5.862 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

GPS Tracker test. Mangler et "Offer" GPS Tracker test. Mangler et "Offer"

Der kører en tråd nu igen omkring GPS tracker. MEN jeg tror altså stadig ikke på man kan tracke dem hvis den bliver smidt ind bag en varevogn

Og hvor præcis er GSM trackeren?

Men det kunne være intresseant at gøre forsøget...

Grunden er at jeg godt selv kunne tænke mig en GPS tracker, men stoler sgu ikk helt på det de lover, og jeg har endnu ikke hørt om nogen der har fået deres stjålne kværn tilbage fordi den havde en GPS/GSM tracker monteret.

Hvem her på Sjælland kunne være intresseret i at få "Stjålet" sin Bike en times tid eller to med GPS tracker på?

Forudsætning er at der både er GPS og GSM Tracker på din kværn.

Lyder skummelt men læs lige videre. Jeg gir benzinen ejeren gir Cola og Hot Dog.

Jeg har en Transporter med fastgøringsgrej til MC. Vi får en til at logge på computeren og undertegnet og ejeren kører en tur. Herefter kan vi så få den der sidder ved computeren til at se om han/hun kan fortælle hvor vi kører henne.

Nogen skulle være tilknyttet en Alarmcentral. Kunne være spændende og se om de ville lege med.

Resultatet vil jeg smide her på galleriet og til Bike dk.

Forstiller mig en rute gennem kuperet terræn, Skov. Under broer eller endnu bedere tunnel, By, og motorvej.

Kunne så være interessant om den kan spores.

Nogen der har lyst til at være med til at lave en sådan en test? Helst en lørdag eller søndag.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.
  • Hang up 4 lights 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GPS Tracker test. Mangler et "Offer"
  • #1   14. okt 2009 hvorfor putte den i en bil ?

• #2   14. okt 2009 For at se om GPS´en taber signalet når den kommer ind bag en bil.. samt at det er tilsyneladende en temmlig hyppig måde MCér desværre bliver stjålet på.

• #3   14. okt 2009 Prøv at tage en almindelig GPS om bag i en varevogn?
    GPS recieveren i en tracker er nok hverken bedre eller dårligere til at fange GPS signalerne.
    Nu ved jeg ikke hvordan GSM trackingen foregår, men det må da være via mastinfo?

• #4   14. okt 2009 Ejer hverken en almindelig GPS eller en GPS tracker. Men hvad jeg har fået fortalt Kan en GPS tracker miste signalet når den bliver smidt om bag en bil. Men det er jo det jeg vil prøve at finde ud af.... En slags MC Galleri "Mythbuster" smiley

• #5   14. okt 2009 Lyder sq spændende.... Vil ihvertfald meget gerne høre et udfald! Nogen må da være intra. i at ofre sig? Mener det er i alles interesse...

• #6   14. okt 2009 Ja, jeg ku godt tænke mig at se om det er confirmed eller busted ;oD

Du kan også høre http://www.trippletrack.dk/ om de vil låne dig en?

• #7   14. okt 2009 Hvis Trackeren kan tages af. Kan man selvfølgelig også bare aktivere den lægge den i en lukket kasse der kan simulere monteringen på en MC og så køre en tur...

• #8   14. okt 2009 Robert A: Ku være en mulighed. Giver dem et skriv senere i aften. Så må vi se om de svarer.

• #9   14. okt 2009 havde det på min den gamle hd men blev træt af det da den sendte MANGE fejl. bare den stod under et bliktag holdt den op med at virke som den skulle

så hellere betale 7000kr mere i selvrisiko end at skulle panikke fra arbejde fest ferie osv sov osv

den jeg havde var en defa/dantrack

og den skulle selv koble fra når nøglen blev sat i men efter ca 10 alarmer så gad jeg sku ikk det pis mere. det koster jo hvergang vagt centralen skal bevæge sig

• #10   14. okt 2009 Min bigbrother alarm fra tripple track gik, da superduken blev flyttet i en varevogn smiley De ringede og fortalte at den var undervejs. Jeg kunne s åsige det var mig der kørte. De kunne følge mig uden problem.

Den koster så også 6k og er uden ledninger, men med eget batteri til cirka 1½års brug

• #11   14. okt 2009 I et tv-program der vises på bl.a. nettet (...eh, ved ikke om jeg må skrive navnet...) er der vist nok et indslag om noget GPS-tracking. Ejeren af firmaet forklarer, at GPS´en har sine begrænsninger, den kan f.eks. ikke sende gennem jern.

Derfor er man nødt til at placere GPS´en udvendigt på f.eks. nogle Harley Davidson hvis de kun er lavet af metal, ellers vil senderen ikke virke ordentligt.

Jeg er altså også meget skeptisk om hvorvidt den kan sende gennem en kassevogn, og sådan en GPS ting er vel noget man ønsker sig når man har en dyr cykel. Og dyre cykler tror jeg ofte stjæles, netop ved brug af varevogn.

Spændende forsøg, håber der er en der har sådan en dims.

