1.031 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Rygbeskytter fra Lidl Rygbeskytter fra Lidl

Jeg faldt lige over dtte indlæg:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=12749

På denne side er der en rygbeskytter:
(link fjernet)

Jeg har ikke selv en rygbeskytter, men kunne godt tænke mig en. Er denne fin nok, eller for billig? Jeg mener, det er jo ikke noget ved at køre rundt og tro, man er sikkret bedre uden at være det...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rygbeskytter fra Lidl
  • #1   10. mar 2006 Den er jo godtnok CE-godkendt, men jeg har ingen erfaring med, hvor lang den skal være og så'n..

• #2   10. mar 2006 Altså den er da godkendt CE mærket iflg reklamen så mon ikke den klarer de fleste styrt uden de store anmærkninger - kører selv med en uden godkendelser men det kræves heller ikke ligesom med en styrthjelm , men den ser noget stor og klodset ud ....

• #3   10. mar 2006 Jeg mangler også selv en. Men jeg har været ude og kigge på mange forskellige modeller. Og af dem jeg har prøvet så har de billige ikke være særlig behagelige at have på. Så du skal tage ud og prøve dem...

Dog vil jeg sige at når vi snakkes sikkerhed vil jeg sku ikke spare 500kr. For at købe noget bras. Så vil jeg heller give lidt mere og få noget som jeg er tilfreds med.

Pris og Kvalitet hænger nogle gange sammen.

Mvh

Lasse

• #4   10. mar 2006 hey anders!

jeg syntes det ser ud til at den er okay... og den burde leve op til de flestes standard da den er CE-mærket...
    Jeg kører selv ræs og jeg må sige at det er alle pengene værd! det kan godt være at det til tider er irriternede at tage på og til tider også at have på, men man føler dig mere sikker og skulle uheldet være ude er det næsten u-undværligt...

• #5   10. mar 2006 Den skal være behagelig at have på min egen feks er bygget sammen med en slags nyrebælte og er ikke nær så stor og bred men den sidder behageligt og er rimeligt fleksibel .... det er svært at købe sådan noget pr. postordre

• #6   10. mar 2006 ang. hvor stor den skal være.
    en rygbeskytter skal dække fre lænden op til et sted lige under skulderne. ved dog ikke om det er påkrævet af loven at de skal være længere

• #7   10. mar 2006 Ja det er nok rigtigt, jeg lige bør prøve den og se om den passer. Det er sgu da bare underligt, der ikke er en Lidl i Aalborg - nærmeste er i Brønderslev... Hmm.
    Min Mc-jakke har en slags "indbygget" (og nogenlunde kraftig) beskytter, så det er mest som supplement.

• #8   10. mar 2006 Det er valgfrit iflg loven om man vil bruge rygbeskytter eller ej og derefter også valgfrit om den skal være godkendt eller ej !!!
    Man kan tage en madras på ryggen hvis man har lyst eller et skateboard hehe smiley
    men loven har ingen regler mht. rygbeskyttere

• #9   10. mar 2006 nej men der må jo være nogle regler for at den kan blive CE-godkendt?

• #10   10. mar 2006 Ja så er det bare lige det der med at definere hvad der er en "god" rygbeskytter... Troede egentlig at CE-godkendelsen var garant for det - hvis man kigger på beskyttelsen. Det kan godt være, det er en boxmadras - det ved jeg ikke noget om :o)

• #11   10. mar 2006 Altså fra røv til toppen af kraniet ???

• #12   10. mar 2006 Thomas -> Det er også derfor jeg bragte det på banen. Hvis den beskytter lige så godt og muligvis er ok at have på, så er der jo penge at spare. Men det er rigtigt, at det ikke er fedt at gå på kompromis med det...

Har faktisk tænkt på at køre rundt med en af de der lysegrønne og selvlysende æggeskaller - de ville sgu stå godt til min bike :o) hehe

• #13   10. mar 2006 Det farlige ved at købe en der er så billig er vel at man muligvis kommer til at køre rundt og føle sig bedre sikret end man er.
    Jeg kører selv med en UFO til 500kr. Den blev testet som en af de bedste i en Bike test. Synes de sidste penge er godt givet ud for noget man er sikker på virker.

• #14   10. mar 2006 Kim V -> En UFO til 500,-? Jeg plejer at give 50,- incl. chili hehe. Nej hvor kan man købe den? Det lyder ikke helt galt i forhold til min pengepung...

Thomas -> Ja det er noget pis med de afgifter! Ville også gerne selv have en Audi RS4 og en Ducati, men nej... :o(

• #15   10. mar 2006 Jeg lytter lige med her en gang...

• #16   10. mar 2006 Et rygskjold fra Lidl, er helt klart bedre end ingen rygskjold, men skal du ud og købe en er det nok bedst at undersøge hvordan du får den bedste beskyttelse, - det er dyrebare sager sådan en beskytter.

Og Henrik (esbjerg), hvis du har en knogle der stikker ud i nakken, må du hellere få en specialsyet model smiley

• #17   10. mar 2006 hehe

• #18   10. mar 2006 Ja det er nemlig lidt vildt med de både... Kender et par stykker, der har både og man kan få enormt meget for 100.000 kroner... Tænk at købe en MC til 100.000 hvis der ikke var afgift med i spillet.

• #19   10. mar 2006 Jeg kører med en Dainese. Den model jeg har købt er åndbar og kan følge kroppens bevægelser både frem og tilbage og til siderne... den er MEGET flexibel og behagelig at have på. Selv når man går f.eks. fra cykel og ind for at spise eller ligenende (hvor man jo er i lodret stilling) genere den slet ikke hvilket min gamle rygbestytter gjorde. Den skulle man løsne omkring livet lige så snart man stod af cyklen... men når man kørte var det ok fordi jeg trods alt kører på en "racer" model.
    Den model jeg har nu er købt hos Yamaha i Århus og jeg gav omkring 960,- kr. for den....

• #20   10. mar 2006 Dainese rygbeskyter er også den jeg har den er meget behalig

• #21   10. mar 2006 og skla lige siges at jeg så dne i en test i bike
    der blev den nummer 2 i testen så vælge den hellere give lidt mere så man er sikker på den holder end 400kr mindre man køber jo også for comfort som vibeke skriver..

• #22   10. mar 2006 Jeg Valgte testvinderen fra Bike bladet 2003. Den er lavet af det svenske firma Halvarsson og modellen hedder Track. Den er meget behagelig at køre med. Den former sig efter ryggen og dermed kørestellingen. Prisen er vist 1200
    Hvis der er nogle der er int. i at se den test kan jeg godt finde den frem?
    Søren

• #23   10. mar 2006 Søren -> Jeg vil meget gerne se den test, hvis du har mulighed for at sende den? aggesaks snabelA stofanet.dk

• #24   10. mar 2006 Her er en tysk test der også er rimeligt god.
    (link fjernet)
    Rygbeskytteren fra Lidl ligner meget den der hedder Polo

• #25   11. mar 2006 HUSK!
    Rygbeskytteren må ikke være for lang, da den i så fald kan komme til at presse/skære i ens nakke ved styrt. Den skal sidde sådan, at den ikke generer, hvis man læner hovedet så langt bagover man kan. Det er ikke fedt at brække nakken eller få skåret senerne i nakken over af ens "beskyttelse"

Jeg er blevet ret glad for den Dainese model, som er helt flad (uden riller bagpå). Den mærkes stort set ikke, og det går fint mht at have en rygsæk udenpå.

Kommentér på:
Rygbeskytter fra Lidl

Annonce