2.569 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

28/9 Station2: Fartstrømer på mc-jagt 28/9 Station2: Fartstrømer på mc-jagt

STATION 2 SPECIAL: FARTSTRØMER PÅ MC-JAGT
Genre: Nyheder & Aktualitet/Reportage
TV 2
Mandag 28. september kl. 20:50
Politiet har igennem flere år set motorcyklister køre vildt og hensynsløst, når de i juli måned skal op til Skagen og Danmarks største motorcykeltræf, Træf på Toppen. Politiassistenterne Kim Michael Madsen og Jan Sabro måtte i de civile videovogne køre langt over 200 kilometer i timen for at stoppe de hurtige motorcykler.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  28/9 Station2: Fartstrømer på mc-jagt
  • #1   26. sep 2009 Er det forsvarligt, at politiet kører så stærkt ovenikøbet i en stor tung og farlig bil, bare for at stoppe en lille let mc?

• henrik r
    henrik r Tilmeldt:
    feb 2004

Følger: 1 Emner: 25 Svar: 56
    #2   26. sep 2009 Jan (Nordsjælland) L skulle bare lade fartbøllerne slipper? smiley

• #3   26. sep 2009 henrk R,
    JA, hellere det end at sætte andres liv på spil for en dårlig sag.
    Bare se det gamle klip med en "videostrømer", der kører fuldstændig uforsvarligt for at stoppe en mc.
    Jeg mener, han burde miste pappet istedet for.
    Bortset fra disse vanvittige jager, vil jeg godt understrege, at jeg sætter stor pris på politiets andet arbejde, som de i øvrigt burde prioritere højere.

• #4   26. sep 2009 fart er bare et tal. Det er hvordan man stopper der betyder noget.

• #7   26. sep 2009 Jeg giver Jan ret. Jeg er glad for at vi har politi osv. Men nogen af de jagte er godtnok sindsyge fra politiets side og ja den klassiske video strømer kan jeg kun røste på hovedet af. Ja betjenten er rutineret osv, men at overhale op ad en bakke over fuldoptrukne spærreflader og kom der en bil modkørende ville denne ikke have en chance for at reagere.. Jeg har hmm hørt at under div. jagte tilsidesætte politiet nu flere gange de andre traffikanters sikkerhed mere end mc´en.. Eller sådan har j oplevet det..! Ved endag at når de bliver rigtig sure forsøger de at kører en ned selvom hastigheden er omkring 200. Meeeen man slipper altid væk:)

• #8   26. sep 2009 Jeg kan godt følge tankegangen i, at politiet skal tage de andre borgers hensyn til efterretning, før de eftersætter en "fart-forbryder"... Men det skal "IDIOTEN" som kører over 200km/t sku også. Den ene er fandme ikke bedre end den anden. Og ville det ikke være LIDT skidt, at den simple regel gjaldt, at hvis blot du kører over 200km/t, så eftersætter politiet ikke, fordi det er for farligt?

• #9   27. sep 2009 Politiet skal da gøre hvad de kan for at fange diverse kriminelle - selvfølgelgi under hensyntagen til sikkerheden. De færdselsfolk har altså også fået et kørerkursus eller to, så de ved hvad de laver.

Selvfølgelig er der altid en risiko forbundet med at køre stærkt, men det er sgu næsten altid røvhullerne der kører galt og ikke politiet. (Læs: næsten)

Hvis det var reglen at politiet stoppede jagten når det gik for stærkt, ja så ville det da bare være en invitation til at køre så sindssygt som muligt, for så var man sikker på at slippe væk.

• Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Svar: 7
    #10   5. okt 2009 Hvem kommer til skade?

Det overrasker mig ikke, at der ikke er nogen i dette Big-Mother samfund som stopper op og spørger sig selv hvem der er i fare, når hhv. en mc kører for hurtigt på motorvejen og en bil kører for hurtigt forbi en privat skole (eller hvor som helst for den sags skyld).

Hvis en MC'ist smadrer op bag i en bil med 200km/t på motorvejen går der ud over ham (hende?) selv og stort set aldrig andre - det hedder naturlig udvælgelse.

