1.548 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

lauge jensen's motorcykel lauge jensen's motorcykel

nu har jeg lige set billeder af lauge jensen's nye cykel og så er det jeg undre mig,er den godkendt som den står eller er den ombygget efter den er godkendt ? nummerpladen er nemlig placeret på siden af den og det er da ikke lovligt ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Træfældning 3.000 kr.
  • Samle IKEA seng 490 kr.
  • Rengøring af 80 kvadratmeter lejlighed 700 kr.
  • Ophængning ad hylder og gelænder 1.720 kr.
  • PGO Hot 50 vil ikke starte 800 kr.
  • Montering opvaskemaskine 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lauge jensen's motorcykel
  • #1   7. okt 2009 Du har fuldstændig ret.. smiley

Men tror man skal tage de billeder for hvad de er.. Promotion og ikke andet...Så en Lauge Jensen på danske plader bliver med 99,9% sikkerhed monteret med pladen bagpå.

Og man skal jo ikke tro at bare fordi den er dansk design, at der så kommer til at køre i 100-vis af lauge jensen mc-er på de danske veje. Tværtimod. Tror nærmere han satser internationalt. For ser man på hvad der ellers er på det europæiske marked af Custom-mærker er det jo noget begrænset. Mener der findes 4 - 5 stykker som er godkendt på EU-markedet. Og kun et par stykker af dem er "produceret" i EU. Og priserne på dem er faktisk en smule dyrere end en Lauge Jensen. Så mon ikke han for et gennembrud på den kant. smiley

• #2   7. okt 2009 Unskyld jeg liger sniger et par spørgsmål ind i tråden smiley

Men hvorfor er det egentlig ulovlig at have en nr plade monteret i siden af mc'en??

Og gælder det alle årgange mc'er, eller må man godt have en side monteret plade på ældre mc'er???

• #3   7. okt 2009 Gert,

Fordi det er.... Jeg kan heller se grunden til det, men nu laver vi også et forbudsland. Og ja, det gælder alle mc'er.

• #4   7. okt 2009 Efter hvad der står i Motor Magasinet så er den godkendt på verdensplan.. Men selvføldelig, den minder jo også rimlig meget om en standart chopper, så jeg tror måske kun det er stillingen af nummerpladen der skal ændres her til DK smiley

• #5   7. okt 2009 Ja jeg ved heller ikke hvorfor, men man kan vel sige at det kan være svært at se side-monteret plade fra visse "blinde" vinkler..

• #6   7. okt 2009 Theis : Okay, tak for svar smiley

• #7   7. okt 2009 Mht.nummerpladen er det vist nok fordi den skal placeres 40 cm fra vejen...mon det er det??

• #8   7. okt 2009 det er fordi den er synet og godkendt i tyskland og så er den kommet til danmark ..
    Danske told / Skat / Samt regeringen kunne ikke få fingeren ud så det er sikkert der for det kan lade sig gørre

• #9   7. okt 2009 Så vidt jeg har hørt, er den lovlig med sidemonteret nummerplade fordi den er typegodkendt med den der og ikke eftermonteret.
    Men om den holder ved jeg ikke, men det åbner da for klage muligheder smiley

• #10   7. okt 2009 tappet inde fra fstyr.dk
    § 70. Med de undtagelser, der følger af stk. 2-4, skal et registreret køretøj føre to
    nummerplader. Den ene nummerplade monteres foran og den anden bag på køretøjet.
    Stk. 2. En registreret motorcykel, registreret knallert eller påhængskøretøj skal
    kun føre én nummerplade. Nummerpladen monteres bag på køretøjet. Nummerpladen
    må ikke monteres på siden af køretøjet.

• #11   7. okt 2009 bare min mening ,men egentlig er det også grimt at nummerpladen sidder i siden

• #12   7. okt 2009 Tom A: Ikke kun din mening. Ser hamrende uharmonisk ud at have sådan et a4 ark på siden.

• #13   7. okt 2009 jamen det er da bestemt bedre at ha det langt opp i røven da helt sikkert

• #14   7. okt 2009 Man kan jo ikke se nr. pladen lige så let skråt bagra højre, hvis den sidder på venstre side. Det er vel rimeligt, at den skal være lige læselig fra alle vinkler bagfra.

• #15   7. okt 2009 Ja og man må heller ikke glemme sit katteøje og man skal gå lige over vejen og huske at slå brættet op når man STÅR op og tisser, der er så mange love og regler i DK, det kan der skrives tykke bøger om og det blir der...

• #16   7. okt 2009 Det siges der er flere love i DK end i forbuds Sverige og det skal sgu nok passe, de laver jo næsten daglig et par nye.

• #17   7. okt 2009 Tror grunden er, mht. nummerplade...som den Lars angav.
    Den skal ses fra både højre og venstre...

Til det æstetiske..synes også det er uskønt syn, at nummerpladen sidder på siden...det er...uharmonisk....bad karma smiley

• #18   7. okt 2009 Og så siger de at den er Dansk ! Motor er fra Ultima i USA og gearkassen er oz tra staterne . Alt crome er sikkert fra Taiwan ligesom på de fleste HDere smiley

• #19   7. okt 2009 Hans F. S Hvor mange bil og mc mærker tror du der er i hele verden, som udelukkende er lavet med dele fra det "land" den kommer fra???

Tror listen bliver lang hvis de skal skrive hvert land på "made in" listen, på de forskellige køretøjer i verden.

Nu skriver du at cromet på HD´erne er fra taiwan, er HD så ikke amerikansk mere??

• #20   7. okt 2009 Crom på de fleste HD er fra Taiwan??
    Det var jeg ik klar over, vil det sige HD ejere sender deres dele til Taiwan
    når de skal dyppes i den store gryde??
    Nej vel, det må være en and..:)

• #21   7. okt 2009 det er fuldt lovligt med pladen placeret der. hjælper ham med at bygge cyklerne. det er noget med graderne fra hjulet til pladen. der har været meget bøvl med at få det godkendt

• #22   8. okt 2009 kan vi ikke kige få sort på hvidt hvor det står at det er lovligt,det er der vist mange der gerne vil vide.........

• #23   8. okt 2009 Morten, det er kun lovligt på den Kværn i har bygget der, fordi den er typegodkendt med den monteret fra "fødslen" er det rigtig forstået?

• #24   8. okt 2009 se mit tidligere indlæg. taget fra færdselsstyrelsen hjemmeside under vejl. om syn af køretøjer. gå evt selv ind på fstyr.dk og hyg dig et par timer, kan jo være der gemmer sig en gummi § et sted.

Kommentér på:
lauge jensen's motorcykel

Annonce