• #12   14. okt 2009 Det er jo lige netop på grund af sådan nogle meget forskellige erfaringer som fra Bo og Sebastian, at jeg synes det ku være spændende at få haglet systemet igennem.

• #13   14. okt 2009 En billig afskærmning og eller GPS/GSM jammer vil gøre den umulig at spore. Vi taler få tusinde kroner her.

Enten
    A: Gør tyvene allerede dette
    eller
    B: Tager tyvene chancen, da det trods alt er en meget lille del af motorcyklerne på gaden, der har GPS-tracker på

• #14   14. okt 2009 kender en der har en forsikrings annerkendt og firma installeret gps trækker monteret i deres bil...... de har haft så mange fej alarmer at de har fra koplet den.. de blev konstant ringet op af centralen med besked om bilen kørte osv osv : /

den gps jeg har på min knallert har jeg haft liggende løst i mit bagerum i bilen imens jeg kørte en tur ( det svare vel til en mc i en kassevogn ) og den sente sms til min telefon hver 2 min og fortalte hvor jeg kørte... nogle gange gik der 3-4 min før der kom nye kodinater, går ud fra at det var pga svingende signal . . vil jeg mene . .

mvh

• #15   14. okt 2009 de fleste har vel hjerne nok til at klippe pisset af den er jo svær at gemme ordenligt på en mc

• #16   14. okt 2009 Jeg har købt en tracker....Og den virker perfekt...Også inde fra en bil.

• #17   15. okt 2009 Jeg har ingen problemer med min tracker. Det er en af de "billige" hvor der ingen alarmcentral koblet på.
    Jeg fik min cykel stjålet i foråret. Jeg opdagede det ca. 6 timer efter, da jeg kom hjem om natten, og slog så koordinaterne op og ringede til politiet, men problemet var at jeg fik skiftende koordinater på trods af at den fortalte at mc'en ikke bevægede sig. Vagthavende fortalte så at det er noget med at satelitterne kan "flyde rundt" og derfor fik jeg ingen klare koordinater. Jeg gik derfor i seng (dårligste søvn ever) stod tidligt op, slog koordinaterne op igen, og tog min pc, med mobilt bredbånd under armen og gik ud for at lede efter den. Og heldigvis fandt jeg den. Den var godt nok ikke blevet hentet i varevogn så hvor vidt det virker der ved jeg ikke. Men trackeren sidder gemt godt på cyklen, så der er en del der skærmer den, og tyvene havde da også sat den under et halvtag, så noget kan den da trænge igennem

• #18   15. okt 2009 At påstå GPS/GSM trackere ikke virker er det samme som at påstå navigation/mobiltelefoner ikke virker.
    Så længe der flyver velfungerende satelitter rundt over os og mobilnettet ikke er nede fungere det. Også inde fra en varevogn.

Der er masser af mere eller mindre veldokumenteret info på producenternes hjemmesider.

Og uden at skulle kriminalisere nogen, så kunne dette forsøg jo også gå ud på at finde en metode til at blokkere trackerens signal!!

• #19   15. okt 2009 Søren TEAM AzKika L:
    Jamming af begge er forholdsvis simpelt når man har adgang til det rigtige udstyr, som desværre kan købes på www.

Heldigvis er gennemsnitstyven dog ikke så avanceret

• #20   15. okt 2009 Put den i en kuvert og send den med posten til dig selv,..

• #21   15. okt 2009 flemming R

ha ha

så er du da sikker på at miste den for ever . . lol lol

• #22   15. okt 2009 Flemming: smiley Som K6 skriver... Men vil helst selv lige se hvad der trigger at man mister signalet eller ikke mister signalet.

Desuden har jeg altså ikk nogen tracker selv...

Desværre har ingen meldt sig endnu.. ØV

• #23   15. okt 2009 Hvis en tracker virker, når den er monteret inden i en bil, bag instrumentbord, i bagagerum, under sæder eller hvor den nu placeres, hvorfor i alverden skulle den så ikke virke bare fordi den bliver puttet ind i en kassevogn, når den sidder på en MC? Der er nok ikke den store forskel i det den skal "overvinde".

Generelt er det langt sværere at fange signal fra dem, hvis de står inde i en hal, fx på et værksted ell. lign.

Jeg arbejder et sted hvor vi monterer massere af den slags, og det er ikke placeringen i bilen der udgør problemer, det er placering af bilen i forhold til omgivelserne (fx P-hus, P-kælder, garage etc. etc.).

• #24   15. okt 2009 ja det virker (alt for godt) i biler, det erfarede jeg da min chef sendte min et print fra firmabilen hvor det fremgik at jeg kom til at køre en kende for stærkt engang imellem ;o)

• #25   15. okt 2009
    hmmmm
    det ser ud til at dette er styret af gps koniater, måske det kunne brugen sammen med trækkeren

http://www.youtube.com/watch?v=2iT25FUG3z4&NR=1

• #26   15. okt 2009 ja sådan et par syykker rundt om min mc så er der nok ikke nogle der gider at prøve Hmmmm???

Kommentér på:
GPS Tracker test. Mangler et "Offer"

Annonce