{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.171 visninger | Oprettet:

Yamaha FZ6N Fazer fra 2006 98HK. ? {{forumTopicSubject}}

Haløjsa i gruppen.
Jeg har længe fulgt med i diverse diskutioner, her i forum og nu vil jeg så bruge det, da jeg skal have mig en ny (brugt) mc.

Konen har lige givet grønt lys for at bruge 55kilo på en anden maskine. Jeg har lige solgt en Yamaha XV535, da den er for lille i stel. Selve størelsn i motor er fin til mig, da jeg ikke er den store ræser men hellere vil have noget som er let kørt og fin på landeveje.

Den jeg har kik på er en Yamaha FZ6N Fazer fra 2006 med 98HK og gået 16000 km. er det en jeg vil blive træt af at køre på ?
Jeg har læst lidt om maskinen på diverse sider, og mange roser den for sin lette måde at køre på, men den skal have mange omdrejninger. Er der nogen som har denne mc og kan give lidt indput til hvorledes den er at køre på i det daglige, både i by og på landevej.

Det skulle gerne være en maskine jeg vil bruge de næste 3-4 år uden at jeg bliver træt af den, så jeg håber nuogen somm køre eller har kørt denne mc vil give lidt info om maskinen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Yamaha FZ6N Fazer fra 2006 98HK. ?
  • #1   27. sep 2009 Min kollega har præcis samme cykel, også i 98 hk-versionen, og han er rigtigt glad for den, og har kun det ene kritikpunkt, som du også selv nævner, nemlig at den intet bundtræk har overhovedet og den derfor ikke er så sjov at køre på i byen, hvor man sjældent når de omdrejninger, hvor der sker noget.

• #2   27. sep 2009 Fzs 600 behøver ikke så mang omd./m. for at køre godt. den trækker fra 60 i 6. gear.
    Jeg var meget glad for min.

• #4   27. sep 2009 Syntes det med bundtræk ikke passer overhovedet. Det er da klart hvis man køre i 5.gear med 50 km/t i byen, at den måske ikke trækker så hurtigt. Maskinen er jo lavet til at få lidt flere omdrejninger, så hvor svært er det at skifte 1-2 gear ned, og så lade den trække derfra?!

Jeg kører meget i byen, og selvfølgelig ude på landevejen, og jeg har intet problem med den. Den kan sagtens trække i 5.gear.. og kører faktisk tit i 4-5 gear i byen, og der oplever jeg intet problem. Man må jo heller ikke køre højere end 60 nogle steder, og det er jo ikke noget problem der.

Den nye XJ6 har jeg også været nede og prøve i Viborg, men egentlig minder den rigtig meget om FZ6'eren, men omdrejninger er kun til 11-12000, hvor FZ6 kører noget højere op.

Jeg syntes de rykkede på samme måde, men det er også en skøn maskine, men tror jeg ville blive træt af at have købt XJ6 i forhold til en FZ6.

• #6   27. sep 2009 Hvad med en SV650/1000, Bandit 650, eller en 600Hornet måske?

• #7   27. sep 2009 ER6 eller Versys?

• #8   27. sep 2009 Nu kører jeg tit lidt forskelligt på min sv, men i by ligger jeg aldrig over 3 gear. Den mangler bestemt ikke bundtræk, men det er jo også en v2´er.
    På landevej er den altid i 4, medmindre der er meget skarpe sving eller en lang lige strækning;o)
    Jeg skal have en anden maskine her i løbet af vinteren pga jeg er ved at blive idiot af den omdr begrænser............den ligger alt for tidligt til mit temperament.

• #9   27. sep 2009 Det er jo netop det. Jeg har det på samme måde, bliver også skør i hovedet af det.

• #10   27. sep 2009 Har prøvet den ved et par lejligheder, og det er sgu en fin maskine som kører godt, men personligt synes jeg den er lidt kedelig at køre - men det er jo bare min smag

• #11   29. sep 2009 Mange tak for de mange gode indlæg. Hej Fleming, er det ikke din maskine jeg har budt på ? Jeg skulle op og se den søndag.

Prisen på overnævnte maskine et mit max, så det nytter ikke at foreslå nye maskiner, det har jeg ikke råd til.

Hvis man tænker på, at jeg kommer fra en sløv XV535 og så til denne her, vil det vel være noget af et spring for mig. Det skal nævnes at jeg ikke er til ræs eller noget i den til, men simpelthen en tur ud om sommeren og så ellers til og fra arbejde når vejret tillader det.

Hvad med størelsen på den ? Jeg har sidet på en og der føles den ikke lille, men hvad siger i, er det ikke standard størelse eller er den lille.

Jeg er 1.80 og vejer vel ca 85 kg.

Hvordan ville i tage en tuk til København på denne maskine, er det en plage eller vil det bare være og. ?

• #12   29. sep 2009 Min kollega kører jævnligt fra Sjælland til Jylland og tilbage på sin, han har aldrig brokket sig over komforten.

• Mathias T
    Mathias T Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
    #13   10. okt 2009 Jeg er utrolig glad for min, jeg føler ikke det ville være noget problem at tage en smuttur til kbh på den, man sidder en del bedre på den end mange andre sportscykler.
    og nnår du nu siger du ikke er til ræs eller sport så tror jeg fazeren vil have rigeligt optræk til at holde dig underholdt en del år smiley

• Mathias T
    Mathias T Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
    #14   10. okt 2009 ps. hvad størrelsen angår, så følte jeg mi ret klemt da jeg var ude og prøvekøre yamaha r6'eren som jeg også havde haft kig på, og jeg må sige der er meget bedre plads på fazeren, jeg er 188 høj og vejer 80 kg

• #15   10. okt 2009 Hvis du kan få en 06 FZ6N til den pris ville jeg slet ikke være i tvivl køb den smiley
    Måske har den ikke helt så meget bundtræk, men til gengæld kan man gå en pind eller to ned og få kræfter, noget man ikke kan på en SV 650 og derfor er den dræbende kedelig, efter min mening...

• #16   10. okt 2009 Hejsa Alle sammen. Mange tak for gode svar.
    Jeg har nu købt en FZ6 98hk 2006 model første gan indregistreret i 2007 og kørt 16000 km. Der medfulgte, ud over originaldele og Ixill udstødning. Helt nyt bag dæk. Rizona blinklys.

Jeg syntes selv det er et fint køb. Jeg har nu været ude og køre, så meget, jeg hade tid til fredag og lørdag og må sige, det er bare kanon. Hold kæft hvor er jeg glad for jeg fik købt en mc igen og jeg sider bare rigtig godt på den.

Eneste minus er at det snart er slut med at køre mere i år. smiley Men jeg tager nok alle de dage som jeg kan få .

Men mange tak for gode råd, så mangler jeg bare at få den oprettet herinde.

• #17   11. okt 2009 Jamen tillykke med den, den skal du nok blive glad for.
    Hvad mener du med det snart er slut, der er jo 50 dage tilbage af sæsonen endnu. smiley
    Vi glæder os til at se den herinde ...

Kommentér på:
Yamaha FZ6N Fazer fra 2006 98HK. ?

Annonce