{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.830 visninger | Oprettet:

Erfaringer Hyosung 250 ccm {{forumTopicSubject}}

Jeg står og vil bytte min cykel ud med en større, helst en 500 ccm, men har set at Hyosung har tilbud på deres cykler i øjeblikket.

Til alle jer der har eller har haft en Hyosung 250'er, hvad er jeres erfaringer med sådan en?

Er det en god drifts-mc? Skal bruge den frem og tilbage til studiet, ca. 80 km om dagen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer Hyosung 250 ccm
  • #1   5. okt 2009 så synes jeg faktisk du skulle tage og beholde din honda, den er bedre end den hyosung

  • #2   5. okt 2009 Dækmanden, har du overhovedet prøvet at køre på en? Ligesom kinesercykler lyder det som en fordom du har gang i det, uden noget belæg overhovedet!

    Har hørt blandede ting om Hyosung, dog mest gode. Den er ikke så god som en ninja 250r, men man kan finde en brugt en med under 4k km til omkring 33000kr.. Det er et godt køb i mine øjne..


  • #4   5. okt 2009
    christian L


    Vil lige slutte mig til Dækmanden, og derved sige at det meste jeg har hørt er at de "billige" kineser cykler ruster, og delene ikke holder så længe..

    Et er hvordan de kører, et andet er holdbarheden smiley


    Selvfølgelig kan man synes det. Men folk der siger det, fordi andre siger det, som også lige hørte det fra en anden.. Deres kommentar er ubrugelig. De fører bare ordet videre, uden selv at have erfaring med det. Og sådan noget er sku for åndssvagt..


  • #6   5. okt 2009 jeg gætter christian endnu IKKE ha fået oprettet sinhyosung gt250r

    og JA jeg har faktisk prøvet den, OG jeg har prøvet en cykel magen til mortens

    og hondaen ER den bedste

    så morten, hvis du vil opgradere, så find en ældre 500ccm eksempelvis er5n


  • #7   5. okt 2009 det er os begrænset hvad du får for den hvis du vælger at sælge igen.. og ja det er sku slet ikk samme kvalit som din honda.. da jeg skulle have cykel overvejde jeg at købe den hyosung gt650r men valgte så min sv i stedet for.. det har jeg ikke fortrudt et eneste sekund..

  • #8   5. okt 2009 helt klart en anden af de mere kendte modeller, de kan holde, og sælges igen, mvh hc. ps. de laver gode forsruller, men så er det vist også det.. he he

  • #9   5. okt 2009 Johhny: Så glemmer du bare at Hyosung er koreansk, og har lavet motorcykler siden 1979. De har haft teknisk samarbejde med Suzuki siden starten af 80'erne (to alen af et stykke) samt producere visse motorer for nævnte MC mærke.

    GT250 er ikke en ny model fra Hyosung. Har vel små 10 år på bagen, så børnesygdomme har den ingen af. Og modsat dækmanden, mener jeg bestemt den er en opgradering af din nuværende CBR125. GT250 kan mere, og føles mere som en "rigtig" MC. Altså der er lidt mere af den.
    Eneste 2 minusser er finishen. Den er næsten som man ser på japanske discount modeller, altså hurtig rust på tanken og svejsninger på stel.
    Det andet er afskrivningen. Takket være en masse fordomme, som f.eks dem præsenteret her, taber den mere i værdi end den burde.

    Men ellers en ganske udemærket MC.


  • #12   5. okt 2009 Vil rigtig gerne have en sv 650'er, men grundet SU-budget, så er der ikke lige penge til det. Men overvejer stadig kraftigt en GS 500, CB 500 eller en ER-5'er.

  • #13   5. okt 2009 Alle 3 gode bud. Ville af de 3 hoppe på en CB500. Og det den koster mere i indkøb kan du også få hjem ved salg.

  • Birger S
    Birger S Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 2
    #15   27. nov 2013 Vil bare fortælle at man ikke kan sammenligne Hyosung med kineserne.
    Hyosung er en koreaner, de deler meget teknik med japanerne, og ikke som kinøjserne der laver alt selv, og intet passer andre steder.
    Overvejer selv en Hyosung, når Honda'en skal skiftes, hvis der findes en ordentlig en med kardan, vil aldrig have en kæde-model.
    Birger


  • #16   27. nov 2013 Hejsa smiley

    Jeg har en Hyosung gt250r efi 2009 og ja der er squ nogle fejl med den osv. rust kan godt forekomme men det let at forebygge.
    Hyosung er jo kendt for deres gearkasser som er meget fejlfri, når du skifter gear er der slet ikke noget hak i den. de sammenarbejder med Suzuki, fordi Suzuki vil have fat i deres gearkasse og ikke omvendt!! (hvilket mange folk tror) smiley

    de nyere model altså EFI skulle der næsten ikke være nogen fejl med, nu var min en af de første EFI modeler de lavede så der kom selfølgelig fejl, som selfølgelig var nemt at lave. (f.eks rust på manifolden) smiley


  • Claus H
    Claus H Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 127
    #17   27. nov 2013 Jeg har prøvet Hyo 250 efi, og helt ærligt! Den er skruet ringere sammen end tilsvarende 250cc fra de japanske producenter. Finishen er klart ringere på dem end de tilsvarende varer fra de japanske leverandører. Den føles også lidt tung, og sammen med de kun 28 hk, føles den lidt sløv. Gearskiftet er til gengæld ok, g den føles fysisk som en større cykel. Gensalgsværdien er nok også en rimelig skræmmende ukendt faktor?

    Jeg endte med en Ninja 250r, som så ikke var helt ny, men et par år gammel med få kilometer på bagen. Den så nu ligeså fin ud som en spritny Hyo. Jeg kunne sagtens have købt en større maskine(stort kørekort), men som trådstarter er der også det økonomisk aspekt i driftomk. at tage hensyn til. Mit valg stod mellem ER5, Gs500f, Hyo 250, og Ninja 250R. Valgte den sidste pga efi, design, pris på forsikring, alder og km.


Kommentér på:
Erfaringer Hyosung 250 ccm

Annonce