Når en bilist prøver at holder ret kurs mens de taler mobiltelefon med den ene hånd, spiser en BicMac med den anden og balancerer en kop kaffe mellem knæene, så går det ud over alle andre (+/- dem selv). Og så er der lastvogns chaufførerne som både kan køre, se TV og pille næse på samme tid - de opdager ikke engang når de kører nogen over.

Vi skal allesammen prøve at overholde færselsloven, men er det rimeligt at sætte 20+ betjente af til at genere motorcyklister som sandsynligvis kun er til fare for dem selv (ligesom rygerne, de overvægtige, osv i øvrigt også er det). Er der ikke bandekrig i KBH? Har de fanget alle bankrøverne og voldtægtsforbryderne? Selv Super Best slagteren der ompakker gammelt kød er til større fare for sine medmennesker end en motorcyklist syd for skagen der kører for hurtigt.

Vi er blevet en flok håndrædde, pædagoghæmmede pattebørn i DK, hvor det for alt i verden "handler om at være tryg" (læs: røvkedeligt!). Man skal lige huske at man godt kan holde op med at leve livet af frygt for at dø...

Og nej, jeg prøver ikke blot at retfærdiggøre mine egne færdselsforteelser. Jeg kører stort set aldrig for hurtig, jeg kører efter min brors udsagn "som en gammel kælling". Jeg har til dato fået en (1) fartbøde i DK ... i 1989.

Det er tilladt at bruge sin dømmekraft for så vidt man mener at være i besiddelse af en sådan -- der er 179 individer på Christiansborg der mener at have en sådan og de er ikke bange for at gøre den gældende overfor os ... og nu: gå ned i den lokale videobiks og lej "V for Vendetta".

• #11   5. okt 2009 Lad os give panserbassen skyld for at køre hassaderet efter en top proffesionel mc-kører med super-evner ud over det nornale.

Panserbassen burde få en bøde/påtale og mc'isten burde stoppe eller køre over sømmåtter for at være tungnem.

• Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    okt 2007

#12   6. okt 2009 jeg tror du misforstår Simon R, jeg synes bestemt ikke man skal indføre rygeforbud (er selv ikke-ryger). Man skal heller ikke indføre forbud mod slik og søde sager, fedtede pølsehorn, alkohol eller alt muligt andet man kan bruge/nyde uden at gøre skade på andre ... alkohol er sjovt nok den eneste af eksemplerne hvor man ofte ser at dem der bruger/nyder alkohol er til fare og gene for andre medmennesker, men samtidig også det 'nydelsesmiddel' der er mindst politisk tilslutning til at begrænse bruge af ... hvorfor mon?

Voksne mennesker ved udemærket at rygning er sundhedsskadeligt (og vice versa med pølsehorn etc), men hvis man gerne vil ryge sig en lungecancer til er det ens eget valg - det skal jeg ikke blande mig i (og det skal de 179 i folketinget heller ikke). Det er i min optik er rigtig dårligt valg hvis Hr. Petersen vil ryge sig ihjel, men det er ikke mit valg at træffe.

Vi har for nylig fået et forbud mod at have et barn bag på motorcyklen (vist under 135cm). Hvorfor? Hvor mange bagsæde-børn er kommet til skade de sidste 20 år? Ingen.

Hvorfor har vi påbud om hjelm? Jeg kunne ALDRIG drømme om at køre uden, men det kommer da ikke mig ved om du vil køre med en papkasse på hovedet, med en integral hjelm eller kun med briller - bare du kan se hvor du kører så du ikke er til unødig fare for mig og alle de andre. Igen, i min optik et dårligt valg, men det er dig selv der skal træffe det og dig selv der skal lide konsekvenserne ... og det der fis med, at fordi samfundet betaler for dit eventuelle hospitalsophold efter en ulykke, giver samfundet ret til at kræve at du bruge hjelm holder ikke. Du bliver sgu ikke spurgt om du vil betale skat eller ej og i øvrigt: kig forbi skadestuen på en hvilken som helst eftermiddag og du vil opdage der sidder primært to typer patienter: fulderikker der er faldet og har slået sig og sportsfolk der har faldet og slået sig.

