{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
868 visninger | Oprettet:

Jian L
Jian L
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 8

Hente MC fra UK {{forumTopicSubject}}

Jeg skal hent MC fra UK! Men fik at vide fra SKAT at jeg skal betale den danske moms når MC'en engang er kommet til DK!

Dette skyldes at MC er sprit ny! Ellers skulle man nemlig ikke betale moms! Den er under 6000km og har haft een tidligere ejer (forhandleren som ejer).

Nu kommer spørgsmålet! Hvis jeg betaler den engelske moms på 15%, skal jeg så stadig betale den danske moms på 25%? Altså, betaler man dobbelt moms?

SKAT siger dog at man skal! Men de har også givet forskellige svarer, alt afhængig af hvilken kontor man ringer til!

Håber der er nogle inputs her! smiley

Tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlkoder på opvaskemaskine Bosch Serie 8 1.000 kr.
  • Radiator termostat sidder løst 500 kr.
  • Opvaskemaskine installation og reparation af vand rør 1.950 kr.
  • Udskiftet vandhane til opvaskemaskine 1.100 kr.
  • Montere en 15 m lang lyskæde i 10m højt valnøddetræ lyskæde og plastcstrips haves 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hente MC fra UK
  • Jian L
    Jian L Tilmeldt:
    aug 2009

#1   1. okt 2009 Jeg skal hent MC fra UK! Men fik at vide fra SKAT at jeg skal betale den danske moms når MC'en engang er kommet til DK!

Dette skyldes at MC er sprit ny! Ellers skulle man nemlig ikke betale moms! Den er under 6000km og har haft een tidligere ejer (forhandleren som ejer).

Nu kommer spørgsmålet! Hvis jeg betaler den engelske moms på 15%, skal jeg så stadig betale den danske moms på 25%? Altså, betaler man dobbelt moms?

SKAT siger dog at man skal! Men de har også givet forskellige svarer, alt afhængig af hvilken kontor man ringer til!

Håber der er nogle inputs her! smiley

Tak!

• #2   1. okt 2009 Jian:

Når maskinen er Pre-reg i England, kan forhandleren derovre ikke trække momsen på den igen.

Og ja så kommer du til at betale 25% procent herhjemme også.

Hvilken maskine drejer det sig om?

• #3   1. okt 2009 Husk også at styret sidder i den forkerte side :o)

• #5   1. okt 2009 De maskiner jeg har importeret fra UK har jeg betalt momns på. Men du betaler først den dag du får den synet og toldsynet. Du skal ikke betale moms lige så snart den ruller over grænsen - først når du vil have den indregistreret.

• #6   1. okt 2009 Nu du siger sprit ny, dvs. er den under 1 år gammel?

Hvis ikke så smid den dog op på et rullefelt eller få pillet ved triptælleren så den lige pludselig har kørt over 6.000. smiley

Det må da kunne lade sig gøre, evt. købe en brugt triptæller med nogle flere km på.

• #7   1. okt 2009 ring til skat de ved det og så får du ikke noget forkert at vide

• #8   1. okt 2009 betaler man moms på aller cykler man henter i udlandet når man også betaler afgift

• #9   1. okt 2009 vil anbefale dig at få cyklen indregistret i uk dette kan faktisk lade sig gøre i dit navn..
    for det første kommer cyklen ind under forenklet praksis ved syn.. hvis den har været registreret i et andet eu land i 3 måneder..
    på denne måde spare du også differencen på momsen..
    desuden kan man faktisk få en del engelske forhandlere til at undrage opkrævningen af momsen.. shhh..

ved indreg af nyt køretøj uden en regattest. skal man have fx en standart anmeldelse. eller en dataerklæring og andre papire som ikke er nemme af få som alm. menneske.

• #10   1. okt 2009 desuden skal importøren ha anmeld standartprisen i afgiftsystemet..
    hvis det drejer sig om nyt køretøj.
    ellers kan man ende op med et større detektivarbejde for at ramme en afgift som den burde være

• #11   1. okt 2009 Jim J

En hvilken som helst cykel solgt i EU, kommer med et COC dokument.

Og med dette i hånden, kan cyklen uden videre indregistreres i DK

• Jian L
    Jian L Tilmeldt:
    aug 2009

#12   1. okt 2009 Hmm....lyder VIRKELIG nemt når folk kommer med løsninger efter løsninger! Men jeg aner ikke halve af det halve! Hvor man får fat i papir og hvad alle disse termer hedder på engelsk osv.

MEN! Den med trip tæller er sgu da en fed ide! Kan jeg få trip tælleren til at tælle lidt mere er den skid slået! For så selv i told syn bliver det registretet som en brugt maskine! Den er mere end 1 år gammel ja! Og den er også registreret med UK plader!

Så nu kommer spørgsmålet! Hvor kan man få ordnet den trip tæller? Og er det lovligt?

PS: Hvad er COC dokument?

• #13   2. okt 2009 Ja triptæller kan du få fixet for nok en 500 lap hos den rette fyr dem det rette udstyr smiley

• #14   2. okt 2009 Jian L - Da den er over 12md gammel så ville jeg få ordnet triptælleren så den afspejler det som cyklen jo i "virkeligheden" har kørt smiley Men undersøg lige om der på nogle af de papirer du har/får på cyklen fremgår et kilometer tal. Det oplevede jeg nemlig da jeg købte/solgte min bil i USA, der skriver de nemlig bilens kilometer tal ned hos registreringskontoret. Så undersøg lige om det fremgår af de papir du har på cyklen.

• #15   2. okt 2009 PS: Jeg tror egentligt ikke i princippet det er ulovligt at fikse triptælleren, men jeg tror det vil blive betragtet som forsøg på "skattesvig" hvis det er i forbindelse med indregistrering. Selvfølgelig, kun hvis told og skat opdager det smiley

• #16   2. okt 2009 Køre tøjer der er undet 10 år mener jeg de er ligeglade men hvor meget / lidt de har kørt .....

Men over 10 År SKAL de tage kilometer standen med i betragtning

• #17   2. okt 2009 Boss ( Fjelstervang ) A - bare for at være sikker, mener du de som i dansk told og skat eller de som det engelske told & skat (eller whatever de hedder i england).

• #18   2. okt 2009 Jeg tror de englenderne er ligeglade .. det er jo her i landet det koster helt vildt

Kommentér på:
Hente MC fra UK

Annonce