{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda CB 500 VS. NTV 650
  • #1   12. okt 2009 De er ganske ens på de punkter. NTV dog lidt billigere i drift da der ikke skal skiftes kæde på den.
    CB500 er en anelse sjovere på de snoede veje, men hvis man skifter affjedringen ud på NTV kan den sagtens svinge. Til touring er NTV klart bedst.


  • #2   12. okt 2009 ville tage èn af hver , prisen på NTV er så langt nede i niveau og CB 500 er fin til lidt sjovere kørsel evt. med en sjov gearing smiley


  • #3   12. okt 2009 Faktisk må jeg sige, at for hver gang jeg kører NTV, kommer jeg til at holde mere af den - og den klarer sig smadderfint i sving, med standard affjedring - når man lige vænner sig til at den faktisk har fat selv om den er blød.

    Det jeg er allermest begejstret for, er dens momentkurve. Der er fuldt moment fra 1050 omdr. min. Det giver en eminent køredynamik, med mindre man er helt vild med at skifte gear. Det kan man sagtens, men man opnår sjældent nnoget ved det.

    Ulemper: Den er lidt tung og noget blød, og første gear er så langbenet at man i starten har en fornemmelse af, at man faktisk starter i andet gear. Så kan man faktisk få den til at slubre en del benzin i sig, men normalt ca. 20 km/l

    Fordele: Kanon komfort og god siddestilling - og plads og overskud til 2 personer, Præcis styring, meget stor driftstabilitet, glimrende bremseegenskaber, og så kardantræk.

    CB 500 er også en rigtig god allrounder, men med knap det moment NTV-en har, men den er også lettere. Den er noget mindre fysisk, og der er ikke helt så god plads til 2, ligesom den nok mangler en smule BØF til to mennesker.. Benzinøkonomien er nok en anelse bedre end NTV's, og cyklen er fastere - jeg tror egentlig ikke den står bedre eller bremser bedre. Men den har kædetræk, og for en køremaskine (ikke legetøj) er det efter min mening et væsentlig drawback.





  • #4   12. okt 2009 Mange tak for jeres fine indlæg. Så er jeg da blevet lidt klogere smiley

    Jeg har hørt lidt om at CB 500 er en model som kan køre rigtig mange kilometer (læs 100.000 km+) på samme motor. Gælder det også for NTV'eren?


  • #5   12. okt 2009 ja og mere til


  • #6   12. okt 2009 CB500 kan køre +250.000km og NYV mere end det.

  • #7   12. okt 2009 NTV er afløser for CX modellerne - V-motoren er blevet tværstillet, men konstruktionen er ikke særlig forslkellig fra CX, der ikke uden grund kaldes Güllepumpen - bl.a. fordi den kan køre under nærmest alle forhold.

    NTV's motor er den samme, der anvendes på Honda Transalp 650, en maskine talrige - uden hel - har forsøgt at slå ihjel ved at drøne planløst rundt i Sahara. 100000 på sådan en maskine er ingenting:-)

    Forresten begge disse cykler er meget lette at skrue på, så ventiljustering, karburatorvedligeholdelse osv er lige til at gå til:-)


  • #8   12. okt 2009 http://motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=29240

    hvad med den imellem de 2 ?
    smiley den er da fed samme motor som ntv , men med en rigtig kæde og mere sporty at se til
    smiley


  • #9   12. okt 2009 Når du nu er i den boldgade, så skulle du kaste et blik på en Suzuki VX800. Den er ikke køn, men der er ikke ret mange af dem, der har fået sådan en under neglene, der vil af med den igen.

    Fælles for VX800 og NTV er, at der er BRUGSmotorcykler, det er ikke legetøj.


  • #10   12. okt 2009 Spiril:

    Det er altså en helt anden slags motorcykel, selv om den har samme maskine som NTV. Aluramme, meget lettere kortere akselafstand - den minder i adfærd mere om en Ducati Monster end om nogen af de andre - og det er en legemaskine:-)

    Men absolut en god cykel. Den må gerne komme på besøg hos mig, men da den har en svinende og vedligeholdeskrævende kæde, kommer den aldrig til at bo her på parcellen.


  • #11   12. okt 2009 UrbanViking ...... SpiriLLeN -

    Din cykel er fin, men budgetet er ikke til din pris. Ikke fordi jeg på nogen måde tror den er unfair, men SÅ mange penge kan jeg desværre ikke støve sammen. Men held og lykke med salget smiley


  • #12   12. okt 2009 Nå det er nu ikke min hehe , kender heller ikke manden der vil af med den , men du kunne da svinge ham et bud nede i 30erne smiley


  • #13   12. okt 2009 Havde det været min var den ikke til salg og var med garanti ved at bygge om med VFR fælge og lidt mere ... finder lige et link

  • #14   12. okt 2009 Knud: Der er meget stor forskel i konstruktionen mellem CX650 og NTV motoren. Det eneste de har til fælles er at begge er 650'ere V2 motorer med vendkøling.
    Den ene af en langsliggende med stødstænger, kontraroterende kobling, svag stator, tungtroterende krumtap med svage lejer, besværlig knastkædestrammer af en motor.
    Den anden er en NTV motor som ikke har en eneste af de skrevne ting som en CX650 motor har.


  • #15   12. okt 2009 Forskellen mellem Hawk/Bros og en NTV er primært det noget lettere alustel på en Hakw samt at den har kædetræk, og så er Hawk'en noget sjovere.

  • #17   12. okt 2009 OK Jesper smiley

    Jeg skulle nok ikke have skrevet "Ikke særlig forskellig" - konstruktionsmæssig har NTV overliggende kædetrukne knaster, men de øvrige sager skyldes primært vinklingen, der medførte sidegående torsion - derfor den modsat roterende kobling:-)

    Men det skal ikke skille os ad:-) NTV motoren blev en enklere og renere og dermed mere driftsikker, det kan vi næppe blive uenige om:-)


  • #19   12. okt 2009 Svend K

    Min knægt Rasmus har anskaffet sig en NTV som sin første cykel, så jeg er kommet til at kende den ret godt. Jeg har i årevis truet med at anskaffe en VX800 eller lignende til at køre langt på, Nu kan jeg bytte lidt med Junior.

    Og - når han på et tidspunkt vil prøve noget andet, så skal NTV-en sælges....... TIL MIG!


  • #20   13. okt 2009 Jeg har en Africa Twin XRV 650 med den samme motor som NTV'en og det med at den har moment i bunden ved jeg nu ikke, den vil gerne have omdrejninger iihvertfald. Men motoren har ry for at kunne køre ufatteligt langt uden at skulle have omsorg, da den jo dels er vandkølet dels ikke så hårdt pumpet.

    Jeg regner så at smutte til Tyskland og hente en NT650Hawk for det kan gøres meeget billigt. I samme prisklasse som du ligger i.


  • #21   13. okt 2009 den kan nemt findes i Tyskland til ca 2000 euro standen er dog meget svingende. ofte når tyskerne skriver "velholdt" er det en noget optimistisk vudering ;o)
    husk at transport syn/toldsyn plader plus diverse reservedele nemt at kan rende op i flere tusinde kr.


  • #22   13. okt 2009 Tja, i mit tilfælde er det ikke en tysker smiley Men der er ikke andet at gøre end at prøve, eller bare lade være.

Kommentér på:
Honda CB 500 VS. NTV 650

Annonce