som passer på din. (ved jeg ikke noget om). I det tilfælde kan du nok få det ordnet for 5 - 8 tusind.

Men hvis jeg var dig ville jeg nok ligge pengene til side til når du skal have dig en større mc.

Bare mine 50 cent...

Men er du hooked på det stadigvæk... så vil jeg dog sige at du skal sgu ha et 10-tal for entusiasme.. smiley

Good luck med det..

• #9   25. sep 2009 OkaY smiley

Føler dog ikke den ligger så sikkert på vejene med de små dæk men du har nok ret i jeg hellere skulle ta og købe mig en stor.... Vil lige have sat min ixil potte på her til vinter også tror jeg bare jeg vil nøjes med at lakkere mine nuværende fælge grønne...

Men tak for hjælpen alle sammen!

• #11   25. sep 2009 Chris: Ingen påstår man kører galt med bredere dæk. Den står på egen regning. På en ZX9r er der meget stor forskel på styreegenskaberne for et 190 og et 180 bagdæk. Markant hurtigere styrende med 180e'ren. Og det var samme dækmærke og model.

• #12   25. sep 2009 Vil også holde mig til det org. på min er der blevet sat et 10 bredere på, og det ryger af når jeg skifter igen.. mc-fabrikanterne sætter den brede dæk på som de mener er bedst for cyklen og køreegenskaberne...
    men vent dog og opgrader til en cykel med et 300 bagdæk på..

• #13   25. sep 2009 Ninja 250R er en ''knallert'' sådan er det bare.
    Bredere dæk=større maskine.

Jesper (Virum) P beskriver det også så glimrende
    no offense Kasper

• #14   25. sep 2009 Lad være med at sætte et større dæk på. Det er som andre nævner, dårligt for køreegenskaberne. Den er lavet til at køre med de dæk den nu engang har.
    Hvis du har mindreværdskomplekser pga dine dæk, så køb en større maskine smiley

• #16   25. sep 2009 tja jeg har sat et bredere dæk på foran (og fælg) og syntes denkører meget bedre. er gået fra en 1,85 til en 3,5 fælg og 100 til 130 dæk. men ok... det er også en heeeelt anden type maskine : )

• #17   25. sep 2009 Hvis du ikke føler, at din 250'er med 34 hk ligger ordentlig på vejen, tør jeg slet ikke tænke på, hvor livsfarligt min gamle 1100'er med 120 hypper, og samme dækstørrelse, må være!
    Men den kan alligevel køres rundt med udstødningerne skrabende i asfalten!

Kommentér på:
Ninja 250r

Annonce