5.928 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Fradrag i Hastighedsmåling Fradrag i Hastighedsmåling

Nogen der kender reglerne for hvornår det skal fratrækkes 3% på en måling ?

- Blev i går taget af video politiet med 160km/t over en strækning på 2000 meter i en 130 km zone, det giver lige en tur op til kørelæren og 2500 kr i bøde, havde hastigheden været 159 km/t var jeg sluppet med en bøde på 1500 kr og ingen betinget frakendelse

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fradrag i Hastighedsmåling
  • #1   5. okt 2009 Det har de allerede gjort, hvis de ikke siger andet. Det er 3 km/t under 100 km/t og 3% over 100 km/t. Altså må de have målt dig til ca. 165.

165 km/t * 97% = 160,05 km/t

• #2   5. okt 2009 Der trækkes altid 3(eller er det 4)%, for at udligne evt. fejlvisning.

• #3   5. okt 2009 Nej det er ikke helt korrekt Snetyven.. jeg har lige undersøgt det, da jeg også lige er blevet taget,,. det var dog af en motorcykelbetejent, men princippet er det sammen. ved den slags målinger hvor de måler dig over en strækning runder de blot ned til et helt tal.. Det er kun ved Laser der trækkes de 3 % fra.. Det var i hvertfald hvad jeg fik at vide af politiet da jeg ringede til dem.

• #4   5. okt 2009 Ah, ja, det er rigtigt. Du får stadig de 3% rabat, men den er indbygget i målingen, så betjenten har kun set "160 km/t", og det har han så "faktureret" ud fra.

• #5   5. okt 2009 160km/t???? Der er da meget mere i sådan en BUS A smiley

Trist med ny køreprøve smiley

• #6   5. okt 2009 he he, tilykke michael, jeg lavede samme stunt for ca. 3 uger siden..164,7 og en tur til kørelæreren..og værst af alt..3 års total morfarkørsel...!

• #7   5. okt 2009 først og fremmest, så brænd ærgerligt for dig michael.

har selv været igennem turen

HVAD STÅR DER PÅ DIN SEDDEL? det er den som der tæller, ikke om der ÉR trukket de angivne % fra, det som står på sedlen er det som tæller

men frygt ej min ven, en ny teori og køreprøve er barnemad når man har færdes i trafikken

som niels også siger, det er morfar kørslen der er træls, men man vænner sig til det med tiden,og når de 3 år er gået, så har man alligevel brændt lidt mere krudt af med tallet i dit personnummer smiley

• #8   5. okt 2009 i øvrigt blev jeg nuppet ud for tirstrup lufthavn, men den kan du få en anden dag smiley

• #9   5. okt 2009 har ikke modtaget noget, den flinke politi mand sagde at det vill komme en sagsmappe med posten, men det stod 160km/t på hans display, og det var det jeg ville blive sigtet for, prøvede at tale ham ned i 159 og så godkænde med det samme, men det ville han ikke høre tale om, den flinke flinke mand

• #10   5. okt 2009 -> Michael (busa)

Han ville nok ikke høre tale om det, fordi han har fået presset en kvoteordning ned over hovedet, ligesom de andre færdselsbetjente. i dit tilfælde har du kørt for stærkt i et område som giver højhastighedstillæg - dette hører ind under kvoteordningen, og derfor er han tvunget til at sende dig til køreprøve.

Det er en politisk beslutning, som betyder at han ikke længere kan tillade sig at være flink, som i gamle dage. Hvis ikke hans station opfylder kvoteordningen, bliver den straffet - jeg kan bare ikke huske om det er økonomisk eller hvordan det er...

En kvoteordning er nok noget af det mest sindssyge, man kan lægge betjente under, fordi man giver dem besked på at indkassere mindst 4000 hastighedsbøder af en bestemt type, samlet om året - ellers falder hammeren. Og hvordan kan han være sikker på det.. ja, han er jo bare nødt til at skrive en bøde ud, hver gang han får chancen - for hele næste uge, møder han måske slet ingen som kører for stærkt, og som hører under kvoteordningen!! Det er ikke betjenten, men systemet som er råddent... smiley

http://nyhederne-dyn.tv2.dk/krimi/brevkasse/article.php/id-19361199.html

Nå, det var OT - tilbage til topic...

• #11   5. okt 2009 jamen hvis det stod i hans display, så ved jeg ikke om det forholder sig sådan om det ÉR trukket fra

jeg havde HELT klart forsøgt at klage over målingen

• #12   6. okt 2009 det vil jeg så gøre, tak for indsatsen smiley

• #13   6. okt 2009 Det der står på displayet er det der er gældende, har været turen igennem, der stod 161km/t på displayet for mit vedkommende ;(

• #14   6. okt 2009 Klage over målingen? På hvilket grundlag?

"Jeg synes bare det er drøn surt at jeg skal til ny køreprøve, derfor må målingen være forkert!"

Come on... Surt med pengene og køretimerne, men sådan er spillet nu engang.

Kommentér på:
Fradrag i Hastighedsmåling

Annonce