{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny cykel vs gammel
  • #1   8. okt 2009 garanti reperationer på nye og regninger på brugte
    det er forskellen

    servicen kan man så til gengæld lave selv på en godt brugt smiley


  • #2   8. okt 2009 På en velholdt GS 500 fra 1989 mærker man ingen forskel på ifht en 2009 GS 500.
    Men ellers kan der være stor forskel, alt efter hvor gammel en MC vi taler om.
    Men min Spada 250 har køreegenskaber der sagtens kan tåle sammenligning med en ny 250'er som Ninja 250R eller Hyosung GT250


  • #3   8. okt 2009 Det er generelt meget lettere at reparere en ældre maskine, og som regel er stumperne også billige i hvert fald til de maskiner jeg har haft).

    Det er lidt ligesom med bilerne - jo nyere det er, jo sværere er det at rode med selv for hjemmemekanikeren, på grund af alt den nye "smarte" teknik. Økonomisk ser jeg ihvertfald ingen fordel i at købe en helt ny maskine, med mindre man overhovedet ikke kan rode lidt med den selv.

    Men køreegenskaberne bliver nok generelt bedre, jo nyere maskinen er, men igen - det kommer an på så meget, og hvad man er til...

    Jeg tror ikke på at køreglæden bliver større, fordi ens maskine koster dobbelt så meget som den man egentligt hellere ville have haft.



  • #4   8. okt 2009 hvis det er fordi man vil købe sig fattig i bling bling udstyr some fremflytter set, farvede greb, lygter med indbygget blink, undertrays og bla bla bla. så er en ny cykel jo nemmere at få sådanne færdig lavede ting. hvorimod gamle skal tit laves selv.

    begge mine cykler er fra 80'erne. en 500 og en 750 kubik. og jeg er meget glad for dem, de kører fint og koster ikke det store at holde kørende.


  • #6   9. okt 2009 som de forrige indlæg,kan selv lave en masser rep. og service på dem, stumperne er rimelige billige,har et par Kawaer fra 79 og 80 og har ingen udgifter på dem andet dæk og olie,og en årlig justering..de holder min tid ud......

  • #7   9. okt 2009 kasper P:
    Det kommer helt an på dit kørebehov, og hvilken genre mc, og ikke mindst er der variationer fra model til model..

    hvis du godt kan li at gi gas og køre sving, så er der meget stor forskel fra en start 80'er mc og so moderne sports mc


  • #8   9. okt 2009 Synes den største forskel er at bremseegenskaberne er noget bedre på nye end gamle maskiner

Kommentér på:
ny cykel vs gammel

Annonce