Men vi er blevet opflaske med en ide om, at hvis man ikke blander sig i andres liv og prioriteringer helt ned i detaljen, så er man usolidarisk, egoistisk eller i bedste fald ligeglad med sine medmennesker og intet kunne være mere forkert: jeg værdsætter at kunne træffe mine egne valg i livet, er parat til at tage konsekvenserne deraf og jeg har i øvrigt ingen grund til at tro jeg skulle være særligt dygtig til at træffe de rigtige valg i forhold til jer andre - derfor synes jeg faktisk også det er rimeligt at jeg er med til at give jer andre valgfrihed til at træffe jeres valg.

Det eneste sted hvor denne nye totalitære, ny-puritanske utilitarisme ikke er slået igennem endnu er kønslivet - der må man fortsat gøre stort set hvad man vil hvis man ikke er til gene for andre ... men bare vent det skal nok komme også. Foreløbigt er det rygerne der skal mobbes til at rette ind efter Chris MacDonald og de andre sundheds-frelstes ide om det gode liv. De overvægtige er de næste. Derefter vil jeg gætte på det bliver alkohol, men det kunne meget vel være cage-fightere, motorcyklister eller noget helt tredie.

Ja ... det blev lidt langt og floromvundet, men jeg er rigtig godt træt af disse velmenende, omklamrende politikere og meningsdannere som synes de skal lovgive og regulære vores liv, fordi 'de ved hvad det gode liv er'. Det er religiøs meningstyrani begrundet i formodningen om at vi alle har ret til et fedt køkken og en sygdomsfritliv indtil vi bliver 90.

I kender allesammen citatet fra Jydske lov: "Med lov skal land bygges" ... er der nogen af jer der ved hvordan den fortsætte?

.
    .
    .
    .

Med Lov skal Land bygges, men vilde enhver nøjes med sit eget og lade andre nyde samme Ret, da behøvedes ingen Lov.

• Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    okt 2007

#13   6. okt 2009 beklager tastefejlene ... det gik lidt hurtigt smiley

• Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    okt 2007

#14   6. okt 2009 jeg kan lide din avatar Kwak ... som min søn ville sig: nice!

• Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    okt 2007

#15   6. okt 2009 Simon R jeg synes du skal have lov at være sund, dejlig og ikke smadre dig selv: vær'sgo - knock yourself out.

Skal jeg ikke have lov at være fed, syg og ramponeret hvis jeg synes det giver mit liv mening og indhold at ryge, spise flæskesvær og køre motocross uden styrthjelm ... det gør ingen skade på dig!

Handler det om at definere det 'gode liv' versus 'det dårlige' (læs: syndige). Det er ren religion.

Foriøvrigt er sunde raske mennesker der spiser økologisk og motionerer etc skide dyre for samfundet - det bliver 178 år gamle og lægger beslag på plejehjem, sygehus senge, dyr medicin osv - vi andre dør pludseligt (og smertefrit) i 40-års alderen.

• #16   6. okt 2009 Søren O - Udmærket indlæg du har lavet smiley Men der er nu altså mere i det som så, for tager du evt. mc-ister der vil køre uden hjelm, hvem skal så rydde op efter dem? Og kunne du tænke dig at gøre det?

Det er ok med nogle regler og det er der også nød til at være - for ellers kan du/vi stå i den situation at nogle vil begå selvtægt på utrolig mange områder - der ville jeg være bange for anarki smiley

- Det samfund vi har i dag er fint og rigtig godt på mange områder, men selvfølgelig er der nogle områder hvor det er svært at se logikken - og hvor reglerne bliver en for stor hæmsko, men vi er mange mennesker på lidt plads, derfor skal der være regler, at nogle regler så er helt ude i hampen er nok nok fordi de er skabt af mennekser.

Den med alkoholen synes jeg kunne være spændende at lovgive lidt mere om, for hvis der er mennesker/børn der er ødelagte derude, så er det i for mange tilfælde FORDI alkohol er en ond følgesvend i deres liv - og det vil altid ende sølle for de implicerede.

• Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    okt 2007

#17   6. okt 2009 Jeg er meget enig med dig Læderdragt*SOLGT* (fedt navn!).

Selvfølgeligt skal vi have love og regler der regulerer et samfund som er til alles bedste - det er en no-brainer.

Der hvor jeg synes grænsen går, er der hvor reglerne griber ind i mit liv 'fordi det er til mig eget bedste' og ikke fordi det skal forhindre at jeg generer/skader mine medmennesker. Så handler det nemlig om at banke os alle ind på linie efter en eller andens norm for 'det gode liv', 'de rigtige holdninger', 'halal tilværelsen', 'den rene og usyndige', osv

Alkohol er tilsyneladende en undtagelse - der er rigtig god grund til at tro at overdreven alkohol forbrug er til skade/gener for en masse andre mennesker (ikke mindst børn), men der har man berøringsangst - så hellere kanøfle de tykke eller rygerne, motorcyklisterne.

Oprindeligt handlede det om motorcyklister som kører for stærkt og jeg argumenterer sådan set ikke for at der ikke skal være fartgrænser, jeg påpeger blot at en motorcyklist er til fare primært for sig selv - jeg kender ikke statistikken, men vil mene at antallet af andre trafikanter som bliver skadet af motorcyklister er forsvindende lille. Hvis vi nu eksempelvis sammenholder det med Superbest slagteren som pakker gammel køb om, så er det langt mere risikabelt for 'tilfældige forbipasserende' - det er bare ikke så dramatisk på Tv2 Station 2. Diesel os giver lungesygdomme. Panodil dræber 10-20 mennesker i DK om året.

Hvad med de som ynder at udøve den suverænt farligste sports aktivitet i Danmark? En sport som kræver langt flere dødsfald end nogen anden sport: lystfiskeri. Skal det forbydes til fiskernes eget bedste? Nej vel.

Jeg synes det er proportionsløst at hetze nogle motorcyklister på motorvejen i Nordjylland, når der er bandekrig i københavn og kolibakterier i frysedisken.

Angående de falck reddere som skal rydde op efter en motorcyklist uden hjelm - sikkert træls og jeg ville helst ikke gøre det, jeg har bl.a derfor truffet det valg ikke at blive falckredder. Det er også svært for falck redderne når de skal bære liget af en 220 kilo afdød ud og så er der alle selvmordene osv.

• Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    okt 2007

#18   6. okt 2009 jeg taster som en brækket arm i dag smiley

• #19   6. okt 2009 Søren O - Jamen jeg er enig! Der er mange usammenhængende love, der gør at man sætter lidt mistillid til systemet ind imellem, men igen - så er jeg glad for ikke at sidde på en ansvarsfuld post. For alt kan vendes og drejes så det tilsidst ikke giver mening at lovgive eller "lovslippe" om noget som helst!

Den med alkoholen er meget spændende at se på, og forestille sig sine egne ting om, HVORFOR er den så løssluppen? Der skulle ikke herske tvivl om 0% promille grænse - og guderne må vide hvorfor det ikke er sket! Så kan man selvfølgelig bevæge sig ud i gætterier, er det folketingetsmedlemmer der ønsker vin til maden til div. møder og ønsker at må køre hjem? Eller hvorfor? Det giver for mig ingen mening og sammenhæng.

Men jeg er enig i at der er langt farligere og risikobetonede opgaver i landet, end at bruge sååå overdrevent meget krudt på en flok på mc-tur til Skagen smiley

Personligt synes jeg ligeledes alle de der ski.. fotovogne bare er en malkemaskine der virker at være til, for at skæppe på en simpel måde til staskassen.

Simon R / tdneVmo ( Århus ) - Og det udtrykte Simon her rigtig godt: "Hvor der er penge, er regeringen"

Ps. Profilnavnet var bare en konstatering over en solgt dragt, da flere skrev og spurgte om den var solgt ;-)))

Kommentér på:
28/9 Station2: Fartstrømer på mc-jagt

Annonce